Praktyki pedagogiczne - 75 h
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P12PRP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki pedagogiczne - 75 h |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., pedagogika [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | praktyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
PR_PED
PR_PED
PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Krause | |
Prowadzący grup: | Ewa Krause | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej [K_W14]. W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę [K_W16]. U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej [K_U01]. U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych [K_U02]. U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo-wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym [K_U09]. U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [K_U13]. K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki [K_K04]. K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki [K_K07]. K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Praktyka pedagogiczna na I roku (75h) Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, psychologia ogólna, psychologia społeczna, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Praktyka pedagogiczna po I roku (75h) Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma podstawową wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Molesztak | |
Prowadzący grup: | Aldona Molesztak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej [K_W14]. W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę [K_W16]. U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej [K_U01]. U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych [K_U02]. U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo-wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym [K_U09]. U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [K_U13]. K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki [K_K04]. K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki [K_K07]. K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Praktyka pedagogiczna na I roku (75h) Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, psychologia ogólna, psychologia społeczna, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Praktyka pedagogiczna po I roku (75h) Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma podstawową wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PR_PED
PT |
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Brzeziński | |
Prowadzący grup: | Łukasz Brzeziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Zientkowski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Zientkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Mandrzejewska-Smól | |
Prowadzący grup: | Iwona Mandrzejewska-Smól | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej [K_W14]. W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę [K_W16]. U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej [K_U01]. U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych [K_U02]. U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo-wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym [K_U09]. U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [K_U13]. K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki [K_K04]. K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki [K_K07]. K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Praktyka pedagogiczna na I roku (75h) Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, psychologia ogólna, psychologia społeczna, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Praktyka pedagogiczna po I roku (75h) Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma podstawową wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka. |
|
Bilans pracy studenta: | Praktyka pedagogiczna na I roku (75h): 7 pkt. ECTS = 175 godzin pracy studenta; w tym: 75 godzin praktyki + 15 godzin konsultacji z opiekunem kierunkowym praktyki z ramienia uczelni + 85 godzin pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: - analizę tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu; - przygotowanie do zajęć; - analizę i interpretację zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych podczas praktyki, w tym wykonanie sprawozdań z obserwowanych zajęć, spostrzeżeń dotyczących funkcjonowania placówki; - przygotowanie dziennika praktyk. Praktyka pedagogiczna po I roku (75h): 7 pkt. ECTS = 175 godzin pracy studenta; w tym: 75 godzin praktyki + 15 godzin konsultacji z opiekunem kierunkowym praktyki z ramienia uczelni + 85 godzin pracy własnej studenta,. Praca własna studenta obejmuje: - analizę tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu; - przygotowanie do zajęć; - analizę i interpretację zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych podczas praktyki, w tym wykonanie sprawozdań z obserwowanych zajęć, spostrzeżeń dotyczących funkcjonowania placówki; - przygotowanie dziennika praktyk. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Karwasz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Karwasz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej [K_W14]. W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę [K_W16]. U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej [K_U01]. U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych [K_U02]. U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo-wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym [K_U09]. U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [K_U13]. K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki [K_K04]. K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki [K_K07]. K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Praktyka pedagogiczna na I roku (75h) Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, psychologia ogólna, psychologia społeczna, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Praktyka pedagogiczna po I roku (75h) Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma podstawową wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka. |
|
Bilans pracy studenta: | Praktyka pedagogiczna na I roku (75h): 7 pkt. ECTS = 175 godzin pracy studenta; w tym: 75 godzin praktyki + 15 godzin konsultacji z opiekunem kierunkowym praktyki z ramienia uczelni + 85 godzin pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: - analizę tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu; - przygotowanie do zajęć; - analizę i interpretację zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych podczas praktyki, w tym wykonanie sprawozdań z obserwowanych zajęć, spostrzeżeń dotyczących funkcjonowania placówki; - przygotowanie dziennika praktyk. Praktyka pedagogiczna po I roku (75h): 7 pkt. ECTS = 175 godzin pracy studenta; w tym: 75 godzin praktyki + 15 godzin konsultacji z opiekunem kierunkowym praktyki z ramienia uczelni + 85 godzin pracy własnej studenta,. Praca własna studenta obejmuje: - analizę tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu; - przygotowanie do zajęć; - analizę i interpretację zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych podczas praktyki, w tym wykonanie sprawozdań z obserwowanych zajęć, spostrzeżeń dotyczących funkcjonowania placówki; - przygotowanie dziennika praktyk. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.