Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do specjalności

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-POW23WS-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do specjalności
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 3 sem., pedagogika, spec. opieka nad dzieckiem i wczesne wspomaganie rozwoju [SP]
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – Student zna podstawową terminologię z zakresu opieki nad małym dzieckiem i wspomagania rozwoju (student zna i poprawnie stosuje terminy i pojęcia charakterystyczne dla studiowanej specjalności); K_W01

W02 – student ma elementarną wiedzę o miejscu wybranej specjalności wśród innych specjalności na kierunku pedagogika oraz o powiązaniach z innymi specjalnościami, zna związki poznanych kategorii konstytutywnych z innymi kategoriami pedagogicznymi; K_W13

W03 – student zna główne nurty badawcze nad dzieckiem dzieciństwem we współczesnych naukach społecznych i humanistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy pedagogicznej; K_W13

W04 - student ma wiedzę na temat powiązań opieki nad małym dzieckiem i wczesnym wspomaganiem rozwoju z innymi dyscyplinami obszaru nauk medycznych, humanistycznych i społecznych; K_W13

W05 – student ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności opieki nad małymi dziećmi (student zna i potrafi scharakteryzować różnorodne placówki i formy opieki nad małym dzieckiem - publiczne i niepubliczne, zna podstawy prawne ich funkcjonowania, zna typy miejsc funkcjonujących w przestrzeni publicznej przyjaznych małemu dziecku i rodzinie); K_W15

W06 – student ma elementarną wiedzę na temat możliwościach podjęcia dalszego kształcenia po ukończeniu specjalności, zna potencjalne miejsca zatrudnienia, ma świadomość wymaganych przez pracodawców od wychowawcy małego dziecka wiedzy, kompetencji i umiejętności; zna podstawy prawne dotyczące zakładania i funkcjonowania miejsc opieki nad małym dzieckiem; K_W18

U01 – student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu opieki nad dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju, rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); K_U04

U02 - student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat opieki nad małym dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju oraz instytucji, organizacji i stowarzyszeń zajmujących się opieką nad małym dzieckiem z różnych źródeł – literatury przedmiotu, czasopism, zasobów internetowych, spotkań i rozmów ze specjalistami, dobrych praktyk; K_U04

U03 - potrafi samodzielnie w sposób klarowny i spójny zaprezentować wybraną placówkę opieki nad małym dzieckiem akcentując główne zadania i zakres działalności oraz formy i metody realizacji zadań; K_U04

K01 – student ma przekonanie o roli i znaczeniu działań opiekuńczo-wychowawczych dla prawidłowego rozwoju małego dziecka, ma świadomość wagi wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych (np. angażuje się w akcje na rzecz pomocy dzieciom); K_K03

K02 – student ma przekonanie o wartości zdobywanej wiedzy jako podstawie orientacyjnej dla wszelkich przyszłych profesjonalnych działań; K_K03

K03 – student wykazuje aktywność w podejmowaniu i realizacji indywidualnych i zespołowych działań związanych ze zdobywaniem umiejętności wyszukiwania i prezentacji placówek opieki i wychowania oraz wyszukiwaniem literatury przedmiotowej; K_K03


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Np. wprowadzenie do pedagogiki, znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Krause
Prowadzący grup: Ewa Krause
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA:

W01 – Student zna elementarną terminologię z zakresu opieki nad małym dzieckiem i wspomagania rozwoju (student zna i poprawnie stosuje podstawowe terminy charakterystyczne dla studiowanej specjalności) [K_W01];

W02 – Student ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności opieki nad małym dzieckiem [K_W15];

W03 – Student ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju (w zakresie: możliwości podjęcia dalszego kształcenia po ukończeniu specjalności; znajomości potencjalnych miejsc zatrudnienia; na temat zawodu: wychowawca małego dziecka) [K_W18].


UMIEJĘTNOŚCI:

U01 – student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu opieki nad dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju, rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii [K_U04].


KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K01 – student wykazuje aktywność w podejmowaniu i realizacji indywidualnych i zespołowych działań związanych ze zdobywaniem umiejętności wyszukiwania i prezentacji wybranych podmiotów działalności opieki nad małym dzieckiem – instytucji opieki i wychowania oraz wyszukiwaniem literatury przedmiotowej [K_K03].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy wychowania, znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Krause
Prowadzący grup: Ewa Krause
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA:

W01 – Student zna elementarną terminologię z zakresu opieki nad małym dzieckiem i wspomagania rozwoju (student zna i poprawnie stosuje podstawowe terminy charakterystyczne dla studiowanej specjalności) [K_W01];

W02 – Student ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności opieki nad małym dzieckiem [K_W15];

W03 – Student ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju (w zakresie: możliwości podjęcia dalszego kształcenia po ukończeniu specjalności; znajomości potencjalnych miejsc zatrudnienia; na temat zawodu: wychowawca małego dziecka) [K_W18].


