Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki dla nauczycieli

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-POP11PP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy pedagogiki dla nauczycieli
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 1 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP]
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Marszałek
Prowadzący grup: Katarzyna Marszałek
Strona przedmiotu: https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_1: posiada wiedzę o przedmiocie badań pedagogicznych i rozumie pojęcia tworzące mapę pojęciową współczesnej pedagogiki: edukacja, procesy edukacyjne i pedagogie; [K_W03]

W_2: posiada wiedzę na temat struktury systemu edukacji w tym zwłaszcza znaczenia instytucji edukacyjnych, funkcji i celów edukacji szkolnej, i równoległej modeli współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły i alternatywnych form edukacji [K_W06]

W_3: wie czym się charakteryzuje wiedza racjonalna i irracjonalna. Rozumie różnice pomiędzy wiedzą potoczną, naukową, spekulatywną, literacką [K_W07]

W_4: posiada wiedzę o problemach współczesnej pedagogii [KW09]

U_1: Potrafi dokonać doboru źródeł oraz potrafi zweryfikować informacje z nich pochodzące, dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji dotyczących procesów edukacyjnych [K_U01]

U_2: potrafi zaproponować rozwiązania patologii nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych [K_U02]

U_3: na podstawie analizy źródeł proponuje innowacyjne rozwiązania służące rozwiązaniu problemów związanych z patologią nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych uzasadnia je odwołując się do wiedzy naukowej [K_K11]

K_1: przygotowuje raport z realizacji projektu zespołowego w postaci krótkiej prezentacji w programie PowerPoint [K_K13]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Marszałek
Prowadzący grup: Katarzyna Marszałek
Strona przedmiotu: https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_1: posiada wiedzę o przedmiocie badań pedagogicznych i rozumie pojęcia tworzące mapę pojęciową współczesnej pedagogiki: edukacja, procesy edukacyjne i pedagogie; [K_W03]

W_2: posiada wiedzę na temat struktury systemu edukacji w tym zwłaszcza znaczenia instytucji edukacyjnych, funkcji i celów edukacji szkolnej, i równoległej modeli współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły i alternatywnych form edukacji [K_W06]

W_3: wie czym się charakteryzuje wiedza racjonalna i irracjonalna. Rozumie różnice pomiędzy wiedzą potoczną, naukową, spekulatywną, literacką [K_W07]

W_4: posiada wiedzę o problemach współczesnej pedagogii [KW09]

U_1: Potrafi dokonać doboru źródeł oraz potrafi zweryfikować informacje z nich pochodzące, dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji dotyczących procesów edukacyjnych [K_U01]

U_2: potrafi zaproponować rozwiązania patologii nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych [K_U02]

U_3: na podstawie analizy źródeł proponuje innowacyjne rozwiązania służące rozwiązaniu problemów związanych z patologią nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych uzasadnia je odwołując się do wiedzy naukowej [K_K11]

K_1: przygotowuje raport z realizacji projektu zespołowego w postaci krótkiej prezentacji w programie PowerPoint [K_K13]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Marszałek
Prowadzący grup: Katarzyna Marszałek
Strona przedmiotu: https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_1: posiada wiedzę o przedmiocie badań pedagogicznych i rozumie pojęcia tworzące mapę pojęciową współczesnej pedagogiki: edukacja, procesy edukacyjne i pedagogie; [K_W03]

W_2: posiada wiedzę na temat struktury systemu edukacji w tym zwłaszcza znaczenia instytucji edukacyjnych, funkcji i celów edukacji szkolnej, i równoległej modeli współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły i alternatywnych form edukacji [K_W06]

W_3: wie czym się charakteryzuje wiedza racjonalna i irracjonalna. Rozumie różnice pomiędzy wiedzą potoczną, naukową, spekulatywną, literacką [K_W07]

W_4: posiada wiedzę o problemach współczesnej pedagogii [KW09]

U_1: Potrafi dokonać doboru źródeł oraz potrafi zweryfikować informacje z nich pochodzące, dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji dotyczących procesów edukacyjnych [K_U01]

