Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki pedagogiczne - 75 h

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P12PRP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki pedagogiczne - 75 h
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 2 sem., pedagogika [SP]
Punkty ECTS i inne: 7.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

praktyki

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Krause
Prowadzący grup: Ewa Krause
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej [K_W14].

W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę [K_W16].

U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej [K_U01].

U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych [K_U02].

U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo-wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym [K_U09].

U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [K_U13].

K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki [K_K04].

K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki [K_K07].

K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków [K_K08].


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Praktyka pedagogiczna na I roku (75h)

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, psychologia ogólna, psychologia społeczna, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Praktyka pedagogiczna po I roku (75h)

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma podstawową wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Molesztak
Prowadzący grup: Aldona Molesztak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej [K_W14].

W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę [K_W16].

U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej [K_U01].

U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych [K_U02].

U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo-wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym [K_U09].

U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [K_U13].

K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki [K_K04].

K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki [K_K07].

K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków [K_K08].


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Praktyka pedagogiczna na I roku (75h)

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, psychologia ogólna, psychologia społeczna, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Praktyka pedagogiczna po I roku (75h)

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma podstawową wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Brzeziński
Prowadzący grup: Łukasz Brzeziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Zientkowski
Prowadzący grup: Przemysław Zientkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Mandrzejewska-Smól
Prowadzący grup: Iwona Mandrzejewska-Smól
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej [K_W14].

W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę [K_W16].

U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej [K_U01].

U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych [K_U02].

U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo-wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym [K_U09].

U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [K_U13].

K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki [K_K04].

K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki [K_K07].

K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków [K_K08].


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Praktyka pedagogiczna na I roku (75h)

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, psychologia ogólna, psychologia społeczna, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Praktyka pedagogiczna po I roku (75h)

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma podstawową wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka.

Bilans pracy studenta:

Praktyka pedagogiczna na I roku (75h):

7 pkt. ECTS = 175 godzin pracy studenta; w tym: 75 godzin praktyki + 15 godzin konsultacji z opiekunem kierunkowym praktyki z ramienia uczelni + 85 godzin pracy własnej studenta.

Praca własna studenta obejmuje:

- analizę tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu;

- przygotowanie do zajęć;

- analizę i interpretację zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych podczas praktyki, w tym wykonanie sprawozdań z obserwowanych zajęć, spostrzeżeń dotyczących funkcjonowania placówki;

- przygotowanie dziennika praktyk.


Praktyka pedagogiczna po I roku (75h):

7 pkt. ECTS = 175 godzin pracy studenta; w tym: 75 godzin praktyki + 15 godzin konsultacji z opiekunem kierunkowym praktyki z ramienia uczelni + 85 godzin pracy własnej studenta,.

Praca własna studenta obejmuje:

- analizę tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu;

- przygotowanie do zajęć;

- analizę i interpretację zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych podczas praktyki, w tym wykonanie sprawozdań z obserwowanych zajęć, spostrzeżeń dotyczących funkcjonowania placówki;

- przygotowanie dziennika praktyk.

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Karwasz
Prowadzący grup: Małgorzata Karwasz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej [K_W14].

W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę [K_W16].

U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej [K_U01].

U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych [K_U02].

U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo-wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym [K_U09].

U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [K_U13].

K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki [K_K04].

K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki [K_K07].

K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków [K_K08].


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Praktyka pedagogiczna na I roku (75h)

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, psychologia ogólna, psychologia społeczna, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Praktyka pedagogiczna po I roku (75h)

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma podstawową wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka.

Bilans pracy studenta:

Praktyka pedagogiczna na I roku (75h):

7 pkt. ECTS = 175 godzin pracy studenta; w tym: 75 godzin praktyki + 15 godzin konsultacji z opiekunem kierunkowym praktyki z ramienia uczelni + 85 godzin pracy własnej studenta.

Praca własna studenta obejmuje:

- analizę tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu;

- przygotowanie do zajęć;

- analizę i interpretację zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych podczas praktyki, w tym wykonanie sprawozdań z obserwowanych zajęć, spostrzeżeń dotyczących funkcjonowania placówki;

- przygotowanie dziennika praktyk.


Praktyka pedagogiczna po I roku (75h):

7 pkt. ECTS = 175 godzin pracy studenta; w tym: 75 godzin praktyki + 15 godzin konsultacji z opiekunem kierunkowym praktyki z ramienia uczelni + 85 godzin pracy własnej studenta,.

Praca własna studenta obejmuje:

- analizę tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu;

- przygotowanie do zajęć;

- analizę i interpretację zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych podczas praktyki, w tym wykonanie sprawozdań z obserwowanych zajęć, spostrzeżeń dotyczących funkcjonowania placówki;

- przygotowanie dziennika praktyk.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)