Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia ogólna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P11PO-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia ogólna
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 1 sem., pedagogika [SP]
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szymanik-Kostrzewska
Prowadzący grup: Mateusz Minda, Anna Szymanik-Kostrzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W1. Student zna podstawowe założenia i ustalenia badawcze głównych szkół psychologicznych: klasycznej psychoanalizy, behawioryzmu, psychologii postaci, psychologii różnic indywidualnych, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej (K_W04; K_W09)

W2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe zagadnienia z psychologii ogólnej, jak warunkowanie, uczenie się, motywacja, emocje, temperament, inteligencja, wpływ społeczny, stres, procesy poznawcze, twórczość oraz umie wymienić podstawowe teorie psychologiczne z tego zakresu (K_W04; K_W09)

W3. Student potrafi nazwać tematykę zainteresowań psychologii naukowej (K_W04)

Umiejętności

U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U08)

U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w życiu codziennym (K_U08; K_U14; K_U16)

U3. Student jest w stanie skrytykować podstawowe założenia różnych szkół psychologicznych, doszukując się obiektywnej wiedzy o człowieku (K_U08)

Kompetencje

K1. Student jest otwarty na wiedzę psychologiczną (K_K01)

K2. Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej (K_K01; K_K02)

K3. Student uwrażliwia się na obserwację własnego funkcjonowania, pogłębia swój wgląd przez przykłady autoanalizy, przejawia myślenie krytyczne (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szymanik-Kostrzewska
Prowadzący grup: Mateusz Minda, Anna Szymanik-Kostrzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W1. Student zna podstawowe założenia i ustalenia badawcze głównych szkół psychologicznych: klasycznej psychoanalizy, behawioryzmu, psychologii postaci, psychologii różnic indywidualnych, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej (K_W04; K_W09)

W2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe zagadnienia z psychologii ogólnej, jak warunkowanie, uczenie się, motywacja, emocje, temperament, inteligencja, wpływ społeczny, stres, procesy poznawcze, twórczość oraz umie wymienić podstawowe teorie psychologiczne z tego zakresu (K_W04; K_W09)

W3. Student potrafi nazwać tematykę zainteresowań psychologii naukowej (K_W04)

Umiejętności

U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U08)

U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w życiu codziennym (K_U08; K_U14; K_U16)

U3. Student jest w stanie skrytykować podstawowe założenia różnych szkół psychologicznych, doszukując się obiektywnej wiedzy o człowieku (K_U08)

Kompetencje

K1. Student jest otwarty na wiedzę psychologiczną (K_K01)

K2. Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej (K_K01; K_K02)

K3. Student uwrażliwia się na obserwację własnego funkcjonowania, pogłębia swój wgląd przez przykłady autoanalizy, przejawia myślenie krytyczne (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szymanik-Kostrzewska
Prowadzący grup: Karolina Mudło-Głagolska, Anna Szymanik-Kostrzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W1. Student zna podstawowe założenia i ustalenia badawcze głównych szkół psychologicznych: klasycznej psychoanalizy, behawioryzmu, psychologii postaci, psychologii różnic indywidualnych, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej (K_W04; K_W09)

W2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe zagadnienia z psychologii ogólnej, jak warunkowanie, uczenie się, motywacja, emocje, temperament, inteligencja, wpływ społeczny, stres, procesy poznawcze, twórczość oraz umie wymienić podstawowe teorie psychologiczne z tego zakresu (K_W04; K_W09)

W3. Student potrafi nazwać tematykę zainteresowań psychologii naukowej (K_W04)

Umiejętności

U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U08)

U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w życiu codziennym (K_U08; K_U14; K_U16)

U3. Student jest w stanie skrytykować podstawowe założenia różnych szkół psychologicznych, doszukując się obiektywnej wiedzy o człowieku (K_U08)

Kompetencje

K1. Student jest otwarty na wiedzę psychologiczną (K_K01)

K2. Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej (K_K01; K_K02)

K3. Student uwrażliwia się na obserwację własnego funkcjonowania, pogłębia swój wgląd przez przykłady autoanalizy, przejawia myślenie krytyczne (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szymanik-Kostrzewska
Prowadzący grup: Karolina Mudło-Głagolska, Anna Szymanik-Kostrzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W1. Student zna podstawowe założenia i ustalenia badawcze głównych szkół psychologicznych: klasycznej psychoanalizy, behawioryzmu, psychologii postaci, psychologii różnic indywidualnych, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej (K_W04; K_W09)

W2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe zagadnienia z psychologii ogólnej, jak warunkowanie, uczenie się, motywacja, emocje, temperament, inteligencja, wpływ społeczny, stres, procesy poznawcze, twórczość oraz umie wymienić podstawowe teorie psychologiczne z tego zakresu (K_W04; K_W09)

W3. Student potrafi nazwać tematykę zainteresowań psychologii naukowej (K_W04)

Umiejętności

U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U08)

U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w życiu codziennym (K_U08; K_U14; K_U16)

U3. Student jest w stanie skrytykować podstawowe założenia różnych szkół psychologicznych, doszukując się obiektywnej wiedzy o człowieku (K_U08)

Kompetencje

K1. Student jest otwarty na wiedzę psychologiczną (K_K01)

K2. Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej (K_K01; K_K02)

K3. Student uwrażliwia się na obserwację własnego funkcjonowania, pogłębia swój wgląd przez przykłady autoanalizy, przejawia myślenie krytyczne (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak.

