Pomoc i wspieranie rodzin
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-R24PWR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pomoc i wspieranie rodzin |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska, Teresa Sołtysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 posiada podstawową wiedzę na temat czynników współdecydujących o tworzeniu optymalnych warunków życia rodzinnego oraz wiedzę w zakresie rozpoznawania zaburzeń w rodzinach i podejmowania działań pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych, wspierających w przypadkach występowania zaburzeń, a także ograniczeń w tym zakresie; W02 ma podstawową wiedzę o strukturze, organizacji życia rodzinnego, realizowanych funkcjach w rodzinie jako szczególnej instytucji opiekuńczo- wychowawczej i realizującej inne ważne zadania na rzecz jej członków i otoczenia społecznego; W03 zna zmiany dokonujące się we współczesnych rodzinach na tle ogólnych zmian w warunkach życia społecznego; W04- ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz prawnych podstaw pomocy i wspierania rodzin; U01 - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę o rodzinie oraz rozwijać swoje umiejętności w zakresie udzielania pomocy rodzinie oraz prowadzenia oddziaływań profilaktycznych, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT; U02 potrafi identyfikować czynniki ryzyka prowadzące do zaburzeń życia rodzinnego oraz wskazywać możliwości przeciwdziałań; K01 - stara się pogłębiać poziom swojej wiedzy na temat funkcjonowania rodziny oraz alternatywnych form życia rodzinnego oraz umiejętności prowadzenia oddziaływań profilaktycznych, a także resocjalizacyjnych w tym zakresie; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do specjalności, socjologia ogólna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.