Wprowadzenie do specjalności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-POW23WS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do specjalności |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., pedagogika, spec. opieka nad dzieckiem i wczesne wspomaganie rozwoju [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – Student zna podstawową terminologię z zakresu opieki nad małym dzieckiem i wspomagania rozwoju (student zna i poprawnie stosuje terminy i pojęcia charakterystyczne dla studiowanej specjalności); K_W01 W02 – student ma elementarną wiedzę o miejscu wybranej specjalności wśród innych specjalności na kierunku pedagogika oraz o powiązaniach z innymi specjalnościami, zna związki poznanych kategorii konstytutywnych z innymi kategoriami pedagogicznymi; K_W13 W03 – student zna główne nurty badawcze nad dzieckiem dzieciństwem we współczesnych naukach społecznych i humanistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy pedagogicznej; K_W13 W04 - student ma wiedzę na temat powiązań opieki nad małym dzieckiem i wczesnym wspomaganiem rozwoju z innymi dyscyplinami obszaru nauk medycznych, humanistycznych i społecznych; K_W13 W05 – student ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności opieki nad małymi dziećmi (student zna i potrafi scharakteryzować różnorodne placówki i formy opieki nad małym dzieckiem - publiczne i niepubliczne, zna podstawy prawne ich funkcjonowania, zna typy miejsc funkcjonujących w przestrzeni publicznej przyjaznych małemu dziecku i rodzinie); K_W15 W06 – student ma elementarną wiedzę na temat możliwościach podjęcia dalszego kształcenia po ukończeniu specjalności, zna potencjalne miejsca zatrudnienia, ma świadomość wymaganych przez pracodawców od wychowawcy małego dziecka wiedzy, kompetencji i umiejętności; zna podstawy prawne dotyczące zakładania i funkcjonowania miejsc opieki nad małym dzieckiem; K_W18 U01 – student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu opieki nad dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju, rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); K_U04 U02 - student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat opieki nad małym dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju oraz instytucji, organizacji i stowarzyszeń zajmujących się opieką nad małym dzieckiem z różnych źródeł – literatury przedmiotu, czasopism, zasobów internetowych, spotkań i rozmów ze specjalistami, dobrych praktyk; K_U04 U03 - potrafi samodzielnie w sposób klarowny i spójny zaprezentować wybraną placówkę opieki nad małym dzieckiem akcentując główne zadania i zakres działalności oraz formy i metody realizacji zadań; K_U04 K01 – student ma przekonanie o roli i znaczeniu działań opiekuńczo-wychowawczych dla prawidłowego rozwoju małego dziecka, ma świadomość wagi wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych (np. angażuje się w akcje na rzecz pomocy dzieciom); K_K03 K02 – student ma przekonanie o wartości zdobywanej wiedzy jako podstawie orientacyjnej dla wszelkich przyszłych profesjonalnych działań; K_K03 K03 – student wykazuje aktywność w podejmowaniu i realizacji indywidualnych i zespołowych działań związanych ze zdobywaniem umiejętności wyszukiwania i prezentacji placówek opieki i wychowania oraz wyszukiwaniem literatury przedmiotowej; K_K03 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Np. wprowadzenie do pedagogiki, znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Krause | |
Prowadzący grup: | Ewa Krause | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA: W01 – Student zna elementarną terminologię z zakresu opieki nad małym dzieckiem i wspomagania rozwoju (student zna i poprawnie stosuje podstawowe terminy charakterystyczne dla studiowanej specjalności) [K_W01]; W02 – Student ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności opieki nad małym dzieckiem [K_W15]; W03 – Student ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju (w zakresie: możliwości podjęcia dalszego kształcenia po ukończeniu specjalności; znajomości potencjalnych miejsc zatrudnienia; na temat zawodu: wychowawca małego dziecka) [K_W18]. UMIEJĘTNOŚCI: U01 – student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu opieki nad dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju, rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii [K_U04]. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01 – student wykazuje aktywność w podejmowaniu i realizacji indywidualnych i zespołowych działań związanych ze zdobywaniem umiejętności wyszukiwania i prezentacji wybranych podmiotów działalności opieki nad małym dzieckiem – instytucji opieki i wychowania oraz wyszukiwaniem literatury przedmiotowej [K_K03]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy wychowania, znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Krause | |
