Pedagogika wczesnoszkolna: badania, rekonstrukcje, kierunki zmian
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PWP23PW-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika wczesnoszkolna: badania, rekonstrukcje, kierunki zmian |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Filipiak | |
Prowadzący grup: | Ewa Filipiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01: ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki wczesnoszkolnej, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (K_W03) W02: ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki wczesnoszkolnej (zna główne szkoły, orientacje badawcze, paradygmaty, strategie i metody badań stosowanych w pedagogice wczesnej edukacji; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice wczesnej edukacji) K_W04 U 01: potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki wczesnoszkolnej, jak i innych dyscyplin naukowych, potrafi rekonstruować myśl pedagogiczną (K_U04) U02: posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych w odniesieniu do pedagogiki wczesnoszkolnej, formułuje problemy badawcze; analizuje krytycznie, prezentuje i interpretuje wyniki badań pedagogów, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie subdyscypliny pedagogiki - pedagogiki wczesnoszkolnej K_U 06 K01 docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga K_K 03 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Filipiak | |
Prowadzący grup: | Ewa Filipiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Filipiak | |
Prowadzący grup: | Ewa Filipiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01: ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki wczesnoszkolnej, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (K_W03) W02: ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki wczesnoszkolnej (zna główne szkoły, orientacje badawcze, paradygmaty, strategie i metody badań stosowanych w pedagogice wczesnej edukacji; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice wczesnej edukacji) K_W04 U 01: potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki wczesnoszkolnej, jak i innych dyscyplin naukowych, potrafi rekonstruować myśl pedagogiczną (K_U04) U02: posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych w odniesieniu do pedagogiki wczesnoszkolnej, formułuje problemy badawcze; analizuje krytycznie, prezentuje i interpretuje wyniki badań pedagogów, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie subdyscypliny pedagogiki - pedagogiki wczesnoszkolnej K_U 06 K01 docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga K_K 03 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | zaliczony 1 rok studiów zajęcia prowadzone zdalnie będą zdalnie na platformie Teams |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Filipiak | |
Prowadzący grup: | Ewa Filipiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Filipiak | |
Prowadzący grup: | Ewa Filipiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.