Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna - prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych (śródroczna)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-POP11POW-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna - prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych (śródroczna)
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

praktyki

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Potorska
Prowadzący grup: Alicja Potorska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Zna zasady prowadzenia zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy/ w klasie szkolnej w tym zwłaszcza zasady bezpieczeństwa i higieny, jest wie, za co odpowiada nauczyciela w tym zakresie [K_W11].


W-2 Posiada wiedzę na temat roli zabawy w rozwoju dzieci w wieku szkolnym i metodyki projektowania zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy/ w klasie szkolnej [K_W11].


U-1 Potrafi ocenić obserwowane w szkolnej świetlicy/ klasie szkolnej zajęcia ze względu na kryteria wymienione w efektach W-1 i W-2 oraz uzasadnić swoją opinię na ten temat z odwołaniem się do wiedzy naukowej i przepisów prawa [K_U02].


U-2 Na podstawie obserwacji dzieci w szkolnej świetlicy/ klasie szkolnej projektuje cele swoich zajęć, dobiera sposoby ich realizacji i korygowania ich w trakcie realizacji zgodnie z potrzebami i możliwościami ich uczestników [K_U03].


K-1 Okazuje szacunek dzieciom i współprowadzącym zajęcia w trakcie ich realizacji [K_K02]


K-2 Okazuje wrażliwość na potrzeby dzieci oraz współprowadzących w trakcie realizacji zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy lub klasie szkolnej oraz poczucie odpowiedzialności za podejmowane przez grupę i siebie samego działania pedagogiczne [K_K08].




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik, Alicja Potorska
Prowadzący grup: Maria Deptuła, Alicja Potorska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Zna zasady prowadzenia zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy/ w klasie szkolnej w tym zwłaszcza zasady bezpieczeństwa i higieny, jest świadomy odpowiedzialności nauczyciela w tym zakresie [K_W11].

W-2 Posiada wiedzę na temat roli zabawy w rozwoju dzieci w wieku szkolnym i metodyki projektowania zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy/ w klasie szkolnej [K_W11].

U-1 Potrafi sformułować opinię na temat zaobserwowanych w szkolnej świetlicy/ klasie szkolnej zajęć z uwzględnieniem kryteriów wymienionych w efektach W-1 i W-2 oraz uzasadnić swoją opinię na ten temat odwołując się do wiedzy naukowej i przepisów prawa [K_U02].

U-2 Na podstawie obserwacji dzieci w szkolnej świetlicy/ klasie szkolnej projektuje cele swoich zajęć opiekuńczo-wychowawczych, dobiera sposoby ich realizacji i ich korygowania w trakcie realizacji zajęć zgodnie z potrzebami i możliwościami ich uczestników [K_U03].

K-1 Okazuje szacunek dzieciom i współprowadzącym zajęcia w trakcie ich realizacji [K_K02].

K-2 Okazuje wrażliwość na potrzeby dzieci oraz współprowadzących w trakcie realizacji zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy lub klasie szkolnej oraz przejawia poczucie odpowiedzialności za podejmowane przez grupę i siebie samego działania pedagogiczne

[K_K08].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Jarczyńska, Magdalena Pluta
Prowadzący grup: Jolanta Jarczyńska, Magdalena Pluta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Blanka Poćwiardowska
Prowadzący grup: Blanka Poćwiardowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student/studentka:


W-1 Zna zasady prowadzenia zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy/ w klasie szkolnej w tym zwłaszcza zasady bezpieczeństwa i higieny, jest wie, za co odpowiada nauczyciela w tym zakresie [K_W11].


W-2 Posiada wiedzę na temat roli zabawy w rozwoju dzieci w wieku szkolnym i metodyki projektowania zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy/ w klasie szkolnej [K_W11].


U-1 Potrafi ocenić obserwowane w szkolnej świetlicy/ klasie szkolnej zajęcia ze względu na kryteria wymienione w efektach W-1 i W-2 oraz uzasadnić swoją opinię na ten temat z odwołaniem się do wiedzy naukowej i przepisów prawa [K_U02].


U-2 Na podstawie obserwacji dzieci w szkolnej świetlicy/ klasie szkolnej projektuje cele swoich zajęć, dobiera sposoby ich realizacji i korygowania ich w trakcie realizacji zgodnie z potrzebami i możliwościami ich uczestników [K_U03].


K-1 Okazuje szacunek dzieciom i współprowadzącym zajęcia w trakcie ich realizacji [K_K02]


K-2 Okazuje wrażliwość na potrzeby dzieci oraz współprowadzących w trakcie realizacji zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkolnej świetlicy lub klasie szkolnej oraz poczucie odpowiedzialności za podejmowane przez grupę i siebie samego działania pedagogiczne [K_K08].




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

nie dotyczy

Bilans pracy studenta:

50h w tym 5h konsultacji + 45h przygotowania scenariusza zajęć animacyjnych, przygotowanie do zajęć świetlicowych z dziećmi, wykonanie zadań zleconych przez opiekuna praktyk

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)