Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Andragogika

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P1AN-ND
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Andragogika
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Tomaszewska
Prowadzący grup: Katarzyna Ludwikowska, Renata Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania w obrębie andragogiki na poziomie rozszerzonym [K_W01 ]

W02 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o przedmiocie badań, strukturze i zadaniach andragogiki oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami [K_W 05]

W03 - Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w perspektywie andragogicznej [K_W06]

W04 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o możliwościach rozwojowych osób dorosłych i różnych formach ich aktywności edukacyjnej [K_W 15]

U01 - Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania potrzeb edukacyjnych osób dorosłych w różnych okresach ich życia [K_U08 ]

U02 - Student rozwija swoje umiejętności badawcze poprzez dobór środków i metod pracy w celu efektywnego wspomagania dorosłych w ich aktywności edukacyjnej i kulturalno-oświatowej [K_U10 ]

K01 - Student podejmuje trud samokształcenia i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych oraz zespołowych działań profesjonalnych w obszarze oświaty dorosłych [K_K02 ]

K02 - Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami – specjalistami z zakresu andragogiki [K_K07 ]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

-


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Tomaszewska
Prowadzący grup: Katarzyna Ludwikowska, Renata Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania w obrębie andragogiki na poziomie rozszerzonym [K_W01 ]

W02 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o przedmiocie badań, strukturze i zadaniach andragogiki oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami [K_W 05]

W03 - Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w perspektywie andragogicznej [K_W06]

W04 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o możliwościach rozwojowych osób dorosłych i różnych formach ich aktywności edukacyjnej z uwzględnieniem metody tutoringu akademickiego/naukowego podczas nauki na studiach wyższych [K_W 15]

U01 - Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania potrzeb edukacyjnych osób dorosłych w różnych okresach ich życia [K_U08 ]

U02 - Student rozwija swoje umiejętności badawcze poprzez dobór środków i metod pracy w celu efektywnego wspomagania dorosłych w ich aktywności edukacyjnej i kulturalno-oświatowej [K_U10 ]

K01 - Student podejmuje trud samokształcenia i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych oraz zespołowych działań profesjonalnych w obszarze oświaty dorosłych [K_K02 ]

K02 - Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami – specjalistami z zakresu andragogiki [K_K07 ]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

-


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Ludwikowska
Prowadzący grup: Katarzyna Ludwikowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania w obrębie andragogiki na poziomie rozszerzonym [K_W01 ]

W02 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o przedmiocie badań, strukturze i zadaniach andragogiki oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami [K_W 05]

W03 - Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w perspektywie andragogicznej [K_W06]

W04 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o możliwościach rozwojowych osób dorosłych i różnych formach ich aktywności edukacyjnej podczas nauki na studiach wyższych [K_W 15]

U01 - Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi anagogicznymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania potrzeb edukacyjnych osób dorosłych w różnych okresach ich życia [K_U08 ]

U02 - Student rozwija swoje umiejętności badawcze poprzez dobór środków i metod pracy w celu efektywnego wspomagania dorosłych w ich aktywności edukacyjnej i kulturalno-oświatowej [K_U10 ]

K01 - Student podejmuje trud samokształcenia i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych oraz zespołowych działań profesjonalnych w obszarze oświaty dorosłych [K_K02 ]

K02 - Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami – specjalistami z zakresu andragogiki [K_K07 ]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

-


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Tomaszewska
Prowadzący grup: Katarzyna Ludwikowska, Renata Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania w obrębie andragogiki [K_W01]

W02 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o przedmiocie badań i zadaniach andragogiki oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi subdyscyplinami i dyscyplinami w naukach społecznych [K_W05]

W03 - Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka dorosłego w perspektywie andragogicznej [K_W06]

W04 - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o aktywności edukacyjnej osób dorosłych - jej miejscu w biografii jednostki, motywach podejmowania, zasadach organizacji procesu edukacji oraz jego barierach [K_W15]

U01 - Student potrafi posługiwać się wybranymi andragogicznymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania potrzeb edukacyjnych osób dorosłych [K_U08]

U02 - Student rozwija swoje umiejętności badawcze poprzez dobór środków i metod pracy w celu efektywnego wspomagania dorosłych w ich aktywności edukacyjnej i kulturalno-oświatowej [K_U10]

K01 - Student podejmuje trud samokształcenia i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych oraz zespołowych działań profesjonalnych w obszarze oświaty dorosłych [K_K02]

K02 - Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami – specjalistami z zakresu andragogiki [K_K07]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

-


Bilans pracy studenta:

30 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + 80 godzin pracy własnej Studentki/Studenta = 125 godzin pracy = 5 pkt. ECTS


Praca własna Studentki/Studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć,

- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analizę źródeł,

- pisemne opracowanie elementów składowych pracy zaliczeniowych,

- przygotowanie do kolokwium,

- przygotowanie do egzaminu.



Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Tomaszewska
Prowadzący grup: Katarzyna Ludwikowska, Renata Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student/Studentka zna terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania w obrębie andragogiki [K_W01]

W02 - Student/Studentka ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o przedmiocie badań andragogiki oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi subdyscyplinami i dyscyplinami w naukach społecznych [K_W05]

W03 - Student/Studentka ma wiedzę na temat rozwoju człowieka dorosłego w perspektywie andragogicznej [K_W06]

W04 - Student/Studentka ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o aktywności edukacyjnej osób dorosłych - jej miejscu w biografii jednostki, motywach podejmowania, zasadach organizacji procesu edukacji oraz jego barierach [K_W15]

U01 - Student/Studentka potrafi posługiwać się wybranymi andragogicznymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania potrzeb edukacyjnych osób dorosłych [K_U08]

U02 - Student/Studentka rozwija swoje umiejętności badawcze poprzez dobór środków i metod pracy w celu efektywnego wspomagania dorosłych w ich aktywności edukacyjnej i kulturalno-oświatowej [K_U10]

K01 - Student/Studentka podejmuje trud samokształcenia i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych oraz zespołowych działań profesjonalnych w obszarze oświaty dorosłych [K_K02]

K02 - Student/ Studentka jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy(a) do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami – specjalistami z zakresu andragogiki [K_K07]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

-


Bilans pracy studenta:

45 h zajęć (30 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów) + 14,5h konsultacji +3h egzamin + + 62,5 godziny pracy własnej = 125 h = 5 pkt ETS


Praca własna Studentki/Studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć,

- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analizę źródeł,

- pisemne opracowanie elementów składowych pracy zaliczeniowych,

- przygotowanie do kolokwium,

- przygotowanie do egzaminu.






Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)