Kierunki i nurty współczesnej pedagogiki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P1KN-ND |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kierunki i nurty współczesnej pedagogiki |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
WYK
KON
WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Krause | |
Prowadzący grup: | Ewa Krause | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA: W01 – Student zna podstawową terminologię z zakresu współczesnych kierunków i nurtów pedagogiki (student zna i poprawnie stosuje terminy i pojęcia charakterystyczne dla współczesnych kierunków w pedagogice) [K_W01]. W02 – Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu wybranych współczesnych kierunków pedagogicznych i ideologii edukacyjnych (student zna i potrafi scharakteryzować określone kierunki pedagogiczne i ideologie edukacyjne), rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania [K_W03, K_W12]. W03 – Student ma uporządkowaną wiedzę na temat podziału subdyscyplin pedagogicznych, w tym zna różne ich klasyfikacje [K_W05]. UMIEJĘTNOŚCI: U01 – Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat poszczególnych kierunków i nurtów współczesnej pedagogiki oraz ideologii edukacyjnych z różnych źródeł i na tej podstawie formułować sądy, analizować problemy, diagnozować i projektować działania edukacyjne [K_U02]. U02 – Student umie formułować i wyrażać własne poglądy na temat współczesnych kierunków i nurtów oraz ideologii edukacyjnych, wykazując się niezależnością myślenia (student potrafi porównywać modele szkół alternatywnych; potrafi rozróżniać współczesne ideologie edukacyjne i konfrontować je z oczekiwaniami klientów edukacji) [K_U05]. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01 – Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę z zakresu współczesnych kierunków i nurtów pedagogiki oraz ideologii edukacyjnych, poszerzoną o wymiar interdyscyplinarny [K_K01]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
KON
WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Zając | |
Prowadzący grup: | Dariusz Zając | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA: W01 – Student zna podstawową terminologię z zakresu współczesnych kierunków i nurtów pedagogiki (student zna i poprawnie stosuje terminy i pojęcia charakterystyczne dla współczesnych kierunków w pedagogice) [K_W01]. W02 – Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu wybranych współczesnych kierunków pedagogicznych i ideologii edukacyjnych (student zna i potrafi scharakteryzować określone kierunki pedagogiczne i ideologie edukacyjne), rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania [K_W03, K_W12]. W03 – Student ma uporządkowaną wiedzę na temat podziału subdyscyplin pedagogicznych, w tym zna różne ich klasyfikacje [K_W05]. UMIEJĘTNOŚCI: U01 – Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat poszczególnych kierunków i nurtów współczesnej pedagogiki oraz ideologii edukacyjnych z różnych źródeł i na tej podstawie formułować sądy, analizować problemy, diagnozować i projektować działania edukacyjne [K_U02]. U02 – Student umie formułować i wyrażać własne poglądy na temat współczesnych kierunków i nurtów oraz ideologii edukacyjnych, wykazując się niezależnością myślenia (student potrafi porównywać modele szkół alternatywnych; potrafi rozróżniać współczesne ideologie edukacyjne i konfrontować je z oczekiwaniami klientów edukacji) [K_U05]. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01 – Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę z zakresu współczesnych kierunków i nurtów pedagogiki oraz ideologii edukacyjnych, poszerzoną o wymiar interdyscyplinarny [K_K01]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Krause | |
Prowadzący grup: | Ewa Krause | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA: W01 – Student zna podstawową terminologię z zakresu współczesnych kierunków i nurtów pedagogiki (student zna i poprawnie stosuje terminy i pojęcia charakterystyczne dla współczesnych kierunków w pedagogice) [K_W01]. W02 – Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu wybranych współczesnych kierunków pedagogicznych i ideologii edukacyjnych (student zna i potrafi scharakteryzować określone kierunki pedagogiczne i ideologie edukacyjne), rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania [K_W03, K_W12]. W03 – Student ma uporządkowaną wiedzę na temat podziału subdyscyplin pedagogicznych, w tym zna różne ich klasyfikacje [K_W05]. UMIEJĘTNOŚCI: U01 – Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat poszczególnych kierunków i nurtów współczesnej pedagogiki oraz ideologii edukacyjnych z różnych źródeł i na tej podstawie formułować sądy, analizować problemy, diagnozować i projektować działania edukacyjne [K_U02]. U02 – Student umie formułować i wyrażać własne poglądy na temat współczesnych kierunków i nurtów oraz ideologii edukacyjnych, wykazując się niezależnością myślenia (student potrafi porównywać modele szkół alternatywnych; potrafi rozróżniać współczesne ideologie edukacyjne i konfrontować je z oczekiwaniami klientów edukacji) [K_U05]. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01 – Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę z zakresu współczesnych kierunków i nurtów pedagogiki oraz ideologii edukacyjnych, poszerzoną o wymiar interdyscyplinarny [K_K01]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Krause | |