Bilans pracy studenta:

1,2 pkt. ECTS - udział studenta w wykładach i konwersatoriach

0,1 pkt. ECTS - przygotowanie do zajęć konwersatoryjnych (w tym zapoznawanie się z literaturą)

0,4 pkt. ECTS - przygotowanie prezentacji zaliczeniowej na konwersatoria (poszukiwanie literatury, opracowanie tematu, konstrukcja prezentacji)

0,3 pkt. ECTS - przygotowanie do egzaminu


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szymanik-Kostrzewska
Prowadzący grup: Justyna Golonka, Anna Szymanik-Kostrzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W1. Student zna podstawowe założenia i ustalenia badawcze głównych szkół psychologicznych: klasycznej psychoanalizy, behawioryzmu, psychologii postaci, psychologii różnic indywidualnych, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej (K_W04; K_W09)

W2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe zagadnienia z psychologii ogólnej, jak warunkowanie, uczenie się, motywacja, emocje, temperament, inteligencja, wpływ społeczny, stres, procesy poznawcze, twórczość oraz umie wymienić podstawowe teorie psychologiczne z tego zakresu (K_W04; K_W09)

W3. Student potrafi nazwać tematykę zainteresowań psychologii naukowej (K_W04)

Umiejętności

U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U08)

U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w życiu codziennym (K_U08; K_U14; K_U16)

U3. Student jest w stanie skrytykować podstawowe założenia różnych szkół psychologicznych, doszukując się obiektywnej wiedzy o człowieku (K_U08)

Kompetencje

K1. Student jest otwarty na wiedzę psychologiczną (K_K01)

K2. Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej (K_K01; K_K02)

K3. Student uwrażliwia się na obserwację własnego funkcjonowania, pogłębia swój wgląd przez przykłady autoanalizy, przejawia myślenie krytyczne (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak.

Bilans pracy studenta:

30 h (1,2 pkt. ECTS) - udział studenta w wykładach i konwersatoriach

12,5 h (0,5 pkt. ECTS) - przygotowanie do zajęć konwersatoryjnych (w tym zapoznawanie się z literaturą, opracowanie tematu, konstrukcja prezentacji, przygotowanie do kolokwium)

15 h (0,3 pkt. ECTS) - przygotowanie do egzaminu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szymanik-Kostrzewska
Prowadzący grup: Karolina Mudło-Głagolska, Anna Szymanik-Kostrzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W1. Student zna podstawowe założenia i ustalenia badawcze głównych szkół psychologicznych: klasycznej psychoanalizy, behawioryzmu, psychologii postaci, psychologii różnic indywidualnych, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej (K_W04; K_W09)

W2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe zagadnienia z psychologii ogólnej, jak warunkowanie, uczenie się, motywacja, emocje, temperament, inteligencja, wpływ społeczny, stres, procesy poznawcze, twórczość oraz umie wymienić podstawowe teorie psychologiczne z tego zakresu (K_W04; K_W09)

W3. Student potrafi nazwać tematykę zainteresowań psychologii naukowej (K_W04)

Umiejętności

U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U08)

U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w życiu codziennym (K_U08; K_U14; K_U16)

U3. Student jest w stanie skrytykować podstawowe założenia różnych szkół psychologicznych, doszukując się obiektywnej wiedzy o człowieku (K_U08)

Kompetencje

K1. Student jest otwarty na wiedzę psychologiczną (K_K01)

K2. Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej (K_K01; K_K02)

K3. Student uwrażliwia się na obserwację własnego funkcjonowania, pogłębia swój wgląd przez przykłady autoanalizy, przejawia myślenie krytyczne (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak.

Bilans pracy studenta:

30 h (1 pkt. ECTS) - udział studenta w wykładach i konwersatoriach

15 h (0,5 pkt. ECTS) - przygotowanie do zajęć konwersatoryjnych (w tym zapoznawanie się z literaturą, opracowanie tematu, konstrukcja prezentacji, przygotowanie do kolokwium)

15 h (0,5 pkt. ECTS) - przygotowanie do egzaminu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)