Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P12WPR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., pedagogika [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym, socjologicznym oraz etycznym, a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05); W02 - ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę; a w szczególności ma elementarną wiedzę o pedagogice resocjalizacyjnej (K_W13); W03 - ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej (K_W15); W04 - posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek niedostosowanych społecznie jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek niedostosowanych społecznie (K_W21); U01 - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin, a w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizowania i interpretowania problemów jednostek niedostosowanych społecznie (K_U02); U02 - potrafi identyfikować czynniki ryzyka i wskazywać zachowania w zakresie niedostosowania społecznego wraz z możliwościami przeciwdziałania im (K_U18); K01 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, wprowadzenie do pedagogiki społecznej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym, socjologicznym oraz etycznym, a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05); W02 - ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę; a w szczególności ma elementarną wiedzę o pedagogice resocjalizacyjnej (K_W13); W03 - ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej (K_W15); W04 - posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek niedostosowanych społecznie jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek niedostosowanych społecznie (K_W21); U01 - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin, a w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizowania i interpretowania problemów jednostek niedostosowanych społecznie (K_U02); U02 - potrafi identyfikować czynniki ryzyka i wskazywać zachowania w zakresie niedostosowania społecznego wraz z możliwościami przeciwdziałania im (K_U18); K01 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, wprowadzenie do pedagogiki społecznej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | Teresa Sołtysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym, socjologicznym oraz etycznym, a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05); W02 - ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę; a w szczególności ma elementarną wiedzę o pedagogice resocjalizacyjnej (K_W13); W03 - ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej (K_W15); W04 - posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek niedostosowanych społecznie jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek niedostosowanych społecznie (K_W21); U01 - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin, a w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizowania i interpretowania problemów jednostek niedostosowanych społecznie (K_U02); U02 - potrafi identyfikować czynniki ryzyka i wskazywać zachowania w zakresie niedostosowania społecznego wraz z możliwościami przeciwdziałania im (K_U18); K01 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, Wprowadzenie do pedagogiki społecznej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | Teresa Sołtysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym, socjologicznym oraz etycznym, a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05); W02 - ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę; a w szczególności ma elementarną wiedzę o pedagogice resocjalizacyjnej (K_W13); W03 - ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej (K_W15); W04 - posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek niedostosowanych społecznie jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek niedostosowanych społecznie (K_W21); U01 - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin, a w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizowania i interpretowania problemów jednostek niedostosowanych społecznie (K_U02); U02 - potrafi identyfikować czynniki ryzyka i wskazywać zachowania w zakresie niedostosowania społecznego wraz z możliwościami przeciwdziałania im (K_U18); K01 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, Wprowadzenie do pedagogiki społecznej |
|
Bilans pracy studenta: | 15h wykładu + 20h samodzielne studiowanie literatury + 2h oglądanie filmu opartego na faktach związanego z resocjalizacją (Boże Ciało) + 13h przygotowanie do zaliczenia pisemnego = 50h pracy = 2 punkty ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Szczepkowski | |
Prowadzący grup: | Jacek Szczepkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym, socjologicznym oraz etycznym, a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05); W02 - ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę; a w szczególności ma elementarną wiedzę o pedagogice resocjalizacyjnej (K_W13); W03 - ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej (K_W15); W04 - posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek niedostosowanych społecznie jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek niedostosowanych społecznie (K_W21); U01 - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin, a w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizowania i interpretowania problemów jednostek niedostosowanych społecznie (K_U02); U02 - potrafi identyfikować czynniki ryzyka i wskazywać zachowania w zakresie niedostosowania społecznego wraz z możliwościami przeciwdziałania im (K_U18); K01 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, Wprowadzenie do pedagogiki społecznej |
|
Bilans pracy studenta: | 15h wykładu + 35h pracy własnej studenta = 50 h = 2 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć, - studiowanie lektury przedmiotu, - przygotowanie do zaliczenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Damian Nosko | |
Prowadzący grup: | Damian Nosko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym, socjologicznym oraz etycznym, a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05); W02 - ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę; a w szczególności ma elementarną wiedzę o pedagogice resocjalizacyjnej (K_W13); W03 - ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej (K_W15); W04 - posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek niedostosowanych społecznie jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek niedostosowanych społecznie (K_W21); U01 - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin, a w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizowania i interpretowania problemów jednostek niedostosowanych społecznie (K_U02); U02 - potrafi identyfikować czynniki ryzyka i wskazywać zachowania w zakresie niedostosowania społecznego wraz z możliwościami przeciwdziałania im (K_U18); K01 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej (K_K03). |
|
Bilans pracy studenta: | 15h wykład, 35h praca własna studenta praca własna studenta obejmuje: -studiowanie literatury przedmiotu, -studiowanie aktów prawnych określających postępowanie wobec nieletnich niedostosowanych społecznie, -charakterystyka książki wybranej na zajęciach, -charakterystyka instytucji resocjalizacyjnej- prezentacja na zajęciach, -charakterystyka wybranej metody wychowawczej, -przygotowanie do zaliczenia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.