Teoria i metodyka pracy z uczniem z trudnościami w nauce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PW35TPD-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria i metodyka pracy z uczniem z trudnościami w nauce |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
6.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Blanka Poćwiardowska, Alicja Potorska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Celem głównym jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pomagania uczniom z trudnościami w uczeniu się. W wyniku przeprowadzonych zajęć : W01 student/ka definiuje pojęcia dotyczące trudności szkolnych, niepowodzeń szkolnych, zaburzeń rozwoju mających znaczenie dla procesu uczenia się i teorie wyjaśniające pojawienie się tych trudności (K_W01) W02 student/ka charakteryzuje wybrane teorie dotyczące uczenia się oraz patomechanizmów dysleksji i dyskalkulii (K_W09) W03 student/ka ma elementrną wiedzę o metodyce prowadzenia terapii pedagogicznej (w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, słuchowo-ruchowej) (K_W16) W04 student/ka opisuje przejawy zaburzeń uczenia się oraz możliwości pomocy uczniom przejawiającym takie zaburzenia (K_W21) U01 student/ka diagnozuje przejawy zaburzeń w uczeniu się (K_U05) U02 student/ka prezentuje w grupie przygotowane sposoby pracy z uczniami przejawiającymi trudności w uczeniu się (K_U08) K01 student/ka odnosi zdobytą wiedzę do kolejnych zaplanowanych podczas zajęć zadań (K_K02) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Diagnostyka pedagogiczna |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN KON
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Szymon Borsich | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich, Monika Chodyna-Santus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 Zna terminologię związaną z opisem trudności w nauce [K_W01] W-2 Zna podstawowe przyczyny trudności w nauce [K_W09] W-3 Zna sposoby pomagania uczniom z trudnościami w nauce [K_W16] W-4 Zna sposoby rozpoznawania wybranych trudności w uczeniu się i pomagania uczniom z trudnościami w nauce oraz obowiązki szkoły wobec uczniów z trudnościami w nauce w świetle aktualnych podstaw prawnych [K_W21]. U-1 Potrafi przeprowadzić w podstawowym zakresie badanie diagnostyczne dotyczące uczniów z wybranymi trudnościami w nauce, opracować i zaprezentować jego wyniki, wykorzystując ICT [K_U05] U-2 Potrafi sformułować hipotezy co do możliwych przyczyn występowania danej trudności odwołując się do teorii lub koncepcji [K_U08] K-1 Opracowuje projekt pomagania uczniom/uczniowi z wybranymi trudnościami w nauce korzystając z adekwatnych prac naukowych, zgodnie z obowiązującym stanem prawnym [K_K02] |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich, Blanka Poćwiardowska, Joanna Szymczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 Zna terminologię związaną z opisem trudności w nauce [K_W01] W-2 Zna podstawowe przyczyny trudności w nauce [K_W09] W-3 Zna sposoby pomagania uczniom z trudnościami w nauce [K_W16] W-4 Zna sposoby rozpoznawania wybranych trudności w uczeniu się i pomagania uczniom z trudnościami w nauce oraz obowiązki szkoły wobec uczniów z trudnościami w nauce w świetle aktualnych podstaw prawnych [K_W21]. U-1 Potrafi przeprowadzić w podstawowym zakresie badanie diagnostyczne dotyczące uczniów z wybranymi trudnościami w nauce, opracować i zaprezentować jego wyniki, wykorzystując ICT [K_U05] U-2 Potrafi sformułować hipotezy co do możliwych przyczyn występowania danej trudności odwołując się do teorii lub koncepcji [K_U08] K-1 Opracowuje projekt pomagania uczniom/uczniowi z wybranymi trudnościami w nauce korzystając z adekwatnych prac naukowych, zgodnie z obowiązującym stanem prawnym [K_K02] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.