Podstawy psychologii klinicznej z elementami interwencji kryzysowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-OP24PP-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy psychologii klinicznej z elementami interwencji kryzysowej |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michalina Sołtys | |
Prowadzący grup: | Michalina Sołtys | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 zna terminologię stosowaną w psychologii klinicznej oraz sposoby jej zastosowania w obszarze pedagogiki na poziomie rozszerzonym (K_W01) W02 ma pogłębioną wiedzę na temat mechanizmów psychologicznych działających na poziomie grup społecznych oraz na poziomie jednostkowym; posiada wiedzę na temat wynikających z nich zaburzeń psychicznych (K_W07) W03 ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, społecznych i psychologicznych uwarunkowań normy i patologii; rozumie istotę zdrowia psychicznego i zna sposoby rozumienia normalności (K_W11) U01 posiada umiejętność rzetelnego obserwowania i trafnego interpretowania zjawisk społecznych oraz zachowań jednostek stanowiących przejawy funkcjonalności lub dysfunkcjonalności; zdobytą wiedzę potrafi aplikować do rozwiązywania problemów edukacyjnych (K_U01) U02 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania uzasadnień dotyczących postępowania w obszarze edukacji, wykorzystując zdobytą wiedzę z zakresu psychologii klinicznej i interwencji kryzysowej (K_U04) U03 trafnie interpretuje sytuacje i adekwatnie do nich dobiera metody postępowania wykorzystując wiedzę z zakresu psychologii klinicznej w celu efektywnego wykonania zadań zawodowych; rozpoznaje sytuacje, w których stosuje się interwencję kryzysową, jej elementy potrafi zastosować w pracy zawodowej; rozpoznaje sytuacje, w których należy nawiązać kontakt z innymi instytucjami w celu udzielenia adekwatnej pomocy (K_U10) K01 student kształtuje kompetentną i profesjonalną postawę ze szczególnym uwzględnieniem aspektów etycznych w relacji z osobami (dziećmi i dorosłymi) w kryzysie i cierpiącymi z powodu zaburzeń psychicznych (K_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Wojtynkiewicz | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kruczek, Ewa Wojtynkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 zna terminologię stosowaną w psychologii klinicznej oraz sposoby jej zastosowania w obszarze pedagogiki na poziomie rozszerzonym (K_W01) W02 ma pogłębioną wiedzę na temat mechanizmów psychologicznych działających na poziomie grup społecznych oraz na poziomie jednostkowym; posiada wiedzę na temat wynikających z nich zaburzeń psychicznych (K_W07) W03 ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, społecznych i psychologicznych uwarunkowań normy i patologii; rozumie istotę zdrowia psychicznego i zna sposoby rozumienia normalności (K_W11) U01 posiada umiejętność rzetelnego obserwowania i trafnego interpretowania zjawisk społecznych oraz zachowań jednostek stanowiących przejawy funkcjonalności lub dysfunkcjonalności; zdobytą wiedzę potrafi aplikować do rozwiązywania problemów edukacyjnych (K_U01) U02 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania uzasadnień dotyczących postępowania w obszarze edukacji, wykorzystując zdobytą wiedzę z zakresu psychologii klinicznej i interwencji kryzysowej (K_U04) U03 trafnie interpretuje sytuacje i adekwatnie do nich dobiera metody postępowania wykorzystując wiedzę z zakresu psychologii klinicznej w celu efektywnego wykonania zadań zawodowych; rozpoznaje sytuacje, w których stosuje się interwencję kryzysową, jej elementy potrafi zastosować w pracy zawodowej; rozpoznaje sytuacje, w których należy nawiązać kontakt z innymi instytucjami w celu udzielenia adekwatnej pomocy (K_U10) K01 student kształtuje kompetentną i profesjonalną postawę ze szczególnym uwzględnieniem aspektów etycznych w relacji z osobami (dziećmi i dorosłymi) w kryzysie i cierpiącymi z powodu zaburzeń psychicznych (K_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Bednarek-Pauszek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Bednarek-Pauszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 zna terminologię stosowaną w psychologii klinicznej oraz sposoby