Pedeutologia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PWP23PE-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedeutologia |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszarda Cierzniewska | |
Prowadzący grup: | Ryszarda Cierzniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K WO1 zna terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych na poziomie rozszerzonym W01 zna kategorie pojęciowe: tożsamość zawodowa nauczyciela, racjonalność, przekonania, teorie osobiste, wypalenie zawodowe K W02 ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi W02 Zna etymologię zawodu nauczyciela, rozwój myśli pedentologicznej i konstytuowanie się pedeutologii jako subdyscypliny pedagogiki K W06 ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym W 03 Zna fazy rozwojowe człowieka i ich znaczenie dla rozwoju tożsamości zawodowej nauczyciela, zna strukturę (statusy) tożsamości wraz z możliwymi ich konsekwencjami dla zawodu nauczyciela K U11 potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjnych i wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie U 01 potrafi interpretować edukacyjne zdarzenia krytyczne K K01 ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego K 01 ma świadomość ważności własnej biografii, przekonań, teorii osobistych dla jakości pracy pedagogicznej K 02 ma świadomość twórczego i refleksyjnego podejścia do własnego rozwoju np. jako profilaktyki wypalenia zawodowego K K03 docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozumienia rozwoju jednostki i kształtowania prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga K 03 rozumie znaczenie kultury i subkultur („świata życia”) dla kształtowania współpracy z podmiotami edukacji K04 Podejmuje próbę autorefleksji z wykorzystaniem wiedzy pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej K K06 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych K 05 rozumie zależność między swoim stylem pracy a efektami uczenia się uczniów |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika ogólna, dydaktyka ogólna, psychologia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Szymczak | |
Prowadzący grup: | Joanna Szymczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 student zna i rozumie kategorie pojęciowe charakterystyczna dla pedeutologii (m in.: refleksyjność, refleksja w odniesieniu do codzienności szkolnej, tożsamość zawodowa nauczyciela, racjonalność, przekonania, teorie osobiste, wypalenie zawodowe) (K_W01) W02 student ma wiedzę na temat koncepcji i orientacji edukacji nauczycieli oraz ich znaczenia dla budowania bycia nauczycielem (K_W02) W03 student zna i rozumie fazy rozwojowe człowieka oraz ich znaczenie dla rozwoju tożsamości zawodowej nauczyciela, zna strukturę (statusy) tożsamości wraz z możliwymi ich konsekwencjami dla zawodu nauczyciela (K_W06) W04 student ma wiedzę na temat współczesnych koncepcji profesjonalizmu nauczyciela i rozumie znaczenie zdolności uczenia się "z" innymi i "od" innych "w" i "z" codzienności szkolnej dla własnego rozwoju zawodowego (K_W08) U 01 student potrafi analizować i interpretować sytuacje edukacyjne mające znaczenie dla jego rozwoju zawodowego i uczenia się dzieci (K_U11) K 01 student ma świadomość ważności własnej biografii, przekonań, teorii osobistych dla jakości pracy pedagogicznej (K_K01) K 02 student ma świadomość twórczego i refleksyjnego podejścia do własnego rozwoju, np. jako profilaktyki wypalenia zawodowego (K_K01) K 03 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla interpretowania i poszukiwania lub tworzenia rozwiązań mających znaczenie dla pracy z dziećmi (K_K03) K04 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla budowania własnego myślenia o sobie jako o nauczycielu (K_K03) K 05 student odpowiedzialnie i ze świadomością ich konsekwencji podejmuje decyzje dotyczące aspektów mających znaczenie dla współpracy z dziećmi, rozumie zależność między własnym stylem pracy a efektami uczenia się uczniów (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ukończone studia I stopnia, dyplom z tytułem licencjata |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Szymczak | |
Prowadzący grup: | Joanna Szymczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 student zna i rozumie kategorie pojęciowe charakterystyczna dla pedeutologii (m in.: refleksyjność, refleksja w odniesieniu do codzienności szkolnej, tożsamość zawodowa nauczyciela, racjonalność, przekonania, teorie osobiste, wypalenie zawodowe) (K_W01) W02 student ma wiedzę na temat koncepcji i orientacji edukacji nauczycieli oraz ich znaczenia dla budowania bycia nauczycielem (K_W02) W03 student zna i rozumie fazy rozwojowe człowieka oraz ich znaczenie dla rozwoju tożsamości zawodowej nauczyciela, zna strukturę (statusy) tożsamości wraz z możliwymi ich konsekwencjami dla zawodu nauczyciela (K_W06) W04 student ma wiedzę na temat współczesnych koncepcji profesjonalizmu nauczyciela i rozumie znaczenie zdolności uczenia się "z" innymi i "od" innych "w" i "z" codzienności szkolnej dla własnego rozwoju zawodowego (K_W08) U 01 student potrafi analizować i interpretować sytuacje edukacyjne mające znaczenie dla jego rozwoju zawodowego i uczenia się dzieci (K_U11) K 01 student ma świadomość ważności własnej biografii, przekonań, teorii osobistych dla jakości pracy pedagogicznej (K_K01) K 02 student ma świadomość twórczego i refleksyjnego podejścia do własnego rozwoju, np. jako profilaktyki wypalenia zawodowego (K_K01) K 03 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla interpretowania i poszukiwania lub tworzenia rozwiązań mających znaczenie dla pracy z dziećmi (K_K03) K04 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla budowania własnego myślenia o sobie jako o nauczycielu (K_K03) K 05 student odpowiedzialnie i ze świadomością ich konsekwencji podejmuje decyzje dotyczące aspektów mających znaczenie dla współpracy z dziećmi, rozumie zależność między własnym stylem pracy a efektami uczenia się uczniów (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ukończone studia I stopnia, dyplom z tytułem licencjata |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Szymczak | |
