Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedeutologia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-PWP23PE-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedeutologia
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 8.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszarda Cierzniewska
Prowadzący grup: Ryszarda Cierzniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K WO1 zna terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych na poziomie rozszerzonym

W01 zna kategorie pojęciowe: tożsamość zawodowa nauczyciela, racjonalność, przekonania, teorie osobiste, wypalenie zawodowe

K W02 ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi

W02 Zna etymologię zawodu nauczyciela, rozwój myśli pedentologicznej i konstytuowanie się pedeutologii jako subdyscypliny pedagogiki

K W06 ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym

W 03 Zna fazy rozwojowe człowieka i ich znaczenie dla rozwoju tożsamości zawodowej nauczyciela, zna strukturę (statusy) tożsamości wraz z możliwymi ich konsekwencjami dla zawodu nauczyciela

K U11 potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjnych i wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie

U 01 potrafi interpretować edukacyjne zdarzenia krytyczne

K K01 ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego

K 01 ma świadomość ważności własnej biografii, przekonań, teorii osobistych dla jakości pracy pedagogicznej

K 02 ma świadomość twórczego i refleksyjnego podejścia do własnego rozwoju np. jako profilaktyki wypalenia zawodowego

K K03 docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozumienia rozwoju jednostki i kształtowania prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga

K 03 rozumie znaczenie kultury i subkultur („świata życia”) dla kształtowania współpracy z podmiotami edukacji

K04 Podejmuje próbę autorefleksji z wykorzystaniem wiedzy pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej

K K06 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych

K 05 rozumie zależność między swoim stylem pracy a efektami uczenia się uczniów


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika ogólna, dydaktyka ogólna, psychologia

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Szymczak
Prowadzący grup: Joanna Szymczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 student zna i rozumie kategorie pojęciowe charakterystyczna dla pedeutologii (m in.: refleksyjność, refleksja w odniesieniu do codzienności szkolnej, tożsamość zawodowa nauczyciela, racjonalność, przekonania, teorie osobiste, wypalenie zawodowe) (K_W01)

W02 student ma wiedzę na temat koncepcji i orientacji edukacji nauczycieli oraz ich znaczenia dla budowania bycia nauczycielem (K_W02)

W03 student zna i rozumie fazy rozwojowe człowieka oraz ich znaczenie dla rozwoju tożsamości zawodowej nauczyciela, zna strukturę (statusy) tożsamości wraz z możliwymi ich konsekwencjami dla zawodu nauczyciela (K_W06)

W04 student ma wiedzę na temat współczesnych koncepcji profesjonalizmu nauczyciela i rozumie znaczenie zdolności uczenia się "z" innymi i "od" innych "w" i "z" codzienności szkolnej dla własnego rozwoju zawodowego (K_W08)

U 01 student potrafi analizować i interpretować sytuacje edukacyjne mające znaczenie dla jego rozwoju zawodowego i uczenia się dzieci (K_U11)

K 01 student ma świadomość ważności własnej biografii, przekonań, teorii osobistych dla jakości pracy pedagogicznej (K_K01)

K 02 student ma świadomość twórczego i refleksyjnego podejścia do własnego rozwoju, np. jako profilaktyki wypalenia zawodowego (K_K01)

K 03 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla interpretowania i poszukiwania lub tworzenia rozwiązań mających znaczenie dla pracy z dziećmi (K_K03)

K04 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla budowania własnego myślenia o sobie jako o nauczycielu (K_K03)

K 05 student odpowiedzialnie i ze świadomością ich konsekwencji podejmuje decyzje dotyczące aspektów mających znaczenie dla współpracy z dziećmi, rozumie zależność między własnym stylem pracy a efektami uczenia się uczniów (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończone studia I stopnia, dyplom z tytułem licencjata

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Szymczak
Prowadzący grup: Joanna Szymczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 student zna i rozumie kategorie pojęciowe charakterystyczna dla pedeutologii (m in.: refleksyjność, refleksja w odniesieniu do codzienności szkolnej, tożsamość zawodowa nauczyciela, racjonalność, przekonania, teorie osobiste, wypalenie zawodowe) (K_W01)

W02 student ma wiedzę na temat koncepcji i orientacji edukacji nauczycieli oraz ich znaczenia dla budowania bycia nauczycielem (K_W02)

W03 student zna i rozumie fazy rozwojowe człowieka oraz ich znaczenie dla rozwoju tożsamości zawodowej nauczyciela, zna strukturę (statusy) tożsamości wraz z możliwymi ich konsekwencjami dla zawodu nauczyciela (K_W06)

W04 student ma wiedzę na temat współczesnych koncepcji profesjonalizmu nauczyciela i rozumie znaczenie zdolności uczenia się "z" innymi i "od" innych "w" i "z" codzienności szkolnej dla własnego rozwoju zawodowego (K_W08)

U 01 student potrafi analizować i interpretować sytuacje edukacyjne mające znaczenie dla jego rozwoju zawodowego i uczenia się dzieci (K_U11)

K 01 student ma świadomość ważności własnej biografii, przekonań, teorii osobistych dla jakości pracy pedagogicznej (K_K01)

K 02 student ma świadomość twórczego i refleksyjnego podejścia do własnego rozwoju, np. jako profilaktyki wypalenia zawodowego (K_K01)

K 03 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla interpretowania i poszukiwania lub tworzenia rozwiązań mających znaczenie dla pracy z dziećmi (K_K03)

K04 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla budowania własnego myślenia o sobie jako o nauczycielu (K_K03)