jej zastosowania w obszarze pedagogiki na poziomie rozszerzonym (K_W01) W02 ma pogłębioną wiedzę na temat mechanizmów psychologicznych działających na poziomie grup społecznych oraz na poziomie jednostkowym; posiada wiedzę na temat wynikających z nich zaburzeń psychicznych (K_W07) W03 ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, społecznych i psychologicznych uwarunkowań normy i patologii; rozumie istotę zdrowia psychicznego i zna sposoby rozumienia normalności (K_W11) U01 posiada umiejętność rzetelnego obserwowania i trafnego interpretowania zjawisk społecznych oraz zachowań jednostek stanowiących przejawy funkcjonalności lub dysfunkcjonalności; zdobytą wiedzę potrafi aplikować do rozwiązywania problemów edukacyjnych (K_U01) U02 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania uzasadnień dotyczących postępowania w obszarze edukacji, wykorzystując zdobytą wiedzę z zakresu psychologii klinicznej i interwencji kryzysowej (K_U04) U03 trafnie interpretuje sytuacje i adekwatnie do nich dobiera metody postępowania wykorzystując wiedzę z zakresu psychologii klinicznej w celu efektywnego wykonania zadań zawodowych; rozpoznaje sytuacje, w których stosuje się interwencję kryzysową, jej elementy potrafi zastosować w pracy zawodowej; rozpoznaje sytuacje, w których należy nawiązać kontakt z innymi instytucjami w celu udzielenia adekwatnej pomocy (K_U10) K01 student kształtuje kompetentną i profesjonalną postawę ze szczególnym uwzględnieniem aspektów etycznych w relacji z osobami (dziećmi i dorosłymi) w kryzysie i cierpiącymi z powodu zaburzeń psychicznych (K_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kruczek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kruczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 zna terminologię stosowaną w psychologii klinicznej oraz sposoby jej zastosowania w obszarze pedagogiki na poziomie rozszerzonym (K_W01) W02 ma pogłębioną wiedzę na temat mechanizmów psychologicznych działających na poziomie grup społecznych oraz na poziomie jednostkowym; posiada wiedzę na temat wynikających z nich zaburzeń psychicznych (K_W07) W03 ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, społecznych i psychologicznych uwarunkowań normy i patologii; rozumie istotę zdrowia psychicznego i zna sposoby rozumienia normalności (K_W11) U01 posiada umiejętność rzetelnego obserwowania i trafnego interpretowania zjawisk społecznych oraz zachowań jednostek stanowiących przejawy funkcjonalności lub dysfunkcjonalności; zdobytą wiedzę potrafi aplikować do rozwiązywania problemów edukacyjnych (K_U01) U02 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania uzasadnień dotyczących postępowania w obszarze edukacji, wykorzystując zdobytą wiedzę z zakresu psychologii klinicznej i interwencji kryzysowej (K_U04) U03 trafnie interpretuje sytuacje i adekwatnie do nich dobiera metody postępowania wykorzystując wiedzę z zakresu psychologii klinicznej w celu efektywnego wykonania zadań zawodowych; rozpoznaje sytuacje, w których stosuje się interwencję kryzysową, jej elementy potrafi zastosować w pracy zawodowej; rozpoznaje sytuacje, w których należy nawiązać kontakt z innymi instytucjami w celu udzielenia adekwatnej pomocy (K_U10) K01 student kształtuje kompetentną i profesjonalną postawę ze szczególnym uwzględnieniem aspektów etycznych w relacji z osobami (dziećmi i dorosłymi) w kryzysie i cierpiącymi z powodu zaburzeń psychicznych (K_K05) |
|
Bilans pracy studenta: | 2 ECTS = 50 godzin pracy 15 godzin wykładów 35 pracy własnej studenta (praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zaliczenia zajęć, przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu). |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kruczek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kruczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Bilans pracy studenta: | 4ECTS = 100 godzin pracy 15 godzin wykładów 85 pracy własnej studenta (praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zaliczenia zajęć - testu z wiedzy, przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury podstawowej i uzupełniającej). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.