Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy pedagogiki dla nauczycieli

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-POP11PP-SP Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy pedagogiki dla nauczycieli
Jednostka: Kolegium II
Grupy: rok 1, semestr 1, kierunek pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią, SP
Punkty ECTS i inne: 4.00
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Marszałek
Prowadzący grup: Katarzyna Marszałek
Strona przedmiotu: https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_1: posiada wiedzę o przedmiocie badań pedagogicznych i rozumie pojęcia tworzące mapę pojęciową współczesnej pedagogiki: edukacja, procesy edukacyjne i pedagogie; [K_W03]

W_2: posiada wiedzę na temat struktury systemu edukacji w tym zwłaszcza znaczenia instytucji edukacyjnych, funkcji i celów edukacji szkolnej, i równoległej modeli współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły i alternatywnych form edukacji [K_W06]

W_3: wie czym się charakteryzuje wiedza racjonalna i irracjonalna. Rozumie różnice pomiędzy wiedzą potoczną, naukową, spekulatywną, literacką [K_W07]

W_4: posiada wiedzę o problemach współczesnej pedagogii [KW09]

U_1: Potrafi dokonać doboru źródeł oraz potrafi zweryfikować informacje z nich pochodzące, dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji dotyczących procesów edukacyjnych [K_U01]

U_2: potrafi zaproponować rozwiązania patologii nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych [K_U02]

U_3: na podstawie analizy źródeł proponuje innowacyjne rozwiązania służące rozwiązaniu problemów związanych z patologią nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych uzasadnia je odwołując się do wiedzy naukowej [K_K11]

K_1: przygotowuje raport z realizacji projektu zespołowego w postaci krótkiej prezentacji w programie PowerPoint [K_K13]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.