Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna i rehabilitacja ruchowa dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-POW36GKK-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna i rehabilitacja ruchowa dziecka
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Wójcik
Prowadzący grup: Anna Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

wiedza:

W01 - student potrafi przedstawić ogólne założenia postępowania korekcyjnego oraz jego cele

W02 - student rozumie różnicę pomiędzy prewencją, a kompensacją oraz ich znaczenie rozwoju psychoruchowym dzieci

W03 - student zna formy, metody i zasady zajęć korekcyjno - kompensacyjnych

W04 - student rozumie uproszczone badania ortopedyczne oraz testy funkcjonalne

W05 - student zna etapy rozwojowe ciała dziecka oraz współczesne zagrożenia dla prawidłowego kształtowania postawy człowieka

W06 - student potrafi opowiedzieć o roli aktywności ruchowej w kształtowaniu się kręgosłupa oraz postawy ciała

W07 - student potrafi wymienić nieprawidłowości/schorzenia/wady postawy ciała, powtarzające wśród dzieci szkół podstawowych

Umiejętności:

U01 - student potrafi rozpoznać wadę postawy ciała przy zastosowaniu uproszczonych badań ortopedycznych

U02 - student potrafi zadecydować o wprowadzeniu aktów ruchowych, odpowiednich do istniejącej niekorzystnej zmiany w postawie ciała dziecka i kompensującej niedostatek

U03 - student potrafi przeprowadzić kompensacyjny trening grupowy i stacyjny w grupie szkolnej

Kompetencje społeczne:

K01 - student potrafi pracować w zespole

K02 - student jest świadomy konieczności dostosowywania pracy do możliwości celów kompensacyjnych oraz do dynamiki w grupie

K03 - student rozumie rolę leadera



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające to anatomia i fizjologia człowieka.

Wymagania wstępne to podstawowa znajomość budowy ciała człowieka.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Wójcik
Prowadzący grup: Anna Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W 13 - zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych;

K_W 14 - zna i rozumie projektowanie i prowadzenie działań diagnostycznych uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne, w tym zakres i jakość wsparcia społecznego;

K_W 16 - zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów;

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Biologia oraz podstawowe zagadnienia anatomii i fizjologii człowieka.

Bilans pracy studenta:

15h wykładów

15h laboratoriów

45h pracy własnej studenta

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)