Prowadzący grup: | Joanna Szymczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 student zna i rozumie kategorie pojęciowe charakterystyczna dla pedeutologii (m in.: refleksyjność, refleksja w odniesieniu do codzienności szkolnej, tożsamość zawodowa nauczyciela, racjonalność, przekonania, teorie osobiste, wypalenie zawodowe) (K_W01) W02 student ma wiedzę na temat koncepcji i orientacji edukacji nauczycieli oraz ich znaczenia dla budowania bycia nauczycielem (K_W02) W03 student zna i rozumie fazy rozwojowe człowieka oraz ich znaczenie dla rozwoju tożsamości zawodowej nauczyciela, zna strukturę (statusy) tożsamości wraz z możliwymi ich konsekwencjami dla zawodu nauczyciela (K_W06) W04 student ma wiedzę na temat współczesnych koncepcji profesjonalizmu nauczyciela i rozumie znaczenie zdolności uczenia się "z" innymi i "od" innych "w" i "z" codzienności szkolnej dla własnego rozwoju zawodowego (K_W08) U 01 student potrafi analizować i interpretować sytuacje edukacyjne mające znaczenie dla jego rozwoju zawodowego i uczenia się dzieci (K_U11) K 01 student ma świadomość ważności własnej biografii, przekonań, teorii osobistych dla jakości pracy pedagogicznej (K_K01) K 02 student ma świadomość twórczego i refleksyjnego podejścia do własnego rozwoju, np. jako profilaktyki wypalenia zawodowego (K_K01) K 03 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla interpretowania i poszukiwania lub tworzenia rozwiązań mających znaczenie dla pracy z dziećmi (K_K03) K04 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla budowania własnego myślenia o sobie jako o nauczycielu (K_K03) K 05 student odpowiedzialnie i ze świadomością ich konsekwencji podejmuje decyzje dotyczące aspektów mających znaczenie dla współpracy z dziećmi, rozumie zależność między własnym stylem pracy a efektami uczenia się uczniów (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ukończone studia I stopnia, dyplom z tytułem licencjata |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + 30 godzin konwersatoriów + 155 godzin pracy własnej studenta = 200 godzin pracy studenta = 8 ECTS (praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, tj.: poszukiwanie i samodzielne studiowanie wskazanej literatury, zrekonstruowanie znaczenia wskazanych kategorii; przygotowanie pracy zaliczeniowej z konwersatorium [jej specyfika opisana jest w części: Metody i kryteria oceniania] zgodnie z wytycznymi przedstawionymi podczas zajęć; przygotowanie do egzaminu) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Szymczak | |
Prowadzący grup: | Joanna Szymczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 student zna i rozumie kategorie pojęciowe charakterystyczna dla pedeutologii (m in.: refleksyjność, refleksja w odniesieniu do codzienności szkolnej, tożsamość zawodowa nauczyciela, racjonalność, przekonania, teorie osobiste, wypalenie zawodowe) (K_W01) W02 student ma wiedzę na temat koncepcji i orientacji edukacji nauczycieli oraz ich znaczenia dla budowania bycia nauczycielem (K_W02) W03 student zna i rozumie fazy rozwojowe człowieka oraz ich znaczenie dla rozwoju tożsamości zawodowej nauczyciela, zna strukturę (statusy) tożsamości wraz z możliwymi ich konsekwencjami dla zawodu nauczyciela (K_W06) W04 student ma wiedzę na temat współczesnych koncepcji profesjonalizmu nauczyciela i rozumie znaczenie zdolności uczenia się "z" innymi i "od" innych "w" i "z" codzienności szkolnej dla własnego rozwoju zawodowego (K_W08) U 01 student potrafi analizować i interpretować sytuacje edukacyjne mające znaczenie dla jego rozwoju zawodowego i uczenia się dzieci (K_U11) K 01 student ma świadomość ważności własnej biografii, przekonań, teorii osobistych dla jakości pracy pedagogicznej (K_K01) K 02 student ma świadomość twórczego i refleksyjnego podejścia do własnego rozwoju, np. jako profilaktyki wypalenia zawodowego (K_K01) K 03 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla interpretowania i poszukiwania lub tworzenia rozwiązań mających znaczenie dla pracy z dziećmi (K_K03) K04 student potrafi korzystać z założeń wybranego podejścia teoretycznego dla budowania własnego myślenia o sobie jako o nauczycielu (K_K03) K 05 student odpowiedzialnie i ze świadomością ich konsekwencji podejmuje decyzje dotyczące aspektów mających znaczenie dla współpracy z dziećmi, rozumie zależność między własnym stylem pracy a efektami uczenia się uczniów (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ukończone studia I stopnia, dyplom z tytułem licencjata |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + 30 godzin konwersatoriów + 155 godzin pracy własnej studenta = 200 godzin pracy studenta = 8 ECTS (praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, tj.: poszukiwanie i samodzielne studiowanie wskazanej literatury, zrekonstruowanie znaczenia wskazanych kategorii; przygotowanie pracy zaliczeniowej z konwersatorium [jej specyfika opisana jest w części: Metody i kryteria oceniania] zgodnie z wytycznymi przedstawionymi podczas zajęć; przygotowanie do egzaminu) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.