Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Innowacje w edukacji przedszkolnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-PWP2IWP-ND
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Innowacje w edukacji przedszkolnej
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, pedagogika, spec. pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna [ND]
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tatiana Grabowska
Prowadzący grup: Tatiana Grabowska, Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 Posiada wiedzę o współczesnych kierunkach i nurtach pedagogiki przedszkolnej (K_W03 )

U1 Tworzy rozbudowane wypowiedzi i potrafi uzasadniać ich słuszność na podstawie posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki (K_U04 )

U2 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi (K_U05 )

U3 Sprawnie potrafi łączyć teorię z praktyką edukacyjną (K_U08 )

U4 Potrafi efektywnie zrealizować swoje zadania z wykorzystaniem właściwych dla edukacji przedszkolnej metod, form i środków (K_U10 )

K1 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego (K_K01 )

K4 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce(K_K04 )

K2 Odpowiedzialnie i antycypacyjnie traktuje swoje zadania zawodowe (K_K06 )

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość teorii pedagogicznych w ujęciu historycznym i współczesnym oraz umiejętność przełożenia jej na praktykę edukacyjną.

Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego jako przyszli nauczyciele wychowania przedszkolnego.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Agnieszka Wierzchosławska, Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 Posiada wiedzę o współczesnych kierunkach i nurtach pedagogiki przedszkolnej (K_W03 )

U1 Tworzy rozbudowane wypowiedzi i potrafi uzasadniać ich słuszność na podstawie posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki (K_U04 )

U2 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi (K_U05 )

U3 Sprawnie potrafi łączyć teorię z praktyką edukacyjną (K_U08 )

U4 Potrafi efektywnie zrealizować swoje zadania z wykorzystaniem właściwych dla edukacji przedszkolnej metod, form i środków (K_U10 )

K1 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego (K_K01 )

K4 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce(K_K04 )

K2 Odpowiedzialnie i antycypacyjnie traktuje swoje zadania zawodowe (K_K06 )

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość teorii pedagogicznych w ujęciu historycznym i współczesnym oraz umiejętność przełożenia jej na praktykę edukacyjną.

Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego jako przyszli nauczyciele wychowania przedszkolnego.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Tatiana Grabowska, Agnieszka Wierzchosławska, Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 Posiada wiedzę o współczesnych kierunkach i nurtach pedagogiki przedszkolnej (K_W03 )

U1 Tworzy rozbudowane wypowiedzi i potrafi uzasadniać ich słuszność na podstawie posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki (K_U04 )

U2 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi (K_U05 )

U3 Sprawnie potrafi łączyć teorię z praktyką edukacyjną (K_U08 )

U4 Potrafi efektywnie zrealizować swoje zadania z wykorzystaniem właściwych dla edukacji przedszkolnej metod, form i środków (K_U10 )

K1 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego (K_K01 )

K4 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce(K_K04 )

K2 Odpowiedzialnie i antycypacyjnie traktuje swoje zadania zawodowe (K_K06 )

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość teorii pedagogicznych w ujęciu historycznym i współczesnym oraz umiejętność przełożenia jej na praktykę edukacyjną.

Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego jako przyszli nauczyciele wychowania przedszkolnego.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 Posiada wiedzę o współczesnych kierunkach i nurtach pedagogiki przedszkolnej (K_W03 )

U1 Tworzy rozbudowane wypowiedzi i potrafi uzasadniać ich słuszność na podstawie posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki (K_U04 )

U2 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi (K_U05 )

U3 Sprawnie potrafi łączyć teorię z praktyką edukacyjną (K_U08 )

U4 Potrafi efektywnie zrealizować swoje zadania z wykorzystaniem właściwych dla edukacji przedszkolnej metod, form i środków (K_U10 )

K1 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego (K_K01 )

K4 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce(K_K04 )

K2 Odpowiedzialnie i antycypacyjnie traktuje swoje zadania zawodowe (K_K06 )

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość teorii pedagogicznych w ujęciu historycznym i współczesnym oraz umiejętność przełożenia jej na praktykę edukacyjną.

Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego jako przyszli nauczyciele wychowania przedszkolnego.

Bilans pracy studenta:

15 w + 30 k + 80 godz. pracy własnej studenta


Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, opracowanie wybranych zagadnień do portfolio, przygotowanie prezentacji opracowanej przez siebie innowacji pedagogicznej, przygotowanie scenariusza zajęć i praktyczne zastosowanie innowacji adaptowanej w dukacji przedszkolnej, opracowanie sposobu zastosowania metod aktywizujacych w przedszkolu.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Agnieszka Wierzchosławska, Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 Posiada wiedzę o współczesnych kierunkach i nurtach pedagogiki przedszkolnej (K_W03 )

U1 Tworzy rozbudowane wypowiedzi i potrafi uzasadniać ich słuszność na podstawie posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki (K_U04 )

U2 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi (K_U05 )

U3 Sprawnie potrafi łączyć teorię z praktyką edukacyjną (K_U08 )

U4 Potrafi efektywnie zrealizować swoje zadania z wykorzystaniem właściwych dla edukacji przedszkolnej metod, form i środków (K_U10 )

K1 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego (K_K01 )

K4 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce(K_K04 )

K2 Odpowiedzialnie i antycypacyjnie traktuje swoje zadania zawodowe (K_K06 )

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość teorii pedagogicznych w ujęciu historycznym i współczesnym oraz umiejętność przełożenia jej na praktykę edukacyjną.


Bilans pracy studenta:

15 w + 30 k + 80 godz. pracy własnej studenta


Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, opracowanie wybranych zagadnień do portfolio, przygotowanie prezentacji opracowanej przez siebie innowacji pedagogicznej, przygotowanie scenariusza zajęć i praktyczne zastosowanie innowacji adaptowanej w edukacji przedszkolnej, opracowanie sposobu zastosowania metod aktywizujących w przedszkolu. Zgłębianie technologii informacyjno - komunikacyjnych (m.in. Answer Garden, Tiny.pl, Superbelfrzy RP, Mikrosoft Forms, Quizizz.com, Coggle.it, Create interactive)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Sylwia Wilczyńska-Aleksandrowicz, Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 Posiada wiedzę o współczesnych kierunkach i nurtach pedagogiki przedszkolnej (K_W03 )

U1 Tworzy rozbudowane wypowiedzi i potrafi uzasadniać ich słuszność na podstawie posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki (K_U04 )

U2 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi (K_U05 )

U3 Sprawnie potrafi łączyć teorię z praktyką edukacyjną (K_U08 )

U4 Potrafi efektywnie zrealizować swoje zadania z wykorzystaniem właściwych dla edukacji przedszkolnej metod, form i środków (K_U10 )

K1 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego (K_K01 )

K4 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce(K_K04 )

K2 Odpowiedzialnie i antycypacyjnie traktuje swoje zadania zawodowe (K_K06 )

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość teorii pedagogicznych w ujęciu historycznym i współczesnym oraz umiejętność przełożenia jej na praktykę edukacyjną.


Bilans pracy studenta:

15 w + 30 k + 80 godz. pracy własnej studenta


Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, opracowanie wybranych zagadnień do portfolio, przygotowanie prezentacji opracowanej przez siebie innowacji pedagogicznej, przygotowanie scenariusza zajęć i praktyczne zastosowanie innowacji adaptowanej w edukacji przedszkolnej, opracowanie sposobu zastosowania metod aktywizujących w przedszkolu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)