Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-ZLDC12SM-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszard Gerlach, Roman Leppert, Renata Tomaszewska | |
Prowadzący grup: | Ryszard Gerlach, Renata Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – Student zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania [K_W04] U01 – Student potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i związanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych [K_U02] U02 – Student posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze [K_U04] U03 – Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi [K_U05] U04 – Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu [K_U06] K01 – Student jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami [K_K05] K02 – Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych) [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ogólna metodologia nauk z elementami logiki. Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszard Gerlach, Renata Tomaszewska | |
Prowadzący grup: | Renata Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – Student zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania [K_W04] U01 – Student potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i związanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych [K_U02] U02 – Student posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze [K_U04] U03 – Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi [K_U05] U04 – Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu [K_U06] K01 – Student jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami [K_K05] K02 – Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych) [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ogólna metodologia nauk z elementami logiki. Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszard Gerlach, Katarzyna Ludwikowska | |
Prowadzący grup: | Ryszard Gerlach, Katarzyna Ludwikowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | [K_W04] [K_U02] [K_U04] [K_U05] [K_U06] [K_K05] [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ogólna metodologia nauk z elementami logiki. Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Tomaszewska | |
Prowadzący grup: | Ryszard Gerlach, Renata Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – Student zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania [K_W04] U01 – Student potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i związanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych [K_U02] U02 – Student posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze [K_U04] U03 – Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi [K_U05] U04 – Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu [K_U06] K01 – Student jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami [K_K05] K02 – Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych) [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ogólna metodologia nauk z elementami logiki. Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych. |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin seminariów + 170 godzin pracy własnej Studentki/Studenta = 200 godzin pracy = 8 pkt. ECTS. Praca własna Studentki/Studenta obejmuje: -studiowanie literatury -opracowanie koncepcji rozprawy magisterskiej -przygotowanie wstępnej wersji rozdziału teoretycznego -przygotowanie wstępnej wersji rozdziału metodologicznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Cichosz, Ryszard Gerlach | |
Prowadzący grup: | Mariusz Cichosz, Ryszard Gerlach | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – Student zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania [K_W04] U01 – Student potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i związanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych [K_U02] U02 – Student posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze [K_U04] U03 – Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi [K_U05] U04 – Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu [K_U06] K01 – Student jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami [K_K05] K02 – Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych) [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ogólna metodologia nauk z elementami logiki. Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych. |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin seminariów + 170 godzin pracy własnej Studentki/Studenta = 200 godzin pracy = 8 pkt. ECTS. Praca własna Studentki/Studenta obejmuje: -studiowanie literatury -opracowanie koncepcji rozprawy magisterskiej -przygotowanie wstępnej wersji rozdziału teoretycznego -przygotowanie wstępnej wersji rozdziału metodologicznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Cichosz, Ryszard Gerlach | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.