Kultura języka z emisją głosu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP11KJ-SP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kultura języka z emisją głosu | ||
Jednostka: | Kolegium II | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Profil: | praktyczny |
||
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Beata Bonna | |
Prowadzący grup: | Beata Bonna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07] W02 - ma podstawową wiedzę o funkcjonowaniu i patologii aparatu mowy, zna zasady emisji głosu [K_W14] W zakresie umiejętności student: U01 -potrafi posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu [K_U18]. W zakresie kompetencji student: K01 - jest gotowy do projektowania i wprowadzania innowacyjnych zmian w swoim miejscu pracy w celu podnoszenia jakości świadczonych w niej usług opiekuńczych, edukacyjnych, wychowawczych oraz z zakresu profilaktyki uzależnień, a także dawania dobrego przykładu innym przez swoją postawę i pracę, między innymi w zakresie troski o poprawność posługiwania się językiem ojczystym, kulturę i etykę wypowiedzi własnej i dzieci, młodzieży, z którymi pracuje [K_K11]. K02 -potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju z uwzględnieniem samokształcenia, doskonalenia własnych kompetencji oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu [K_K14]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne określają, że student: Posiada wiedzę o: a) języku ― gramatyka w mowie jako kryterium dyscyplinujące mówcę; b) procesach myślenia i mówienia oraz roli zdrowego układu nerwowego i dobrego stanu psychicznego w interakcjach międzyludzkich; Posiada umiejętności: a) dzielenia się wiedzą; b) logicznego myślenia i mówienia; Posiada kompetencje w zakresie: a) komunikowania się z ludźmi i tworzenia oraz rozumienia tekstów w różnych formach przekazu; b) samooceny i poczucia potrzeby higieny i profilaktyki zdrowia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Beata Bonna | |
Prowadzący grup: | Beata Bonna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07] W02 - ma podstawową wiedzę o funkcjonowaniu i patologii aparatu mowy, zna zasady emisji głosu [K_W14] W zakresie umiejętności student: U01 -potrafi posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu [K_U18]. W zakresie kompetencji student: K01 - jest gotowy do projektowania i wprowadzania innowacyjnych zmian w swoim miejscu pracy w celu podnoszenia jakości świadczonych w niej usług opiekuńczych, edukacyjnych, wychowawczych oraz z zakresu profilaktyki uzależnień, a także dawania dobrego przykładu innym przez swoją postawę i pracę, między innymi w zakresie troski o poprawność posługiwania się językiem ojczystym, kulturę i etykę wypowiedzi własnej i dzieci, młodzieży, z którymi pracuje [K_K11]. K02 -potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju z uwzględnieniem samokształcenia, doskonalenia własnych kompetencji oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu [K_K14]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne określają, że student: Posiada wiedzę o: a) języku ― gramatyka w mowie jako kryterium dyscyplinujące mówcę; b) procesach myślenia i mówienia oraz roli zdrowego układu nerwowego i dobrego stanu psychicznego w interakcjach międzyludzkich; Posiada umiejętności: a) dzielenia się wiedzą; b) logicznego myślenia i mówienia; Posiada kompetencje w zakresie: a) komunikowania się z ludźmi i tworzenia oraz rozumienia tekstów w różnych formach przekazu; b) samooceny i poczucia potrzeby higieny i profilaktyki zdrowia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.