Prowadzący grup: | Ewa Krause | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA: W01 – Student zna elementarną terminologię z zakresu opieki nad małym dzieckiem i wspomagania rozwoju (student zna i poprawnie stosuje podstawowe terminy charakterystyczne dla studiowanej specjalności) [K_W01]; W02 – Student ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności opieki nad małym dzieckiem [K_W15]; W03 – Student ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju (w zakresie: możliwości podjęcia dalszego kształcenia po ukończeniu specjalności; znajomości potencjalnych miejsc zatrudnienia; na temat zawodu: wychowawca małego dziecka) [K_W18]. UMIEJĘTNOŚCI: U01 – student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu opieki nad dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju, rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii [K_U04]. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01 – student wykazuje aktywność w podejmowaniu i realizacji indywidualnych i zespołowych działań związanych ze zdobywaniem umiejętności wyszukiwania i prezentacji wybranych podmiotów działalności opieki nad małym dzieckiem – instytucji opieki i wychowania oraz wyszukiwaniem literatury przedmiotowej [K_K03]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy wychowania, znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + 10 godzin pracy własnej studenta = 25 godzin pracy = 1 ECTS [praca własna studenta obejmuje: przygotowanie indywidualnej pisemnej pracy dotyczącej wybranego podmiotu działalności opieki nad małymi dziećmi w kontekście potencjalnego miejsca pracy i stanowiska z uwzględnieniem własnego rozwoju zawodowego (uzasadnienie wyboru pracy w danej instytucji) + przygotowanie zespołowej prezentacji studenckiej dotyczącej wybranego podmiotu działalności opieki nad małym dzieckiem (wybranej instytucji opieki i wychowania małego dziecka) lub przygotowanie do kolokwium] |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Krause | |
Prowadzący grup: | Ewa Krause | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA: W01 – Student zna elementarną terminologię z zakresu opieki nad małym dzieckiem i wspomagania rozwoju (student zna i poprawnie stosuje podstawowe terminy charakterystyczne dla studiowanego modułu/specjalności) [K_W01]; W02 – Student ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności opieki nad małym dzieckiem [K_W15]; W03 – Student ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego (w zakresie: możliwości podjęcia dalszego kształcenia po ukończeniu modułu/specjalności; znajomości potencjalnych miejsc zatrudnienia; na temat zawodu: wychowawca małego dziecka) [K_W18]. UMIEJĘTNOŚCI: U01 – student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu opieki nad dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju, rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii [K_U04]. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01 – student wykazuje aktywność w podejmowaniu i realizacji indywidualnych i zespołowych działań związanych ze zdobywaniem umiejętności wyszukiwania i prezentacji wybranych podmiotów działalności opieki nad małym dzieckiem – instytucji opieki i wychowania oraz wyszukiwaniem literatury przedmiotowej [K_K03]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy wychowania, znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + 10 godzin pracy własnej studenta = 25 godzin pracy = 1 ECTS [praca własna studenta obejmuje: przygotowanie indywidualnej pisemnej pracy dotyczącej wybranego podmiotu działalności opieki nad małymi dziećmi w kontekście potencjalnego miejsca pracy i stanowiska z uwzględnieniem własnego rozwoju zawodowego (uzasadnienie wyboru pracy w danej instytucji) + przygotowanie zespołowej prezentacji studenckiej dotyczącej wybranego podmiotu działalności opieki nad małym dzieckiem (wybranej instytucji opieki i wychowania małego dziecka) lub przygotowanie do kolokwium] |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Lewicka | |
Prowadzący grup: | Monika Lewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA: W01 – Student zna elementarną terminologię z zakresu opieki nad małym dzieckiem i wspomagania rozwoju (student zna i poprawnie stosuje podstawowe terminy charakterystyczne dla studiowanego modułu) [K_W01]; W02 – Student ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności opieki nad małym dzieckiem [K_W15]; W03 – Student ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego (w zakresie: możliwości podjęcia dalszego kształcenia po ukończeniu modułu; znajomości potencjalnych miejsc zatrudnienia; na temat zawodu: wychowawca małego dziecka) [K_W18]. UMIEJĘTNOŚCI: U01 – student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu opieki nad dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju, rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii [K_U04]. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01 – student wykazuje aktywność w podejmowaniu i realizacji indywidualnych i zespołowych działań związanych ze zdobywaniem umiejętności wyszukiwania i prezentacji wybranych podmiotów działalności opieki nad małym dzieckiem – instytucji opieki i wychowania oraz wyszukiwaniem literatury przedmiotowej [K_K03]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy wychowania, znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + 10 godzin pracy własnej studenta = 25 godzin pracy = 1 ECTS praca własna studenta obejmuje: -przygotowanie pracy pisemnej dotyczącej wybranego podmiotu działalności opieki nad małymi dziećmi w kontekście potencjalnego miejsca pracy według kryteriów uzgodnionych z prowadzącym zajęcia - przygotowanie zespołowej pracy (projekt) dotyczącej wybranego podmiotu działalności opieki nad małym dzieckiem (wybranej instytucji opieki i wychowania małego dziecka) według kryteriów ustalonych z prowadzącym zajęcia lub kolokwium pisemne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.