UMIEJĘTNOŚCI:

U01 – student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu opieki nad dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju, rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii [K_U04].


KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K01 – student wykazuje aktywność w podejmowaniu i realizacji indywidualnych i zespołowych działań związanych ze zdobywaniem umiejętności wyszukiwania i prezentacji wybranych podmiotów działalności opieki nad małym dzieckiem – instytucji opieki i wychowania oraz wyszukiwaniem literatury przedmiotowej [K_K03].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy wychowania, znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + 10 godzin pracy własnej studenta = 25 godzin pracy = 1 ECTS

[praca własna studenta obejmuje: przygotowanie indywidualnej pisemnej pracy dotyczącej wybranego podmiotu działalności opieki nad małymi dziećmi w kontekście potencjalnego miejsca pracy i stanowiska z uwzględnieniem własnego rozwoju zawodowego (uzasadnienie wyboru pracy w danej instytucji) + przygotowanie zespołowej prezentacji studenckiej dotyczącej wybranego podmiotu działalności opieki nad małym dzieckiem (wybranej instytucji opieki i wychowania małego dziecka) lub przygotowanie do kolokwium]


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Krause
Prowadzący grup: Ewa Krause
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA:

W01 – Student zna elementarną terminologię z zakresu opieki nad małym dzieckiem i wspomagania rozwoju (student zna i poprawnie stosuje podstawowe terminy charakterystyczne dla studiowanego modułu/specjalności) [K_W01];

W02 – Student ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności opieki nad małym dzieckiem [K_W15];

W03 – Student ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego (w zakresie: możliwości podjęcia dalszego kształcenia po ukończeniu modułu/specjalności; znajomości potencjalnych miejsc zatrudnienia; na temat zawodu: wychowawca małego dziecka) [K_W18].


UMIEJĘTNOŚCI:

U01 – student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu opieki nad dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju, rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii [K_U04].


KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K01 – student wykazuje aktywność w podejmowaniu i realizacji indywidualnych i zespołowych działań związanych ze zdobywaniem umiejętności wyszukiwania i prezentacji wybranych podmiotów działalności opieki nad małym dzieckiem – instytucji opieki i wychowania oraz wyszukiwaniem literatury przedmiotowej [K_K03].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy wychowania, znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + 10 godzin pracy własnej studenta = 25 godzin pracy = 1 ECTS

[praca własna studenta obejmuje: przygotowanie indywidualnej pisemnej pracy dotyczącej wybranego podmiotu działalności opieki nad małymi dziećmi w kontekście potencjalnego miejsca pracy i stanowiska z uwzględnieniem własnego rozwoju zawodowego (uzasadnienie wyboru pracy w danej instytucji) + przygotowanie zespołowej prezentacji studenckiej dotyczącej wybranego podmiotu działalności opieki nad małym dzieckiem (wybranej instytucji opieki i wychowania małego dziecka) lub przygotowanie do kolokwium]


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Lewicka
Prowadzący grup: Monika Lewicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA:

W01 – Student zna elementarną terminologię z zakresu opieki nad małym dzieckiem i wspomagania rozwoju (student zna i poprawnie stosuje podstawowe terminy charakterystyczne dla studiowanego modułu) [K_W01];

W02 – Student ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności opieki nad małym dzieckiem [K_W15];

W03 – Student ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego (w zakresie: możliwości podjęcia dalszego kształcenia po ukończeniu modułu; znajomości potencjalnych miejsc zatrudnienia; na temat zawodu: wychowawca małego dziecka) [K_W18].


UMIEJĘTNOŚCI:

U01 – student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu opieki nad dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju, rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii [K_U04].


KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K01 – student wykazuje aktywność w podejmowaniu i realizacji indywidualnych i zespołowych działań związanych ze zdobywaniem umiejętności wyszukiwania i prezentacji wybranych podmiotów działalności opieki nad małym dzieckiem – instytucji opieki i wychowania oraz wyszukiwaniem literatury przedmiotowej [K_K03].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy wychowania, znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + 10 godzin pracy własnej studenta = 25 godzin pracy = 1 ECTS

praca własna studenta obejmuje:

-przygotowanie pracy pisemnej dotyczącej wybranego podmiotu działalności opieki nad małymi dziećmi w kontekście potencjalnego miejsca pracy według kryteriów uzgodnionych z prowadzącym zajęcia

- przygotowanie zespołowej pracy (projekt) dotyczącej wybranego podmiotu działalności opieki nad małym dzieckiem (wybranej instytucji opieki i wychowania małego dziecka) według kryteriów ustalonych z prowadzącym zajęcia lub kolokwium pisemne

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)