Konstruowanie indywidualnych programów wspomagania rozwoju dziecka przedszkolnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PWP24KI-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konstruowanie indywidualnych programów wspomagania rozwoju dziecka przedszkolnego |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tatiana Grabowska | |
Prowadzący grup: | Tatiana Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym(K_W06) W02: ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii(K_W11) U01: posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania danych i informacji z różnych źródeł; tworzenia wiedzy na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych, U02: posiada umiejętności diagnozowania, oceniania sytuacji edukacyjnych (K_U01,K_U07) U03: potrafi generować rozwiązania złożonych problemów edukacyjnych i prognozować przebieg ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktyki edukacyjnej(K_U09) K01:odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych(K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, dydaktyka, innowacje w edukacji przedszkolnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojciechowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Wierzchosławska, Katarzyna Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym(K_W06) W02: ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii(K_W11) U01: posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania danych i informacji z różnych źródeł; tworzenia wiedzy na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych, U02: posiada umiejętności diagnozowania, oceniania sytuacji edukacyjnych (K_U01,K_U07) U03: potrafi generować rozwiązania złożonych problemów edukacyjnych i prognozować przebieg ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktyki edukacyjnej(K_U09) K01:odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych(K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, dydaktyka, innowacje w edukacji przedszkolnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Sobieszczyk | |
Prowadzący grup: | Maria Sobieszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tatiana Grabowska | |
Prowadzący grup: | Tatiana Grabowska, Agnieszka Wierzchosławska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym (K_W06) W02: ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii (K_W11) U01: posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania danych i informacji z różnych źródeł; tworzenia wiedzy na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych U02: posiada umiejętności diagnozowania, oceniania sytuacji edukacyjnych (K_U01, K_U07) U03: potrafi generować rozwiązania złożonych problemów edukacyjnych i prognozować przebieg ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktyki edukacyjnej (K_U09) K01:odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, dydaktyka, innowacje w edukacji przedszkolnej. Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego jako przyszli nauczyciele wychowania przedszkolnego. |
|
Bilans pracy studenta: | Łączna liczba godzin pracy studenta to 100 h. 30 h z udziałem prowadzącego, 70 h własnej pracy studenta. Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, opracowanie teoretycznej podstawy wybranego zaburzenia rozwoju, przygotowanie i przedstawienie programu do wspomagania dziecka przedszkolnego . |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tatiana Grabowska | |
Prowadzący grup: | Tatiana Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym (K_W06) W02: ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii (K_W11) U01: posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania danych i informacji z różnych źródeł; tworzenia wiedzy na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych U02: posiada umiejętności diagnozowania, oceniania sytuacji edukacyjnych (K_U01, K_U07) U03: potrafi generować rozwiązania złożonych problemów edukacyjnych i prognozować przebieg ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktyki edukacyjnej (K_U09) K01:odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, dydaktyka, innowacje w edukacji przedszkolnej. Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego jako przyszli nauczyciele wychowania przedszkolnego. |
|
Bilans pracy studenta: | Łączna liczba godzin pracy studenta to 100 h. 30 h z udziałem prowadzącego, 70 h własnej pracy studenta. Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, opracowanie teoretycznej podstawy wybranego zaburzenia rozwoju, przygotowanie i przedstawienie programu do wspomagania dziecka przedszkolnego . |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.