Kultura języka z emisją głosu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP11KJ-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kultura języka z emisją głosu |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Bonna | |
Prowadzący grup: | Beata Bonna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07] W02 - ma podstawową wiedzę o funkcjonowaniu i patologii aparatu mowy, zna zasady emisji głosu [K_W14] W zakresie umiejętności student: U01 -potrafi posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu [K_U18]. W zakresie kompetencji student: K01 - jest gotowy do projektowania i wprowadzania innowacyjnych zmian w swoim miejscu pracy w celu podnoszenia jakości świadczonych w niej usług opiekuńczych, edukacyjnych, wychowawczych oraz z zakresu profilaktyki uzależnień, a także dawania dobrego przykładu innym przez swoją postawę i pracę, między innymi w zakresie troski o poprawność posługiwania się językiem ojczystym, kulturę i etykę wypowiedzi własnej i dzieci, młodzieży, z którymi pracuje [K_K11]. K02 -potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju z uwzględnieniem samokształcenia, doskonalenia własnych kompetencji oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu [K_K14]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne określają, że student: Posiada wiedzę o: a) języku ― gramatyka w mowie jako kryterium dyscyplinujące mówcę; b) procesach myślenia i mówienia oraz roli zdrowego układu nerwowego i dobrego stanu psychicznego w interakcjach międzyludzkich; Posiada umiejętności: a) dzielenia się wiedzą; b) logicznego myślenia i mówienia; Posiada kompetencje w zakresie: a) komunikowania się z ludźmi i tworzenia oraz rozumienia tekstów w różnych formach przekazu; b) samooceny i poczucia potrzeby higieny i profilaktyki zdrowia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Bonna | |
Prowadzący grup: | Beata Bonna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07] W02 - ma podstawową wiedzę o funkcjonowaniu i patologii aparatu mowy, zna zasady emisji głosu [K_W14] W zakresie umiejętności student: U01 -potrafi posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu [K_U18]. W zakresie kompetencji student: K01 - jest gotowy do projektowania i wprowadzania innowacyjnych zmian w swoim miejscu pracy w celu podnoszenia jakości świadczonych w niej usług opiekuńczych, edukacyjnych, wychowawczych oraz z zakresu profilaktyki uzależnień, a także dawania dobrego przykładu innym przez swoją postawę i pracę, między innymi w zakresie troski o poprawność posługiwania się językiem ojczystym, kulturę i etykę wypowiedzi własnej i dzieci, młodzieży, z którymi pracuje [K_K11]. K02 -potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju z uwzględnieniem samokształcenia, doskonalenia własnych kompetencji oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu [K_K14]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne określają, że student: Posiada wiedzę o: a) języku ― gramatyka w mowie jako kryterium dyscyplinujące mówcę; b) procesach myślenia i mówienia oraz roli zdrowego układu nerwowego i dobrego stanu psychicznego w interakcjach międzyludzkich; Posiada umiejętności: a) dzielenia się wiedzą; b) logicznego myślenia i mówienia; Posiada kompetencje w zakresie: a) komunikowania się z ludźmi i tworzenia oraz rozumienia tekstów w różnych formach przekazu; b) samooceny i poczucia potrzeby higieny i profilaktyki zdrowia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Bonna | |
Prowadzący grup: | Beata Bonna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07] W02 - ma podstawową wiedzę o funkcjonowaniu i patologii aparatu mowy, zna zasady emisji głosu [K_W14] W zakresie umiejętności student: U01 -potrafi posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu [K_U18]. W zakresie kompetencji student: K01 - jest gotowy do projektowania i wprowadzania innowacyjnych zmian w swoim miejscu pracy w celu podnoszenia jakości świadczonych w niej usług opiekuńczych, edukacyjnych, wychowawczych oraz z zakresu profilaktyki uzależnień, a także dawania dobrego przykładu innym przez swoją postawę i pracę, między innymi w zakresie troski o poprawność posługiwania się językiem ojczystym, kulturę i etykę wypowiedzi własnej i dzieci, młodzieży, z którymi pracuje [K_K11]. K02 -potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju z uwzględnieniem samokształcenia, doskonalenia własnych kompetencji oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu [K_K14]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne określają, że student: Posiada wiedzę o: a) języku ― gramatyka w mowie jako kryterium dyscyplinujące mówcę; b) procesach myślenia i mówienia oraz roli zdrowego układu nerwowego i dobrego stanu psychicznego w interakcjach międzyludzkich; Posiada umiejętności: a) dzielenia się wiedzą; b) logicznego myślenia i mówienia; Posiada kompetencje w zakresie: a) komunikowania się z ludźmi i tworzenia oraz rozumienia tekstów w różnych formach przekazu; b) samooceny i poczucia potrzeby higieny i profilaktyki zdrowia. |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin konwersatorium + 15 godzin wykładu + 20 godzin praca własna studenta = 50 godzin pracy = 2 pkt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN KON
WYK
WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Bonna | |
Prowadzący grup: | Beata Bonna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07] W02 - ma podstawową wiedzę o funkcjonowaniu i patologii aparatu mowy, zna zasady emisji głosu [K_W14] W zakresie umiejętności student: U01 -potrafi posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu [K_U18]. W zakresie kompetencji student: K01 - jest gotowy do projektowania i wprowadzania innowacyjnych zmian w swoim miejscu pracy w celu podnoszenia jakości świadczonych w niej usług opiekuńczych, edukacyjnych, wychowawczych oraz z zakresu profilaktyki uzależnień, a także dawania dobrego przykładu innym przez swoją postawę i pracę, między innymi w zakresie troski o poprawność posługiwania się językiem ojczystym, kulturę i etykę wypowiedzi własnej i dzieci, młodzieży, z którymi pracuje [K_K11]. K02 -potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju z uwzględnieniem samokształcenia, doskonalenia własnych kompetencji oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu [K_K14]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne określają, że student: Posiada wiedzę o: a) języku ― gramatyka w mowie jako kryterium dyscyplinujące mówcę; b) procesach myślenia i mówienia oraz roli zdrowego układu nerwowego i dobrego stanu psychicznego w interakcjach międzyludzkich; Posiada umiejętności: a) dzielenia się wiedzą; b) logicznego myślenia i mówienia; Posiada kompetencje w zakresie: a) komunikowania się z ludźmi i tworzenia oraz rozumienia tekstów w różnych formach przekazu; b) samooceny i poczucia potrzeby higieny i profilaktyki zdrowia. |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin konwersatorium + 15 godzin wykładu + 20 godzin praca własna studenta = 50 godzin pracy = 2 pkt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Bonna | |
Prowadzący grup: | Beata Bonna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07] W02 - ma podstawową wiedzę o funkcjonowaniu i patologii aparatu mowy, zna zasady emisji głosu [K_W14] W zakresie umiejętności student: U01 -potrafi posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu [K_U18]. W zakresie kompetencji student: K01 - jest gotowy do projektowania i wprowadzania innowacyjnych zmian w swoim miejscu pracy w celu podnoszenia jakości świadczonych w niej usług opiekuńczych, edukacyjnych, wychowawczych oraz z zakresu profilaktyki uzależnień, a także dawania dobrego przykładu innym przez swoją postawę i pracę, między innymi w zakresie troski o poprawność posługiwania się językiem ojczystym, kulturę i etykę wypowiedzi własnej i dzieci, młodzieży, z którymi pracuje [K_K11]. K02 -potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju z uwzględnieniem samokształcenia, doskonalenia własnych kompetencji oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu [K_K14]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne określają, że student: Posiada wiedzę o: a) języku ― gramatyka w mowie jako kryterium dyscyplinujące mówcę; b) procesach myślenia i mówienia oraz roli zdrowego układu nerwowego i dobrego stanu psychicznego w interakcjach międzyludzkich; Posiada umiejętności: a) dzielenia się wiedzą; b) logicznego myślenia i mówienia; Posiada kompetencje w zakresie: a) komunikowania się z ludźmi i tworzenia oraz rozumienia tekstów w różnych formach przekazu; b) samooceny i poczucia potrzeby higieny i profilaktyki zdrowia. |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin konwersatorium + 15 godzin wykładu + 20 godzin praca własna studenta = 50 godzin pracy = 2 pkt ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.