Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P1WPS-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym, socjologicznym oraz etycznym, a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05); W02 - ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę; a w szczególności ma elementarną wiedzę o pedagogice resocjalizacyjnej (K_W13); W03 - ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej (K_W15); W04 - posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek niedostosowanych społecznie jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek niedostosowanych społecznie (K_W21); U01 - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin, a w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizowania i interpretowania problemów jednostek niedostosowanych społecznie (K_U02); U02 - potrafi identyfikować czynniki ryzyka i wskazywać zachowania w zakresie niedostosowania społecznego wraz z możliwościami przeciwdziałania im (K_U18); K01 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, wprowadzenie do pedagogiki społecznej |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym, socjologicznym oraz etycznym, a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05); W02 - ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę; a w szczególności ma elementarną wiedzę o pedagogice resocjalizacyjnej (K_W13); W03 - ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej (K_W15); W04 - posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek niedostosowanych społecznie jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek niedostosowanych społecznie (K_W21); U01 - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin, a w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizowania i interpretowania problemów jednostek niedostosowanych społecznie (K_U02); U02 - potrafi identyfikować czynniki ryzyka i wskazywać zachowania w zakresie niedostosowania społecznego wraz z możliwościami przeciwdziałania im (K_U18); K01 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, wprowadzenie do pedagogiki społecznej |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym, socjologicznym oraz etycznym, a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05); W02 - ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę; a w szczególności ma elementarną wiedzę o pedagogice resocjalizacyjnej (K_W13); W03 - ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej (K_W15); W04 - posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek niedostosowanych społecznie jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek niedostosowanych społecznie (K_W21); U01 - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin, a w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizowania i interpretowania problemów jednostek niedostosowanych społecznie (K_U02); U02 - potrafi identyfikować czynniki ryzyka i wskazywać zachowania w zakresie niedostosowania społecznego wraz z możliwościami przeciwdziałania im (K_U18); K01 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, wprowadzenie do pedagogiki społecznej |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym, socjologicznym oraz etycznym, a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05); W02 - ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę; a w szczególności ma elementarną wiedzę o pedagogice resocjalizacyjnej (K_W13); W03 - ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej (K_W15); W04 - posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek niedostosowanych społecznie jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek niedostosowanych społecznie (K_W21); U01 - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin, a w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizowania i interpretowania problemów jednostek niedostosowanych społecznie (K_U02); U02 - potrafi identyfikować czynniki ryzyka i wskazywać zachowania w zakresie niedostosowania społecznego wraz z możliwościami przeciwdziałania im (K_U18); K01 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, wprowadzenie do pedagogiki społecznej |
|
Bilans pracy studenta: | 10 godzin wykładów + 40 godzin pracy własnej studenta = 50 godzin = 2 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć; - samodzielne studiowanie literatury; - przygotowanie do zaliczenia. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.