Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika porównawcza

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P11PPO-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika porównawcza
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 1 sem., pedagogika [SD]
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe


Wiedza:

K_W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju systemów edukacji, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania

K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacji


K_W14 student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane elementy systemów edukacji w różnych krajach


Umiejętności:

K_U02 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych


K_U04 - student potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin naukowych


K_U08 - student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań edukacyjnych podejmowanych w różnych systemach edukacji


Kompetencje społeczne:

K_K03 - student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga


K_K08 - student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata


Efekty przedmiotowe


Wiedza:

W01 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju systemów edukacji



W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w różnych krajach



Umiejętności:

U01 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych


U02 - student potrafi wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki porównawczej, jak i innych dyscyplin naukowych



U03 - student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań edukacyjnych podejmowanych w różnych systemach edukacji


Kompetencje społeczne:

K01 - student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga


K02 - student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe


Wiedza:

K_W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju systemów edukacji, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania

K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacji


K_W14 student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane elementy systemów edukacji w różnych krajach


Umiejętności:

K_U02 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych


K_U04 - student potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin naukowych


K_U08 - student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań edukacyjnych podejmowanych w różnych systemach edukacji


Kompetencje społeczne:

K_K03 - student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga


K_K08 - student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata


Efekty przedmiotowe


Wiedza:

W01 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju systemów edukacji



W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w różnych krajach



Umiejętności:

U01 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych


U02 - student potrafi wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki porównawczej, jak i innych dyscyplin naukowych



U03 - student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań edukacyjnych podejmowanych w różnych systemach edukacji


Kompetencje społeczne:

K01 - student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga


K02 - student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

K_W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju systemów edukacji, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania

K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacji

K_W14 student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane elementy systemów edukacji w różnych krajach

K_U02 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych

K_U04 - student potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin naukowych

K_U08 - student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań edukacyjnych podejmowanych w różnych systemach edukacji

K_K03 - student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga

K_K08 - student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata


Efekty przedmiotowe

W01 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju systemów edukacji

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w różnych krajach

U01 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych

U02 - student potrafi wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki porównawczej, jak i innych dyscyplin naukowych

U03 - student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań edukacyjnych podejmowanych w różnych systemach edukacji

K01 - student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga

K02 - student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

K_W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju systemów edukacji, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania

K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacji

K_W14 student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane elementy systemów edukacji w różnych krajach

K_U02 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych

K_U04 - student potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin naukowych

K_U08 - student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań edukacyjnych podejmowanych w różnych systemach edukacji

K_K03 - student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga

K_K08 - student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata


Efekty przedmiotowe

W01 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju systemów edukacji

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w różnych krajach

U01 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych

U02 - student potrafi wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki porównawczej, jak i innych dyscyplin naukowych

U03 - student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań edukacyjnych podejmowanych w różnych systemach edukacji

K01 - student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga

K02 - student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Bilans pracy studenta:

30 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + praca własna studenta (przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy semestralnej)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

K_W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju systemów edukacji, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania

K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacji

K_W14 student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane elementy systemów edukacji w różnych krajach

K_U02 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych

K_U04 - student potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin naukowych

K_U08 - student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań edukacyjnych podejmowanych w różnych systemach edukacji

K_K03 - student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga

K_K08 - student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata


Efekty przedmiotowe

W01 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju systemów edukacji

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w różnych krajach

U01 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych

U02 - student potrafi wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki porównawczej, jak i innych dyscyplin naukowych

U03 - student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań edukacyjnych podejmowanych w różnych systemach edukacji

K01 - student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga

K02 - student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Bilans pracy studenta:

30 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + praca własna studenta (przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy semestralnej)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

K_W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju systemów edukacji, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania

K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacji

K_W14 student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane elementy systemów edukacji w różnych krajach

K_U02 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych

K_U04 - student potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin naukowych

K_U08 - student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań edukacyjnych podejmowanych w różnych systemach edukacji

K_K03 - student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga

K_K08 - student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata


Efekty przedmiotowe

W01 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju systemów edukacji

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w różnych krajach

U01 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych

U02 - student potrafi wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki porównawczej, jak i innych dyscyplin naukowych

U03 - student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań edukacyjnych podejmowanych w różnych systemach edukacji

K01 - student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga

K02 - student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Bilans pracy studenta:

30 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + praca własna studenta (przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy semestralnej)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)