Dydaktyka szczegółowa: Diagnoza w resocjalizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-R1DSD-ND |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka szczegółowa: Diagnoza w resocjalizacji |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska, Teresa Sołtysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna interdyscyplinarną terminologię i jej możliwości wykorzystywania w diagnostyce, diagnozowaniu, oraz stawianiu diagnozy w pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej, zarówno diagnozy indywidualnej, jak i środowiskowej; W02 - ma uporządkowaną wiedzę interdyscyplinarną niezbędna w stawianiu diagnozy jako podstawy podejmowania pracy z jednostkami niedostosowanymi społecznie; posiada szeroką wiedzę o warunkach, metodach i technikach wykorzystywanych w stawianiu diagnozy; W03- ma pogłębioną wiedzę o egzogennych uwarunkowaniach w wielu komponentach środowiska prowadzących bądź zwiększających ryzyko zaburzeń jednostek oraz powstrzymujących je przed tymi zaburzeniami; poza tym uwzględnia endogenne uwarunkowania jednostek wraz ze splotami okoliczności i sytuacji, które współdecydującymi o wyborach zachowań jednostek; posiada pogłębioną wiedzę o koalicyjnych uwarunkowaniach zaburzeń; W04 - ma uporządkowaną wiedzę o funkcjonowaniu jednostek uwikłanych w zachowania patologiczne; ma uporządkowaną wiedzę w zakresie kompetencji i umiejętności niezbędnych osobie stawiającej diagnozę; U01 - posiada pogłębione umiejętności wykorzystywania interdyscyplinarnej wiedzy w zakresie egzo- i endogennych wyborów zachowań człowieka i uwzględnia tę wiedzę w stawianiu diagnozy, poznając punkty silne i słabe człowieka; posiada wiedzę o utrudnieniach w stawianiu diagnozy i możliwościach ich pokonywania; U02 - potrafi wykorzystywać interdyscyplinarną wiedzę na gruncie pedagogiki resocjalizacyjnej w celach diagnozowania i projektowania pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej przy współudziale podopiecznych w środowisku otwartym i ośrodkach resocjalizacji; U03 – potrafi modyfikować i korygować diagnozę oraz dokonywać zmian w projektowaniu z podopiecznym pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej na tle dokonujących się zmian środowiskowych i indywidualnych w życiu podopiecznych; K01 – rozszerza i pogłębia wiedzę oraz permanentnie doskonali własne umiejętności w zakresie stawiania diagnozy i pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej; K02 –zdaje sobie sprawę z trudności w pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej, a także ogromnej odpowiedzialności spoczywającej na pedagogu - resocjalizatorze, umiejętności współpracy z podopiecznymi, współpracy z innymi pracownikami, a także instytucjami, w których odbywa się działalność resocjalizacyjna i/lub profilaktyczna |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | Żaneta Freund, Teresa Sołtysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna interdyscyplinarną terminologię i jej możliwości wykorzystywania w diagnostyce, diagnozowaniu, oraz stawianiu diagnozy w pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej, zarówno diagnozy indywidualnej, jak i środowiskowej; W02 - ma uporządkowaną wiedzę interdyscyplinarną niezbędna w stawianiu diagnozy jako podstawy podejmowania pracy z jednostkami niedostosowanymi społecznie; posiada szeroką wiedzę o warunkach, metodach i technikach wykorzystywanych w stawianiu diagnozy; W03- ma pogłębioną wiedzę o egzogennych uwarunkowaniach w wielu komponentach środowiska prowadzących bądź zwiększających ryzyko zaburzeń jednostek oraz powstrzymujących je przed tymi zaburzeniami; poza tym uwzględnia endogenne uwarunkowania jednostek wraz ze splotami okoliczności i sytuacji, które współdecydującymi o wyborach zachowań jednostek; posiada pogłębioną wiedzę o koalicyjnych uwarunkowaniach zaburzeń; W04 - ma uporządkowaną wiedzę o funkcjonowaniu jednostek uwikłanych w zachowania patologiczne; ma uporządkowaną wiedzę w zakresie kompetencji i umiejętności niezbędnych osobie stawiającej