Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Procesy adaptacyjne w warunkach izolacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-R23PA-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Procesy adaptacyjne w warunkach izolacji
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Sołtysiak
Prowadzący grup: Teresa Sołtysiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego, a także o normach i regułach prawnych organizujących te struktury oraz zachodzących między nimi relacjach z punktu widzenia procesów adaptacyjnych wytyczających funkcjonowanie istoty ludzkiej ( K_W08)

W02-ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji totalnych i pogłębioną w zakresie funkcjonowania zakładów karnych (K_W10)

W03- ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o biopsychospołecznych mechanizmach adaptacyjnych w procesach wychowania, resocjalizacji i izolacji człowieka; rozumie istotę procesów przystosowywania i zaburzeń w tych procesach prowadzących do specyficznych zachowań, w tym dysfunkcjonalności i zachowań patologicznych (K_W11)

U01 – diagnozuje i rozróżnia uwarunkowania determinujące procesy adaptacji z uwzględnieniem sszczególnych uwarunkowań w warunkach izolacji penitencjarnej (K_U06)

U02- potrafi wybrać i zastosować właściwy dla działalności penitencjarnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych w pracy penitencjarnej (K_U10)

K1- respektuje cele i zadania realizowane w praktyce penitencjarnej, stara się zrozumieć funkcjonowanie człowieka w warunkach izolacji penitencjarnej i ukierunkowywać aktywnośc zgodnie z oczekiwaniami większości społeczeństwa, dostrzega możliwości pomocy i wspierania człowieka w utrudnieniach przystosowawczych w warunkach izolacji (K_K04)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wybrane zagadnienia wiktymologii, diagnoza w resocjalizacji

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Sołtysiak
Prowadzący grup: Teresa Sołtysiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego, a także o normach i regułach prawnych organizujących te struktury oraz zachodzących między nimi relacjach z punktu widzenia procesów adaptacyjnych wytyczających funkcjonowanie istoty ludzkiej ( K_W08)

W02-ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji totalnych i pogłębioną w zakresie funkcjonowania zakładów karnych (K_W10)

W03- ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o biopsychospołecznych mechanizmach adaptacyjnych w procesach wychowania, resocjalizacji i izolacji człowieka; rozumie istotę procesów przystosowywania i zaburzeń w tych procesach prowadzących do specyficznych zachowań, w tym dysfunkcjonalności i zachowań patologicznych (K_W11)

U01 – diagnozuje i rozróżnia uwarunkowania determinujące procesy adaptacji z uwzględnieniem sszczególnych uwarunkowań w warunkach izolacji penitencjarnej (K_U06)

U02- potrafi wybrać i zastosować właściwy dla działalności penitencjarnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych w pracy penitencjarnej (K_U10)

K1- respektuje cele i zadania realizowane w praktyce penitencjarnej, stara się zrozumieć funkcjonowanie człowieka w warunkach izolacji penitencjarnej i ukierunkowywać aktywnośc zgodnie z oczekiwaniami większości społeczeństwa, dostrzega możliwości pomocy i wspierania człowieka w utrudnieniach przystosowawczych w warunkach izolacji (K_K04)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wybrane zagadnienia wiktymologii, diagnoza w resocjalizacji

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Sołtysiak
Prowadzący grup: Teresa Sołtysiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego, a także o normach i regułach prawnych organizujących te struktury oraz zachodzących między nimi relacjach z punktu widzenia procesów adaptacyjnych wytyczających funkcjonowanie istoty ludzkiej ( K_W08)

W02-ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji totalnych i pogłębioną w zakresie funkcjonowania zakładów karnych (K_W10)

W03- ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o biopsychospołecznych mechanizmach adaptacyjnych w procesach wychowania, resocjalizacji i izolacji człowieka; rozumie istotę procesów przystosowywania i zaburzeń w tych procesach prowadzących do specyficznych zachowań, w tym dysfunkcjonalności i zachowań patologicznych (K_W11)

U01 – diagnozuje i rozróżnia uwarunkowania determinujące procesy adaptacji z uwzględnieniem sszczególnych uwarunkowań w warunkach izolacji penitencjarnej (K_U06)

U02- potrafi wybrać i zastosować właściwy dla działalności penitencjarnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych w pracy penitencjarnej (K_U10)

K1- respektuje cele i zadania realizowane w praktyce penitencjarnej, stara się zrozumieć funkcjonowanie człowieka w warunkach izolacji penitencjarnej i ukierunkowywać aktywnośc zgodnie z oczekiwaniami większości społeczeństwa, dostrzega możliwości pomocy i wspierania człowieka w utrudnieniach przystosowawczych w warunkach izolacji (K_K04)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Diagnoza w resocjalizacji

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)