Pedagogika ogólna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P12PO-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika ogólna |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., pedagogika, moduł wsparcie dziecka i rodziny [SD] 1 rok, 2 sem., pedagogika, spec. ogólnopedagogiczna [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
WYK
KON
KON
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Prowadzący grup: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | *student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki W01 *student ma wiedzę o miejscu pedagogiki ogólnej w systemie nauk. Umie przedstawić zmienność społecznej praktyki edukacyjnej W02 * student potrafi usytuować pedagogikę ogólną wśród innych nauk społecznych, wskazuje przedmiot pedagogiki jako dyscypliny naukowej W03 * student ma wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna metody badań stosowanych w naukach społecznych, zna podejścia metodologiczne, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice) W04 * student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizy i interpretacji złożonych problemów edukacyjnych U02 *student w sposób spójny i precyzyjny wypowiada się (w mowie i na piśmie) na temat problemów edukacyjnych w kontekście wybranych teorii. U04 *student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych U08 *student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego K01 *student potrafi krytycznie odnieść się do posiadanej wiedzy naukowej, w celu konstruktywnego rozwiązywania problemów pojawiających się w pracy pedagoga. K_K03 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki Wymagania wstępne: umiejętność rekonstrukcji i interpretacji tekstów pedagogicznych, umiejętność posługiwania się wybranymi mapami pojęciowymi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
KON
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Prowadzący grup: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | *W01 student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki [W01] * W02 student ma wiedzę o miejscu pedagogiki ogólnej w systemie nauk. Umie przedstawić zmienność społecznej praktyki edukacyjnej [W02] * W03 student potrafi usytuować pedagogikę ogólną wśród innych nauk społecznych, wskazuje przedmiot pedagogiki jako dyscypliny naukowej [W03] * W04 student ma wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna metody badań stosowanych w naukach społecznych, zna podejścia metodologiczne, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice) [W04] * U01 student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizy i interpretacji złożonych problemów edukacyjnych [U02] * U02 student w sposób spójny i precyzyjny wypowiada się (w mowie i na piśmie) na temat problemów edukacyjnych w kontekście wybranych teorii. [U04] * U03 student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych [U08] *K01 student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [K01] * K02 student potrafi krytycznie odnieść się do posiadanej wiedzy naukowej, w celu konstruktywnego rozwiązywania problemów pojawiających się w pracy pedagoga [K_K03] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki Wymagania wstępne: umiejętność rekonstrukcji i interpretacji tekstów pedagogicznych, umiejętność posługiwania się wybranymi mapami pojęciowymi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
KON
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Prowadzący grup: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | *W01 student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki [W01] * W02 student ma wiedzę o miejscu pedagogiki ogólnej w systemie nauk. Umie przedstawić zmienność społecznej praktyki edukacyjnej [W02] * W03 student potrafi usytuować pedagogikę ogólną wśród innych nauk społecznych, wskazuje przedmiot pedagogiki jako dyscypliny naukowej [W03] * W04 student ma wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna metody badań stosowanych w naukach społecznych, zna podejścia metodologiczne, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice) [W04] * U01 student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizy i interpretacji złożonych problemów edukacyjnych [U02] * U02 student w sposób spójny i precyzyjny wypowiada się (w mowie i na piśmie) na temat problemów edukacyjnych w kontekście wybranych teorii. [U04] * U03 student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych [U08] *K01 student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [K01] * K02 student potrafi krytycznie odnieść się do posiadanej wiedzy naukowej, w celu konstruktywnego rozwiązywania problemów pojawiających się w pracy pedagoga [K_K03] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki Wymagania wstępne: umiejętność rekonstrukcji i interpretacji tekstów pedagogicznych, umiejętność posługiwania się wybranymi mapami pojęciowymi. |
|
Bilans pracy studenta: | 30w+15k+80 godzin pracy studenta. Razem 125 godzin Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć -przygotowanie pracy indywidualnej na ocenę - samodzielne studiowanie literatury przedmiotu -przygotowanie do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ KON
