Praktyka pedagogiczna - prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych (śródroczna)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP11POW-SP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna - prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych (śródroczna) | ||
Jednostka: | Kolegium II | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Profil: | praktyczny |
||
Typ przedmiotu: | praktyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alicja Potorska | |
Prowadzący grup: | Alicja Potorska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 Zna zasady prowadzenia zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy/ w klasie szkolnej w tym zwłaszcza zasady bezpieczeństwa i higieny, jest wie, za co odpowiada nauczyciela w tym zakresie [K_W11]. W-2 Posiada wiedzę na temat roli zabawy w rozwoju dzieci w wieku szkolnym i metodyki projektowania zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy/ w klasie szkolnej [K_W11]. U-1 Potrafi ocenić obserwowane w szkolnej świetlicy/ klasie szkolnej zajęcia ze względu na kryteria wymienione w efektach W-1 i W-2 oraz uzasadnić swoją opinię na ten temat z odwołaniem się do wiedzy naukowej i przepisów prawa [K_U02]. U-2 Na podstawie obserwacji dzieci w szkolnej świetlicy/ klasie szkolnej projektuje cele swoich zajęć, dobiera sposoby ich realizacji i korygowania ich w trakcie realizacji zgodnie z potrzebami i możliwościami ich uczestników [K_U03]. K-1 Okazuje szacunek dzieciom i współprowadzącym zajęcia w trakcie ich realizacji [K_K02] K-2 Okazuje wrażliwość na potrzeby dzieci oraz współprowadzących w trakcie realizacji zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy lub klasie szkolnej oraz poczucie odpowiedzialności za podejmowane przez grupę i siebie samego działania pedagogiczne [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik, Alicja Potorska | |
Prowadzący grup: | Alicja Potorska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 Zna zasady prowadzenia zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy/ w klasie szkolnej w tym zwłaszcza zasady bezpieczeństwa i higieny, jest świadomy odpowiedzialności nauczyciela w tym zakresie [K_W11]. W-2 Posiada wiedzę na temat roli zabawy w rozwoju dzieci w wieku szkolnym i metodyki projektowania zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy/ w klasie szkolnej [K_W11]. U-1 Potrafi sformułować opinię na temat zaobserwowanych w szkolnej świetlicy/ klasie szkolnej zajęć z uwzględnieniem kryteriów wymienionych w efektach W-1 i W-2 oraz uzasadnić swoją opinię na ten temat odwołując się do wiedzy naukowej i przepisów prawa [K_U02]. U-2 Na podstawie obserwacji dzieci w szkolnej świetlicy/ klasie szkolnej projektuje cele swoich zajęć opiekuńczo-wychowawczych, dobiera sposoby ich realizacji i ich korygowania w trakcie realizacji zajęć zgodnie z potrzebami i możliwościami ich uczestników [K_U03]. K-1 Okazuje szacunek dzieciom i współprowadzącym zajęcia w trakcie ich realizacji [K_K02]. K-2 Okazuje wrażliwość na potrzeby dzieci oraz współprowadzących w trakcie realizacji zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy lub klasie szkolnej oraz przejawia poczucie odpowiedzialności za podejmowane przez grupę i siebie samego działania pedagogiczne [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.