Prowadzący grup: | Ewa Krause | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA: W01 – Student zna podstawową terminologię z zakresu współczesnych kierunków i nurtów pedagogiki (student zna i poprawnie stosuje terminy i pojęcia charakterystyczne dla współczesnych kierunków w pedagogice) [K_W01]. W02 – Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu wybranych współczesnych kierunków pedagogicznych i ideologii edukacyjnych (student zna i potrafi scharakteryzować określone kierunki pedagogiczne i ideologie edukacyjne), rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania [K_W03, K_W12]. W03 – Student ma uporządkowaną wiedzę na temat podziału subdyscyplin pedagogicznych, w tym zna różne ich klasyfikacje [K_W05]. UMIEJĘTNOŚCI: U01 – Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat poszczególnych kierunków i nurtów współczesnej pedagogiki oraz ideologii edukacyjnych z różnych źródeł i na tej podstawie formułować sądy, analizować problemy, diagnozować i projektować działania edukacyjne [K_U02]. U02 – Student umie formułować i wyrażać własne poglądy na temat współczesnych kierunków i nurtów oraz ideologii edukacyjnych, wykazując się niezależnością myślenia (student potrafi porównywać modele szkół alternatywnych; potrafi rozróżniać współczesne ideologie edukacyjne i konfrontować je z oczekiwaniami klientów edukacji) [K_U05]. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01 – Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę z zakresu współczesnych kierunków i nurtów pedagogiki oraz ideologii edukacyjnych, poszerzoną o wymiar interdyscyplinarny [K_K01]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h wykładów + 15 h konwersatoriów + 1,5 h egzamin + ok 78,5 h pracy własnej studenta = 125 godzin pracy = 5 ECTS [praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć; przygotowanie dwóch projektów studenckich lub przygotowanie do kolokwium; przygotowanie do egzaminu] |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Krause | |
Prowadzący grup: | Ewa Krause | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA: W01 – Student zna podstawową terminologię z zakresu współczesnych kierunków i nurtów pedagogiki (student zna i poprawnie stosuje terminy i pojęcia charakterystyczne dla współczesnych kierunków w pedagogice) [K_W01]. W02 – Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu wybranych współczesnych kierunków pedagogicznych i ideologii edukacyjnych (student zna i potrafi scharakteryzować określone kierunki pedagogiczne i ideologie edukacyjne), rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania [K_W03, K_W12]. W03 – Student ma uporządkowaną wiedzę na temat podziału subdyscyplin pedagogicznych, w tym zna różne ich klasyfikacje [K_W05]. UMIEJĘTNOŚCI: U01 – Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat poszczególnych kierunków i nurtów współczesnej pedagogiki oraz ideologii edukacyjnych z różnych źródeł i na tej podstawie formułować sądy, analizować problemy, diagnozować i projektować działania edukacyjne [K_U02]. U02 – Student umie formułować i wyrażać własne poglądy na temat współczesnych kierunków i nurtów oraz ideologii edukacyjnych, wykazując się niezależnością myślenia (student potrafi porównywać modele szkół alternatywnych; potrafi rozróżniać współczesne ideologie edukacyjne i konfrontować je z oczekiwaniami klientów edukacji) [K_U05]. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01 – Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę z zakresu współczesnych kierunków i nurtów pedagogiki oraz ideologii edukacyjnych, poszerzoną o wymiar interdyscyplinarny [K_K01]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość podstawowych kategorii i pojęć pedagogicznych |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h wykładów + 15 h konwersatoriów + 3 h egzamin + ok 77 h pracy własnej studenta = 125 godzin pracy = 5 ECTS [praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć; przygotowanie dwóch projektów studenckich lub przygotowanie do kolokwium; przygotowanie do egzaminu] |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.