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Prowadzący grup: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | *student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki W01 *student ma wiedzę o miejscu pedagogiki ogólnej w systemie nauk. Umie przedstawić zmienność społecznej praktyki edukacyjnej. W02 * student potrafi usytuować pedagogikę ogólną wśród innych nauk społecznych, wskazuje przedmiot pedagogiki jako dyscypliny naukowej W03 * student ma wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna metody badań stosowanych w naukach społecznych, zna podejścia metodologiczne, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice W04 Umiejętności * student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizy i interpretacji złożonych problemów edukacyjnych U02 *student w sposób spójny i precyzyjny wypowiada się (w mowie i na piśmie) na temat problemów edukacyjnych w kontekście wybranych teorii. U04 *student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych U08 Kompetencje społeczne *student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego K01 *student potrafi krytycznie odnieść się do posiadanej wiedzy naukowej, w celu konstruktywnego rozwiązywania problemów pojawiających się w pracy pedagoga. K_K03 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wprowadzenie do pedagogiki umiejętność rekonstrukcji i interpretacji tekstów pedagogicznych, umiejętność posługiwania się wybranymi mapami pojęciowymi. |
|
Bilans pracy studenta: | 30w+15k+80 godzin pracy studenta razem 125 godzin Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć -przygotowanie pracy indywidualnej na ocenę - samodzielne studiowanie literatury przedmiotu -przygotowanie do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Prowadzący grup: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | *Student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki W01 *Student ma wiedzę o miejscu pedagogiki ogólnej w systemie nauk. Umie przedstawić zmienność społecznej praktyki edukacyjnej. W02 * Student potrafi usytuować pedagogikę ogólną wśród innych nauk społecznych, wskazuje przedmiot pedagogiki jako dyscypliny naukowej W03 * Student ma wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna metody badań stosowanych w naukach społecznych, zna podejścia metodologiczne, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice W04 * Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizy i interpretacji złożonych problemów edukacyjnych U02 *Student w sposób spójny i precyzyjny wypowiada się (w mowie i na piśmie) na temat problemów edukacyjnych w kontekście wybranych teorii. U04 *Student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych U08 *Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego K01 *Student potrafi krytycznie odnieść się do posiadanej wiedzy naukowej, w celu konstruktywnego rozwiązywania problemów pojawiających się w pracy pedagoga. K_K03 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wprowadzenie do pedagogiki wymagania wstępne: umiejętność rekonstrukcji i interpretacji tekstów pedagogicznych, umiejętność posługiwania się wybranymi mapami pojęciowymi |
|
Bilans pracy studenta: | 5 ECTS= 125h pracy studenta: w tym: 30h wykładów+ 2h egzamin+ 15h konwersatorium+ 2h konsultacji z wykładowcą+ 76h pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: - samodzielne studiowanie literatury przedmiotu - przygotowanie do zajęć -przygotowanie do egzaminu - przygotowanie pracy indywidualnej na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Prowadzący grup: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | *Student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki W01 *Student ma wiedzę o miejscu pedagogiki ogólnej w systemie nauk. Umie przedstawić zmienność społecznej praktyki edukacyjnej. W02 * Student potrafi usytuować pedagogikę ogólną wśród innych nauk społecznych, wskazuje przedmiot pedagogiki jako dyscypliny naukowej W03 * Student ma wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna metody badań stosowanych w naukach społecznych, zna podejścia metodologiczne, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice W04 * Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizy i interpretacji złożonych problemów edukacyjnych U02 *Student w sposób spójny i precyzyjny wypowiada się (w mowie i na piśmie) na temat problemów edukacyjnych w kontekście wybranych teorii. U04 *Student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych U08 *Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego K01 *Student potrafi krytycznie odnieść się do posiadanej wiedzy naukowej, w celu konstruktywnego rozwiązywania problemów pojawiających się w pracy pedagoga. K_K03 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wprowadzenie do pedagogiki wymagania wstępne: umiejętność rekonstrukcji i interpretacji tekstów pedagogicznych, umiejętność posługiwania się wybranymi mapami pojęciowymi |
|
Bilans pracy studenta: | 5 ECTS= 125h pracy studenta: w tym: 45h wykładów+ 2h egzamin+ 15h konwersatorium+ 2h konsultacji z wykładowcą+ 61h pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: - samodzielne studiowanie literatury przedmiotu - przygotowanie do zajęć -przygotowanie do egzaminu - przygotowanie pracy indywidualnej na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.