Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna i rehabilitacja ruchowa dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-POW36GKK-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna i rehabilitacja ruchowa dziecka |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wójcik | |
Prowadzący grup: | Anna Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | wiedza: W01 - student potrafi przedstawić ogólne założenia postępowania korekcyjnego oraz jego cele W02 - student rozumie różnicę pomiędzy prewencją, a kompensacją oraz ich znaczenie rozwoju psychoruchowym dzieci W03 - student zna formy, metody i zasady zajęć korekcyjno - kompensacyjnych W04 - student rozumie uproszczone badania ortopedyczne oraz testy funkcjonalne W05 - student zna etapy rozwojowe ciała dziecka oraz współczesne zagrożenia dla prawidłowego kształtowania postawy człowieka W06 - student potrafi opowiedzieć o roli aktywności ruchowej w kształtowaniu się kręgosłupa oraz postawy ciała W07 - student potrafi wymienić nieprawidłowości/schorzenia/wady postawy ciała, powtarzające wśród dzieci szkół podstawowych Umiejętności: U01 - student potrafi rozpoznać wadę postawy ciała przy zastosowaniu uproszczonych badań ortopedycznych U02 - student potrafi zadecydować o wprowadzeniu aktów ruchowych, odpowiednich do istniejącej niekorzystnej zmiany w postawie ciała dziecka i kompensującej niedostatek U03 - student potrafi przeprowadzić kompensacyjny trening grupowy i stacyjny w grupie szkolnej Kompetencje społeczne: K01 - student potrafi pracować w zespole K02 - student jest świadomy konieczności dostosowywania pracy do możliwości celów kompensacyjnych oraz do dynamiki w grupie K03 - student rozumie rolę leadera |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające to anatomia i fizjologia człowieka. Wymagania wstępne to podstawowa znajomość budowy ciała człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wójcik | |
Prowadzący grup: | Anna Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W 13 - zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych; K_W 14 - zna i rozumie projektowanie i prowadzenie działań diagnostycznych uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne, w tym zakres i jakość wsparcia społecznego; K_W 16 - zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Biologia oraz podstawowe zagadnienia anatomii i fizjologii człowieka. |
|
Bilans pracy studenta: | 15h wykładów 15h laboratoriów 45h pracy własnej studenta |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.