diagnozę; U01 - posiada pogłębione umiejętności wykorzystywania interdyscyplinarnej wiedzy w zakresie egzo- i endogennych wyborów zachowań człowieka i uwzględnia tę wiedzę w stawianiu diagnozy, poznając punkty silne i słabe człowieka; posiada wiedzę o utrudnieniach w stawianiu diagnozy i możliwościach ich pokonywania; U02 - potrafi wykorzystywać interdyscyplinarną wiedzę na gruncie pedagogiki resocjalizacyjnej w celach diagnozowania i projektowania pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej przy współudziale podopiecznych w środowisku otwartym i ośrodkach resocjalizacji; U03 – potrafi modyfikować i korygować diagnozę oraz dokonywać zmian w projektowaniu z podopiecznym pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej na tle dokonujących się zmian środowiskowych i indywidualnych w życiu podopiecznych; K01 – rozszerza i pogłębia wiedzę oraz permanentnie doskonali własne umiejętności w zakresie stawiania diagnozy i pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej; K02 –zdaje sobie sprawę z trudności w pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej, a także ogromnej odpowiedzialności spoczywającej na pedagogu - resocjalizatorze, umiejętności współpracy z podopiecznymi, współpracy z innymi pracownikami, a także instytucjami, w których odbywa się działalność resocjalizacyjna i/lub profilaktyczna |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | Teresa Sołtysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna interdyscyplinarną terminologię, jej możliwości wykorzystywania w diagnostyce, diagnozowaniu i stawianiu diagnozy w pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej, zarówno diagnozy indywidualnej, jak i środowiskowej; W02 - ma uporządkowaną wiedzę interdyscyplinarną niezbędną w stawianiu diagnozy jako podstawy do podejmowania pracy z jednostkami niedostosowanymi społecznie. Posiada szeroką wiedzę o warunkach, metodach i technikach wykorzystywanych w stawianiu diagnozy; W03- ma pogłębioną wiedzę o endo- i egzogennych uwarunkowaniach prowadzących, bądź zwiększających ryzyko zaburzeń jednostek. Posiada wiedzę umożliwiającą poznawanie czynników powstrzymujących jednostkę przed negatywnymi zachowaniami. Poza tym uwzględnia endo- i egzogenne uwarunkowania wraz ze splotami okolicznościowo-sytuacyjnymi, które współdecydują o wyborach zachowań jednostek. Posiada pogłębioną wiedzę o koalicyjnych uwarunkowaniach zaburzeń; W04 - ma uporządkowaną wiedzę o funkcjonowaniu jednostek uwikłanych w zachowania patologiczne. Ma uporządkowaną wiedzę oraz niezbędne kompetencje i umiejętności w stawianiu diagnozy; U01 - posiada pogłębione umiejętności wykorzystywania interdyscyplinarnej wiedzy w zakresie endo- i egzogennych wyborów zachowań człowieka i uwzględnia tę wiedzę w stawianiu diagnozy, poznając punkty silne i słabe człowieka. Posiada wiedzę o utrudnieniach w stawianiu diagnozy i możliwościach ich przezwyciężania; U02 - potrafi wykorzystywać interdyscyplinarną wiedzę na gruncie pedagogiki resocjalizacyjnej w celach diagnozowania i projektowania oddziaływań resocjalizacyjnych przy czynnym współudziale podopiecznego w tych działaniach; U03 – potrafi modyfikować i korygować diagnozę oraz dokonywać zmian w projektowaniu z podopiecznym pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej na tle dokonujących się zmian środowiskowych i indywidualnych podopiecznych; K01 – rozszerza i pogłębia wiedzę oraz permanentnie doskonali własne umiejętności w zakresie stawiania diagnozy, pracy resocjalizacyjnej i oddziaływań profilaktycznych; K02 –zdaje sobie sprawę z trudności w pracy resocjalizacyjnej i/lub profilaktycznej, ogromnej odpowiedzialności spoczywającej na pedagogu - resocjalizatorze. Dostrzega znaczenie współpracy z podopiecznymi oraz z innymi pracownikami zajmującymi się pracą resocjalizacyjną i/lub profilaktyczną, a także współpracy z wieloma instytucjami zajmującymi się jednostkami, u których występują trudności przystosowawcze. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.