Psychologia ogólna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P1PO-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia ogólna |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
WYK
KON
KON
WYK
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Prowadzący grup: | Mateusz Minda, Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W1. Student zna podstawowe założenia i ustalenia badawcze głównych szkół psychologicznych: klasycznej psychoanalizy, behawioryzmu, psychologii postaci, psychologii różnic indywidualnych, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej (K_W04; K_W09) W2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe zagadnienia z psychologii ogólnej, jak warunkowanie, uczenie się, motywacja, emocje, temperament, inteligencja, wpływ społeczny, stres, procesy poznawcze, twórczość oraz umie wymienić podstawowe teorie psychologiczne z tego zakresu (K_W04; K_W09) W3. Student potrafi nazwać tematykę zainteresowań psychologii naukowej (K_W04) Umiejętności U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U08) U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w życiu codziennym (K_U08; K_U14; K_U16) U3. Student jest w stanie skrytykować podstawowe założenia różnych szkół psychologicznych, doszukując się obiektywnej wiedzy o człowieku (K_U08) Kompetencje K1. Student jest otwarty na wiedzę psychologiczną (K_K01) K2. Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej (K_K01; K_K02) K3. Student uwrażliwia się na obserwację własnego funkcjonowania, pogłębia swój wgląd przez przykłady autoanalizy, przejawia myślenie krytyczne (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Prowadzący grup: | Mateusz Minda, Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W1. Student zna podstawowe założenia i ustalenia badawcze głównych szkół psychologicznych: klasycznej psychoanalizy, behawioryzmu, psychologii postaci, psychologii różnic indywidualnych, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej (K_W04; K_W09) W2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe zagadnienia z psychologii ogólnej, jak warunkowanie, uczenie się, motywacja, emocje, temperament, inteligencja, wpływ społeczny, stres, procesy poznawcze, twórczość oraz umie wymienić podstawowe teorie psychologiczne z tego zakresu (K_W04; K_W09) W3. Student potrafi nazwać tematykę zainteresowań psychologii naukowej (K_W04) Umiejętności U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U08) U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w życiu codziennym (K_U08; K_U14; K_U16) U3. Student jest w stanie skrytykować podstawowe założenia różnych szkół psychologicznych, doszukując się obiektywnej wiedzy o człowieku (K_U08) Kompetencje K1. Student jest otwarty na wiedzę psychologiczną (K_K01) K2. Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej (K_K01; K_K02) K3. Student uwrażliwia się na obserwację własnego funkcjonowania, pogłębia swój wgląd przez przykłady autoanalizy, przejawia myślenie krytyczne (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mudło-Głagolska, Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W1. Student zna podstawowe założenia i ustalenia badawcze głównych szkół psychologicznych: klasycznej psychoanalizy, behawioryzmu, psychologii postaci, psychologii różnic indywidualnych, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej (K_W04; K_W09) W2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe zagadnienia z psychologii ogólnej, jak warunkowanie, uczenie się, motywacja, emocje, temperament, inteligencja, wpływ społeczny, stres, procesy poznawcze, twórczość oraz umie wymienić podstawowe teorie psychologiczne z tego zakresu (K_W04; K_W09) W3. Student potrafi nazwać tematykę zainteresowań psychologii naukowej (K_W04) Umiejętności U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U08) U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w życiu codziennym (K_U08; K_U14; K_U16) U3. Student jest w stanie skrytykować podstawowe założenia różnych szkół psychologicznych, doszukując się obiektywnej wiedzy o człowieku (K_U08) Kompetencje K1. Student jest otwarty na wiedzę psychologiczną (K_K01) K2. Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej (K_K01; K_K02) K3. Student uwrażliwia się na obserwację własnego funkcjonowania, pogłębia swój wgląd przez przykłady autoanalizy, przejawia myślenie krytyczne (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mudło-Głagolska, Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W1. Student zna podstawowe założenia i ustalenia badawcze głównych szkół psychologicznych: klasycznej psychoanalizy, behawioryzmu, psychologii postaci, psychologii różnic indywidualnych, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej (K_W04; K_W09) W2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe zagadnienia z psychologii ogólnej, jak warunkowanie, uczenie się, motywacja, emocje, temperament, inteligencja, wpływ społeczny, stres, procesy poznawcze, twórczość oraz umie wymienić podstawowe teorie psychologiczne z tego zakresu (K_W04; K_W09) W3. Student potrafi nazwać tematykę zainteresowań psychologii naukowej (K_W04) Umiejętności U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U08) U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w życiu codziennym (K_U08; K_U14; K_U16) U3. Student jest w stanie skrytykować podstawowe założenia różnych szkół psychologicznych, doszukując się obiektywnej wiedzy o człowieku (K_U08) Kompetencje K1. Student jest otwarty na wiedzę psychologiczną (K_K01) K2. Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej (K_K01; K_K02) K3. Student uwrażliwia się na obserwację własnego funkcjonowania, pogłębia swój wgląd przez przykłady autoanalizy, przejawia myślenie krytyczne (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak. |
|
Bilans pracy studenta: | 0,8 pkt. ECTS - udział studenta w wykładach i konwersatoriach 0,2 pkt. ECTS - przygotowanie do zajęć konwersatoryjnych (w tym zapoznawanie się z literaturą) 0,5 pkt. ECTS - przygotowanie prezentacji zaliczeniowej na konwersatoria (poszukiwanie literatury, opracowanie tematu, konstrukcja prezentacji) 0,5 pkt. ECTS - przygotowanie do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W1. Student zna podstawowe założenia i ustalenia badawcze głównych szkół psychologicznych: klasycznej psychoanalizy, behawioryzmu, psychologii postaci, psychologii różnic indywidualnych, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej (K_W04; K_W09) W2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe zagadnienia z psychologii ogólnej, jak warunkowanie, uczenie się, motywacja, emocje, temperament, inteligencja, wpływ społeczny, stres, procesy poznawcze, twórczość oraz umie wymienić podstawowe teorie psychologiczne z tego zakresu (K_W04; K_W09) W3. Student potrafi nazwać tematykę zainteresowań psychologii naukowej (K_W04) Umiejętności U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U08) U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w życiu codziennym (K_U08; K_U14; K_U16) U3. Student jest w stanie skrytykować podstawowe założenia różnych szkół psychologicznych, doszukując się obiektywnej wiedzy o człowieku (K_U08) Kompetencje K1. Student jest otwarty na wiedzę psychologiczną (K_K01) K2. Student jest zdolny do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów natury psychologicznej (K_K01; K_K02) K3. Student uwrażliwia się na obserwację własnego funkcjonowania, pogłębia swój wgląd przez przykłady autoanalizy, przejawia myślenie krytyczne (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak. |
|
Bilans pracy studenta: | 20 h (0,8 pkt. ECTS) - udział studenta w wykładach i konwersatoriach 5 h (0,2 pkt. ECTS) - przygotowanie do zajęć konwersatoryjnych (w tym zapoznawanie się z literaturą) 12,5 h (0,5 pkt. ECTS) - przygotowanie prezentacji zaliczeniowej na konwersatoria (poszukiwanie literatury, opracowanie tematu, konstrukcja prezentacji) 12,5 h (0,5 pkt. ECTS) - przygotowanie do egzaminu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.