K 05 student odpowiedzialnie i ze świadomością ich konsekwencji podejmuje decyzje dotyczące aspektów mających znaczenie dla współpracy z dziećmi, rozumie zależność między własnym stylem pracy a efektami uczenia się uczniów (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończone studia I stopnia, dyplom z tytułem licencjata

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Szymczak
Prowadzący grup: Joanna Szymczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 student zna i rozumie kategorie pojęciowe charakterystyczna dla pedeutologii (m in.: refleksyjność, refleksja w odniesieniu do codzienności szkolnej, tożsamość zawodowa nauczyciela, racjonalność, przekonania, teorie osobiste, wypalenie zawodowe) (K_W01)

W02 student ma wiedzę na temat koncepcji i orientacji edukacji nauczycieli oraz ich znaczenia dla budowania bycia nauczycielem (K_W02)

W03 student zna i rozumie fazy rozwojowe człowieka oraz ich znaczenie dla rozwoju tożsamości zawodowej nauczyciela, zna strukturę (statusy) tożsamości wraz z możliwymi ich konsekwencjami dla zawodu nauczyciela (K_W06)

W04 student ma wiedzę na temat współczesnych koncepcji profesjonalizmu nauczyciela i rozumie znaczenie zdolności uczenia się "z" innymi i "od" innych "w" i "z" codzienności szkolnej dla własnego rozwoju zawodowego (K_W08)

U 01 student potrafi analizować i interpretować sytuacje edukacyjne mające znaczenie dla jego rozwoju zawodowego i uczenia się dzieci (K_U11)

K 01 student ma świadomość ważności własnej biografii, przekonań, teorii osobistych dla jakości pracy pedagogicznej (K_K01)

K 02 student ma świadomość twórczego i refleksyjnego podejścia do własnego rozwoju, np. jako profilaktyki wypalenia zawodowego (K_K01)

K 03 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla interpretowania i poszukiwania lub tworzenia rozwiązań mających znaczenie dla pracy z dziećmi (K_K03)

K04 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla budowania własnego myślenia o sobie jako o nauczycielu (K_K03)

K 05 student odpowiedzialnie i ze świadomością ich konsekwencji podejmuje decyzje dotyczące aspektów mających znaczenie dla współpracy z dziećmi, rozumie zależność między własnym stylem pracy a efektami uczenia się uczniów (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończone studia I stopnia, dyplom z tytułem licencjata

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + 30 godzin konwersatoriów + 155 godzin pracy własnej studenta = 200 godzin pracy studenta = 8 ECTS

(praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, tj.: poszukiwanie i samodzielne studiowanie wskazanej literatury, zrekonstruowanie znaczenia wskazanych kategorii; przygotowanie pracy zaliczeniowej z konwersatorium [jej specyfika opisana jest w części: Metody i kryteria oceniania] zgodnie z wytycznymi przedstawionymi podczas zajęć; przygotowanie do egzaminu)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Szymczak
Prowadzący grup: Joanna Szymczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 student zna i rozumie kategorie pojęciowe charakterystyczna dla pedeutologii (m in.: refleksyjność, refleksja w odniesieniu do codzienności szkolnej, tożsamość zawodowa nauczyciela, racjonalność, przekonania, teorie osobiste, wypalenie zawodowe) (K_W01)

W02 student ma wiedzę na temat koncepcji i orientacji edukacji nauczycieli oraz ich znaczenia dla budowania bycia nauczycielem (K_W02)

W03 student zna i rozumie fazy rozwojowe człowieka oraz ich znaczenie dla rozwoju tożsamości zawodowej nauczyciela, zna strukturę (statusy) tożsamości wraz z możliwymi ich konsekwencjami dla zawodu nauczyciela (K_W06)

W04 student ma wiedzę na temat współczesnych koncepcji profesjonalizmu nauczyciela i rozumie znaczenie zdolności uczenia się "z" innymi i "od" innych "w" i "z" codzienności szkolnej dla własnego rozwoju zawodowego (K_W08)

U 01 student potrafi analizować i interpretować sytuacje edukacyjne mające znaczenie dla jego rozwoju zawodowego i uczenia się dzieci (K_U11)

K 01 student ma świadomość ważności własnej biografii, przekonań, teorii osobistych dla jakości pracy pedagogicznej (K_K01)

K 02 student ma świadomość twórczego i refleksyjnego podejścia do własnego rozwoju, np. jako profilaktyki wypalenia zawodowego (K_K01)

K 03 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla interpretowania i poszukiwania lub tworzenia rozwiązań mających znaczenie dla pracy z dziećmi (K_K03)

K04 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla budowania własnego myślenia o sobie jako o nauczycielu (K_K03)

K 05 student odpowiedzialnie i ze świadomością ich konsekwencji podejmuje decyzje dotyczące aspektów mających znaczenie dla współpracy z dziećmi, rozumie zależność między własnym stylem pracy a efektami uczenia się uczniów (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończone studia I stopnia, dyplom z tytułem licencjata

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + 30 godzin konwersatoriów + 155 godzin pracy własnej studenta = 200 godzin pracy studenta = 8 ECTS

(praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, tj.: poszukiwanie i samodzielne studiowanie wskazanej literatury, zrekonstruowanie znaczenia wskazanych kategorii; przygotowanie pracy zaliczeniowej z konwersatorium [jej specyfika opisana jest w części: Metody i kryteria oceniania] zgodnie z wytycznymi przedstawionymi podczas zajęć; przygotowanie do egzaminu)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)