Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-POW35MWR-SP Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lidia Hendler
Prowadzący grup: Lidia Hendler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania małego dziecka oraz

teoretyczne podstawy wspomagania rozwoju dziecka do 6. roku życia

W02 rozpoznaje zaburzenia występujące u małego dziecka

W03 posiada wiedzę na temat tworzenia warunków sprzyjających

optymalnemu rozwojowi dzieci (K_W21)

W04 zna psychospołeczne mechanizmy związane z funkcjonowaniem rodziny

wychowującej małe dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci

zagrożonych niepełnosprawnością oraz niepełnosprawne (K_W22)

W05 ma uporządkowaną wiedzę o mechanizmach leżących u podstaw

metod pracy stosowanych u dzieci zagrożonych niepełnosprawnością

lub niepełnosprawnych objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju

(K_W22)

U01 potrafi obserwować zachowanie dziecka i jego rodziców, analizuje

powiązania pomiędzy zachowaniem opiekunów i dziecka (K_U01)

U02 potrafi animować działania wspomagające rozwój dziecka oraz jego

opiekunów (K_U11)

K01 ma przekonanie, że podjęcie działania na rzecz dziecka i rodziny może

prowadzić do poprawy jakości życia tej rodziny (K_K03)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Teoretyczne podstawy wczesnego diagnozowania i wspomagania rozwoju

psychospołecznego dziecka.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lidia Hendler
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Blanka Poćwiardowska
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński, Magdalena Pluta, Blanka Poćwiardowska, Alicja Potorska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01 - student/ka ma uporządkowaną wiedzę o wczesnym wspomaganiu rozwoju [K_W03]

W_02 - student/ka rozpoznaje zaburzenia występujące u małego dziecka i ma wiedzę o działaniach pomocowych i wspomagających jego rozwój [K_W21]

W_03 - student/ka ma wiedzę o funkcjonowaniu rodziny z dzieckiem wymagającym wczesnego wspomagania rozwoju [K_W22]

U_01 - student/ka potrafi obserwować zachowanie dziecka i jego rodziców, analizuje powiązania pomiędzy zachowaniem opiekunów i dziecka [K_U01]

U_02 - student/ka potrafi animować pracę nad rozwojem rodziców dzieci wymagających WWR [K_U11]

K_01 - student/ka ma przekonanie, że podjęcie działania na rzecz rodziny może prowadzić do poprawy jakości życia tej rodziny [K_K03]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.