Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Innowacje w edukacji przedszkolnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-PWP24IEP-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Innowacje w edukacji przedszkolnej
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tatiana Grabowska
Prowadzący grup: Tatiana Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Posiada wiedzę o współczesnych kierunkach i nurtach pedagogiki przedszkolnej(K_W03 )

U01 Tworzy rozbudowane wypowiedzi i potrafi uzasadniać ich słuszność na podstawie posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki(K_U04 )

U02 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi(K_U05 )

U03 Sprawnie potrafi łączyć teorię z praktyką edukacyjną(K_U08 )

U04 Potrafi efektywnie zrealizować swoje zadania z wykorzystaniem właściwych dla edukacji przedszkolnej metod, form i środków(K_U10 )

K01 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego(K_K01 )

K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce(K_K04)

K02 Odpowiedzialnie i antycypacyjnie traktuje swoje zadania zawodowe(K_K06 )

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość teorii pedagogicznych w ujęciu historycznym i współczesnym oraz umiejętność przełożenia jej na praktykę edukacyjną.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Agnieszka Wierzchosławska, Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Posiada wiedzę o współczesnych kierunkach i nurtach pedagogiki przedszkolnej(K_W03 )

U01 Tworzy rozbudowane wypowiedzi i potrafi uzasadniać ich słuszność na podstawie posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki(K_U04 )

U02 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi(K_U05 )

U03 Sprawnie potrafi łączyć teorię z praktyką edukacyjną(K_U08 )

U04 Potrafi efektywnie zrealizować swoje zadania z wykorzystaniem właściwych dla edukacji przedszkolnej metod, form i środków(K_U10 )

K01 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego(K_K01 )

K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce(K_K04)

K02 Odpowiedzialnie i antycypacyjnie traktuje swoje zadania zawodowe(K_K06 )

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość teorii pedagogicznych w ujęciu historycznym i współczesnym oraz umiejętność przełożenia jej na praktykę edukacyjną.


Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego jako przyszli nauczyciele wychowania przedszkolnego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Tatiana Grabowska, Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Posiada wiedzę o współczesnych kierunkach i nurtach pedagogiki przedszkolnej(K_W03 )

U01 Tworzy rozbudowane wypowiedzi i potrafi uzasadniać ich słuszność na podstawie posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki(K_U04 )

U02 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi(K_U05 )

U03 Sprawnie potrafi łączyć teorię z praktyką edukacyjną(K_U08 )

U04 Potrafi efektywnie zrealizować swoje zadania z wykorzystaniem właściwych dla edukacji przedszkolnej metod, form i środków(K_U10 )

K01 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego(K_K01 )

K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce(K_K04)

K02 Odpowiedzialnie i antycypacyjnie traktuje swoje zadania zawodowe(K_K06 )

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość teorii pedagogicznych w ujęciu historycznym i współczesnym oraz umiejętność przełożenia jej na praktykę edukacyjną.


Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego jako przyszli nauczyciele wychowania przedszkolnego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Agnieszka Wierzchosławska, Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Posiada wiedzę o współczesnych kierunkach i nurtach pedagogiki przedszkolnej(K_W03 )

U01 Tworzy rozbudowane wypowiedzi i potrafi uzasadniać ich słuszność na podstawie posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki(K_U04 )

U02 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi(K_U05 )

U03 Sprawnie potrafi łączyć teorię z praktyką edukacyjną(K_U08 )

U04 Potrafi efektywnie zrealizować swoje zadania z wykorzystaniem właściwych dla edukacji przedszkolnej metod, form i środków(K_U10 )

K01 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego(K_K01 )

K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce(K_K04)

K02 Odpowiedzialnie i antycypacyjnie traktuje swoje zadania zawodowe(K_K06 )

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość teorii pedagogicznych w ujęciu historycznym i współczesnym oraz umiejętność przełożenia jej na praktykę edukacyjną.



Bilans pracy studenta:

15 w + 30 k + 80 godz. pracy własnej studenta




Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, opracowanie wybranych zagadnień do portfolio, przygotowanie prezentacji opracowanej przez siebie innowacji pedagogicznej, przygotowanie scenariusza zajęć i praktyczne zastosowanie innowacji adaptowanej w dukacji przedszkolnej, opracowanie sposobu zastosowania metod aktywizujacych w przedszkolu.

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Agnieszka Wierzchosławska, Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Posiada wiedzę o współczesnych kierunkach i nurtach pedagogiki przedszkolnej(K_W03 )

U01 Tworzy rozbudowane wypowiedzi i potrafi uzasadniać ich słuszność na podstawie posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki(K_U04 )

U02 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi(K_U05 )

U03 Sprawnie potrafi łączyć teorię z praktyką edukacyjną(K_U08 )

U04 Potrafi efektywnie zrealizować swoje zadania z wykorzystaniem właściwych dla edukacji przedszkolnej metod, form i środków(K_U10 )

K01 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego(K_K01 )

K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce(K_K04)

K02 Odpowiedzialnie i antycypacyjnie traktuje swoje zadania zawodowe(K_K06 )

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość teorii pedagogicznych w ujęciu historycznym i współczesnym oraz umiejętność przełożenia jej na praktykę edukacyjną.



Bilans pracy studenta:

15 w + 30 k + 80 godz. pracy własnej studenta


Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, opracowanie wybranych zagadnień do portfolio, przygotowanie prezentacji opracowanej przez siebie innowacji pedagogicznej, przygotowanie scenariusza zajęć i praktyczne zastosowanie innowacji adaptowanej w edukacji przedszkolnej, opracowanie sposobu zastosowania metod aktywizujących w przedszkolu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)