Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Andragogika

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P11AN-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Andragogika
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 1 sem., pedagogika [SD]
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Gerlach
Prowadzący grup: Ryszard Gerlach, Katarzyna Ludwikowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania w obrębie andragogiki na poziomie rozszerzonym.

[K_W01 zna terminologię używaną w pedagogi-ce oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych na poziomie rozszerzonym]


W02 Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o przedmiocie badań, strukturze i zadaniach andragogiki oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami.

[K_W 05 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorie i metodyki działań edukacyjnych]


W03 Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w perspektywie andragogicznej.

[K_W06 ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym]


W04 Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o możliwościach rozwojowych osób dorosłych i różnych formach ich aktywności edukacyjnej.

[K_W 15 ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, pogłębioną w wybranych zakresach]


U01 Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania potrzeb edukacyjnych osób dorosłych w różnych okresach ich życia.

[K_U08 Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych]


U02 Student potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wspomagania dorosłych w ich aktywności edukacyjnej i kulturalno-oświatowej.

[K_U10 Student potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, po-trafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych]


K01 Student podejmuje trud samo-kształcenia i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych oraz zespołowych działań profesjonalnych w obszarze oświaty dorosłych.

[K_K02 Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę]


K02 Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami – specjalistami z zakresu andragogiki.

[K_K07 Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne]






Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Gerlach
Prowadzący grup: Ryszard Gerlach, Katarzyna Ludwikowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W01

K_W05

K_W06

K_W15

K_W08

K_U10

K_K02

K_K07







Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Gerlach
Prowadzący grup: Ryszard Gerlach, Katarzyna Ludwikowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania w obrębie andragogiki na poziomie rozszerzonym [K_W01 ]


W02 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o przedmiocie badań, strukturze i zadaniach andragogiki oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami [K_W 05]


W03 - Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w perspektywie andragogicznej [K_W06]


W04 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o możliwościach rozwojowych osób dorosłych i różnych formach ich aktywności edukacyjnej podczas nauki na studiach wyższych [K_W 15]


U01 - Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi anagogicznymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania potrzeb edukacyjnych osób dorosłych w różnych okresach ich życia [K_U08 ]


U02 - Student rozwija swoje umiejętności badawcze poprzez dobór środków i metod pracy w celu efektywnego wspomagania dorosłych w ich aktywności edukacyjnej i kulturalno-oświatowej [K_U10 ]


K01 - Student podejmuje trud samokształcenia i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych oraz zespołowych działań profesjonalnych w obszarze oświaty dorosłych [K_K02 ]


K02 - Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami – specjalistami z zakresu andragogiki [K_K07 ]







Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Gerlach
Prowadzący grup: Ryszard Gerlach, Katarzyna Ludwikowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania w obrębie andragogiki na poziomie rozszerzonym [K_W01 ]


W02 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o przedmiocie badań, strukturze i zadaniach andragogiki oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami [K_W 05]


W03 - Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w perspektywie andragogicznej [K_W06]


W04 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o możliwościach rozwojowych osób dorosłych i różnych formach ich aktywności edukacyjnej podczas nauki na studiach wyższych [K_W 15]


U01 - Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi anagogicznymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania potrzeb edukacyjnych osób dorosłych w różnych okresach ich życia [K_U08 ]


U02 - Student rozwija swoje umiejętności badawcze poprzez dobór środków i metod pracy w celu efektywnego wspomagania dorosłych w ich aktywności edukacyjnej i kulturalno-oświatowej [K_U10 ]


K01 - Student podejmuje trud samokształcenia i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych oraz zespołowych działań profesjonalnych w obszarze oświaty dorosłych [K_K02 ]


K02 - Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami – specjalistami z zakresu andragogiki [K_K07 ]







Bilans pracy studenta:

30 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + 80 godzin pracy własnej Studentki/Studenta = 125 godzin pracy = 5 pkt. ECTS

Praca własna Studentki/Studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć,

- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analizę źródeł,

- pisemne opracowanie elementów składowych pracy zaliczeniowych,

- przygotowanie do kolokwium,

- przygotowanie do egzaminu.


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Gerlach
Prowadzący grup: Ryszard Gerlach, Renata Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania w obrębie andragogiki na poziomie rozszerzonym [K_W01]

W02 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o przedmiocie badań, strukturze i zadaniach andragogiki oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami [K_W 05]

W03 - Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w perspektywie andragogicznej [K_W06]

W04 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o możliwościach rozwojowych osób dorosłych i różnych formach ich aktywności edukacyjnej podczas nauki na studiach wyższych [K_W 15]

U01 - Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi andragogicznymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania potrzeb edukacyjnych osób dorosłych [K_U08]

U02 - Student rozwija swoje umiejętności badawcze poprzez dobór środków i metod pracy w celu efektywnego wspomagania dorosłych w ich aktywności edukacyjnej i kulturalno-oświatowej [K_U10]

K01 - Student podejmuje trud samokształcenia i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych oraz zespołowych działań profesjonalnych w obszarze oświaty dorosłych [K_K02]

K02 - Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami – specjalistami z zakresu andragogiki [K_K07]








Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

-

Bilans pracy studenta:

45 h zajęć (30 h wykładów + 15 h konwersatoriów) + 3h egzamin + 14,5 h konsultacji + 62,5 godziny pracy własnej = 125 h = 5 pkt ETS


Praca własna Studentki/Studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć,

- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analizę źródeł,

- pisemne opracowanie elementów składowych pracy zaliczeniowych,

- przygotowanie do kolokwium,

- przygotowanie do egzaminu.


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Gerlach
Prowadzący grup: Ryszard Gerlach, Renata Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania w obrębie andragogiki na poziomie rozszerzonym [K_W01]

W02 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o przedmiocie badań, strukturze i zadaniach andragogiki oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami [K_W 05]

W03 - Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w perspektywie andragogicznej [K_W06]

W04 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o możliwościach rozwojowych osób dorosłych i różnych formach ich aktywności edukacyjnej podczas nauki na studiach wyższych [K_W 15]

U01 - Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi andragogicznymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania potrzeb edukacyjnych osób dorosłych [K_U08]

U02 - Student rozwija swoje umiejętności badawcze poprzez dobór środków i metod pracy w celu efektywnego wspomagania dorosłych w ich aktywności edukacyjnej i kulturalno-oświatowej [K_U10]

K01 - Student podejmuje trud samokształcenia i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych oraz zespołowych działań profesjonalnych w obszarze oświaty dorosłych [K_K02]

K02 - Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami – specjalistami z zakresu andragogiki [K_K07]








Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

-

Bilans pracy studenta:

60 h zajęć (45 h wykładów + 15 h konwersatoriów) + 3h egzamin


Praca własna Studentki/Studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć,

- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analizę źródeł,

- pisemne opracowanie elementów składowych pracy zaliczeniowych,

- przygotowanie do kolokwium,

- przygotowanie do egzaminu.


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)