Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P12WSP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., pedagogika [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: K_W13 ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię, teorię i metodykę K_W15 ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej K_W21 posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek oraz grup społecznych K_W22 ma podstawową wiedzę o zdrowiu, chorobie, niepełnosprawnościach i ich rodzajach, zna biopsychospołeczne mechanizmy związane z funkcjonowaniem w zdrowiu i chorobie oraz w niepełnosprawnościach W zakresie umiejętności student: K_U18 potrafi identyfikować czynniki ryzyka, błędy i zaniedbania zdrowotne, i wskazywać zachowania antyzdrowotne wraz z możliwościami przeciwdziałania im K_U19 potrafi identyfikować i wzmacniać czynniki chroniące, wskazywać i promować zachowania prozdrowotne W zakresie kompetencji społecznych student: K_K10 ma świadomość znaczenia zdrowego stylu życia i potrzeby jego promowania oraz tworzenia warunków sprzyjających bezpieczeństwu człowieka i zbiorowości społecznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: K_W13 ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię, teorię i metodykę K_W15 ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej K_W21 posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek oraz grup społecznych K_W22 ma podstawową wiedzę o zdrowiu, chorobie, niepełnosprawnościach i ich rodzajach, zna biopsychospołeczne mechanizmy związane z funkcjonowaniem w zdrowiu i chorobie oraz w niepełnosprawnościach W zakresie umiejętności student: K_U18 potrafi identyfikować czynniki ryzyka, błędy i zaniedbania zdrowotne, i wskazywać zachowania antyzdrowotne wraz z możliwościami przeciwdziałania im K_U19 potrafi identyfikować i wzmacniać czynniki chroniące, wskazywać i promować zachowania prozdrowotne W zakresie kompetencji społecznych student: K_K10 ma świadomość znaczenia zdrowego stylu życia i potrzeby jego promowania oraz tworzenia warunków sprzyjających bezpieczeństwu człowieka i zbiorowości społecznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: K_W13 ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię, teorię i metodykę K_W15 ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej K_W21 posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek oraz grup społecznych K_W22 ma podstawową wiedzę o zdrowiu, chorobie, niepełnosprawnościach i ich rodzajach, zna biopsychospołeczne mechanizmy związane z funkcjonowaniem w zdrowiu i chorobie oraz w niepełnosprawnościach W zakresie umiejętności student: K_U18 potrafi identyfikować czynniki ryzyka, błędy i zaniedbania zdrowotne, i wskazywać zachowania antyzdrowotne wraz z możliwościami przeciwdziałania im K_U19 potrafi identyfikować i wzmacniać czynniki chroniące, wskazywać i promować zachowania prozdrowotne W zakresie kompetencji społecznych student: K_K10 ma świadomość znaczenia zdrowego stylu życia i potrzeby jego promowania oraz tworzenia warunków sprzyjających bezpieczeństwu człowieka i zbiorowości społecznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: K_W13 ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię, teorię i metodykę K_W15 ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej K_W21 posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek oraz grup społecznych K_W22 ma podstawową wiedzę o zdrowiu, chorobie, niepełnosprawnościach i ich rodzajach, zna biopsychospołeczne mechanizmy związane z funkcjonowaniem w zdrowiu i chorobie oraz w niepełnosprawnościach W zakresie umiejętności student: K_U18 potrafi identyfikować czynniki ryzyka, błędy i zaniedbania zdrowotne, i wskazywać zachowania antyzdrowotne wraz z możliwościami przeciwdziałania im K_U19 potrafi identyfikować i wzmacniać czynniki chroniące, wskazywać i promować zachowania prozdrowotne W zakresie kompetencji społecznych student: K_K10 ma świadomość znaczenia zdrowego stylu życia i potrzeby jego promowania oraz tworzenia warunków sprzyjających bezpieczeństwu człowieka i zbiorowości społecznych |
|
Bilans pracy studenta: | 15h wykładu + 35 godzin praca własna = 25 godzin pracy studenta = 2 ECTS Praca własna studenta: pisanie pracy zaliczeniowej samodzielne studiowanie literatury przygotowanie się do testu zaliczeniowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: K_W13 ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię, teorię i metodykę K_W15 ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej K_W21 posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek oraz grup społecznych K_W22 ma podstawową wiedzę o zdrowiu, chorobie, niepełnosprawnościach i ich rodzajach, zna biopsychospołeczne mechanizmy związane z funkcjonowaniem w zdrowiu i chorobie oraz w niepełnosprawnościach W zakresie umiejętności student: K_U18 potrafi identyfikować czynniki ryzyka, błędy i zaniedbania zdrowotne, i wskazywać zachowania antyzdrowotne wraz z możliwościami przeciwdziałania im K_U19 potrafi identyfikować i wzmacniać czynniki chroniące, wskazywać i promować zachowania prozdrowotne W zakresie kompetencji społecznych student: K_K10 ma świadomość znaczenia zdrowego stylu życia i potrzeby jego promowania oraz tworzenia warunków sprzyjających bezpieczeństwu człowieka i zbiorowości społecznych |
|
Bilans pracy studenta: | 15h wykładu + 35 godzin praca własna = 25 godzin pracy studenta = 2 ECTS Praca własna studenta: pisanie pracy zaliczeniowej samodzielne studiowanie literatury przygotowanie się do testu zaliczeniowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: K_W13 ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię, teorię i metodykę K_W15 ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej K_W21 posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek oraz grup społecznych K_W22 ma podstawową wiedzę o zdrowiu, chorobie, niepełnosprawnościach i ich rodzajach, zna biopsychospołeczne mechanizmy związane z funkcjonowaniem w zdrowiu i chorobie oraz w niepełnosprawnościach W zakresie umiejętności student: K_U18 potrafi identyfikować czynniki ryzyka, błędy i zaniedbania zdrowotne, i wskazywać zachowania antyzdrowotne wraz z możliwościami przeciwdziałania im K_U19 potrafi identyfikować i wzmacniać czynniki chroniące, wskazywać i promować zachowania prozdrowotne W zakresie kompetencji społecznych student: K_K10 ma świadomość znaczenia zdrowego stylu życia i potrzeby jego promowania oraz tworzenia warunków sprzyjających bezpieczeństwu człowieka i zbiorowości społecznych |
|
Bilans pracy studenta: | 15h wykładu + 35 godzin praca własna = 25 godzin pracy studenta = 2 ECTS Praca własna studenta: pisanie pracy zaliczeniowej samodzielne studiowanie literatury przygotowanie się do testu zaliczeniowego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.