U_2: potrafi zaproponować rozwiązania patologii nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych [K_U02]

U_3: na podstawie analizy źródeł proponuje innowacyjne rozwiązania służące rozwiązaniu problemów związanych z patologią nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych uzasadnia je odwołując się do wiedzy naukowej [K_K11]

K_1: przygotowuje raport z realizacji projektu zespołowego w postaci krótkiej prezentacji w programie PowerPoint [K_K13]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Bilans pracy studenta:

30 godzin wykładów+ 30 godzin konwersatoriów+40 godzin pracy własnej= 100 godzin= 4 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Marszałek
Prowadzący grup: Katarzyna Marszałek
Strona przedmiotu: https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_1: posiada wiedzę o przedmiocie badań pedagogicznych i rozumie pojęcia tworzące mapę pojęciową współczesnej pedagogiki: edukacja, procesy edukacyjne i pedagogie; [K_W03]

W_2: posiada wiedzę na temat struktury systemu edukacji w tym zwłaszcza znaczenia instytucji edukacyjnych, funkcji i celów edukacji szkolnej, i równoległej modeli współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły i alternatywnych form edukacji [K_W06]

W_3: wie czym się charakteryzuje wiedza racjonalna i irracjonalna. Rozumie różnice pomiędzy wiedzą potoczną, naukową, spekulatywną, literacką [K_W07]

W_4: posiada wiedzę o problemach współczesnej pedagogii [KW09]

U_1: Potrafi dokonać doboru źródeł oraz potrafi zweryfikować informacje z nich pochodzące, dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji dotyczących procesów edukacyjnych [K_U01]

U_2: potrafi zaproponować rozwiązania patologii nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych [K_U02]

U_3: na podstawie analizy źródeł proponuje innowacyjne rozwiązania służące rozwiązaniu problemów związanych z patologią nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych uzasadnia je odwołując się do wiedzy naukowej [K_K11]

K_1: przygotowuje raport z realizacji projektu zespołowego w postaci krótkiej prezentacji w programie PowerPoint [K_K13]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Bilans pracy studenta:

30 godzin wykładów+ 30 godzin konwersatoriów+40 godzin pracy własnej= 100 godzin= 4 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Marszałek
Prowadzący grup: Katarzyna Marszałek
Strona przedmiotu: https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_1: posiada wiedzę o przedmiocie badań pedagogicznych i rozumie pojęcia tworzące mapę pojęciową współczesnej pedagogiki: edukacja, procesy edukacyjne i pedagogie; [K_W03]

W_2: posiada wiedzę na temat struktury systemu edukacji w tym zwłaszcza znaczenia instytucji edukacyjnych, funkcji i celów edukacji szkolnej, i równoległej modeli współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły i alternatywnych form edukacji [K_W06]

W_3: wie czym się charakteryzuje wiedza racjonalna i irracjonalna. Rozumie różnice pomiędzy wiedzą potoczną, naukową, spekulatywną, literacką [K_W07]

W_4: posiada wiedzę o problemach współczesnej pedagogii [KW09]

U_1: Potrafi dokonać doboru źródeł oraz potrafi zweryfikować informacje z nich pochodzące, dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji dotyczących procesów edukacyjnych [K_U01]

U_2: potrafi zaproponować rozwiązania patologii nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych [K_U02]

U_3: na podstawie analizy źródeł proponuje innowacyjne rozwiązania służące rozwiązaniu problemów związanych z patologią nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych uzasadnia je odwołując się do wiedzy naukowej [K_K11]

K_1: przygotowuje raport z realizacji projektu zespołowego w postaci krótkiej prezentacji w programie PowerPoint [K_K13]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Bilans pracy studenta:

45 godzin wykładów+ 30 godzin konwersatoriów+50 godzin pracy własnej (studiowanie literatury przygotowanie projektu, notatek z zajęć, przygotowanie do egzaminu)= 125 godzin= 5 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)