Podstawy pedagogiki dla nauczycieli
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP11PP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy pedagogiki dla nauczycieli |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Strona przedmiotu: | https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_1: posiada wiedzę o przedmiocie badań pedagogicznych i rozumie pojęcia tworzące mapę pojęciową współczesnej pedagogiki: edukacja, procesy edukacyjne i pedagogie; [K_W03] W_2: posiada wiedzę na temat struktury systemu edukacji w tym zwłaszcza znaczenia instytucji edukacyjnych, funkcji i celów edukacji szkolnej, i równoległej modeli współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły i alternatywnych form edukacji [K_W06] W_3: wie czym się charakteryzuje wiedza racjonalna i irracjonalna. Rozumie różnice pomiędzy wiedzą potoczną, naukową, spekulatywną, literacką [K_W07] W_4: posiada wiedzę o problemach współczesnej pedagogii [KW09] U_1: Potrafi dokonać doboru źródeł oraz potrafi zweryfikować informacje z nich pochodzące, dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji dotyczących procesów edukacyjnych [K_U01] U_2: potrafi zaproponować rozwiązania patologii nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych [K_U02] U_3: na podstawie analizy źródeł proponuje innowacyjne rozwiązania służące rozwiązaniu problemów związanych z patologią nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych uzasadnia je odwołując się do wiedzy naukowej [K_K11] K_1: przygotowuje raport z realizacji projektu zespołowego w postaci krótkiej prezentacji w programie PowerPoint [K_K13] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Strona przedmiotu: | https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_1: posiada wiedzę o przedmiocie badań pedagogicznych i rozumie pojęcia tworzące mapę pojęciową współczesnej pedagogiki: edukacja, procesy edukacyjne i pedagogie; [K_W03] W_2: posiada wiedzę na temat struktury systemu edukacji w tym zwłaszcza znaczenia instytucji edukacyjnych, funkcji i celów edukacji szkolnej, i równoległej modeli współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły i alternatywnych form edukacji [K_W06] W_3: wie czym się charakteryzuje wiedza racjonalna i irracjonalna. Rozumie różnice pomiędzy wiedzą potoczną, naukową, spekulatywną, literacką [K_W07] W_4: posiada wiedzę o problemach współczesnej pedagogii [KW09] U_1: Potrafi dokonać doboru źródeł oraz potrafi zweryfikować informacje z nich pochodzące, dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji dotyczących procesów edukacyjnych [K_U01] U_2: potrafi zaproponować rozwiązania patologii nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych [K_U02] U_3: na podstawie analizy źródeł proponuje innowacyjne rozwiązania służące rozwiązaniu problemów związanych z patologią nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych uzasadnia je odwołując się do wiedzy naukowej [K_K11] K_1: przygotowuje raport z realizacji projektu zespołowego w postaci krótkiej prezentacji w programie PowerPoint [K_K13] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Strona przedmiotu: | https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_1: posiada wiedzę o przedmiocie badań pedagogicznych i rozumie pojęcia tworzące mapę pojęciową współczesnej pedagogiki: edukacja, procesy edukacyjne i pedagogie; [K_W03] W_2: posiada wiedzę na temat struktury systemu edukacji w tym zwłaszcza znaczenia instytucji edukacyjnych, funkcji i celów edukacji szkolnej, i równoległej modeli współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły i alternatywnych form edukacji [K_W06] W_3: wie czym się charakteryzuje wiedza racjonalna i irracjonalna. Rozumie różnice pomiędzy wiedzą potoczną, naukową, spekulatywną, literacką [K_W07] W_4: posiada wiedzę o problemach współczesnej pedagogii [KW09] U_1: Potrafi dokonać doboru źródeł oraz potrafi zweryfikować informacje z nich pochodzące, dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji dotyczących procesów edukacyjnych [K_U01] U_2: potrafi zaproponować rozwiązania patologii nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych [K_U02] U_3: na podstawie analizy źródeł proponuje innowacyjne rozwiązania służące rozwiązaniu problemów związanych z patologią nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych uzasadnia je odwołując się do wiedzy naukowej [K_K11] K_1: przygotowuje raport z realizacji projektu zespołowego w postaci krótkiej prezentacji w programie PowerPoint [K_K13] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin wykładów+ 30 godzin konwersatoriów+40 godzin pracy własnej= 100 godzin= 4 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Strona przedmiotu: | https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_1: posiada wiedzę o przedmiocie badań pedagogicznych i rozumie pojęcia tworzące mapę pojęciową współczesnej pedagogiki: edukacja, procesy edukacyjne i pedagogie; [K_W03] W_2: posiada wiedzę na temat struktury systemu edukacji w tym zwłaszcza znaczenia instytucji edukacyjnych, funkcji i celów edukacji szkolnej, i równoległej modeli współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły i alternatywnych form edukacji [K_W06] W_3: wie czym się charakteryzuje wiedza racjonalna i irracjonalna. Rozumie różnice pomiędzy wiedzą potoczną, naukową, spekulatywną, literacką [K_W07] W_4: posiada wiedzę o problemach współczesnej pedagogii [KW09] U_1: Potrafi dokonać doboru źródeł oraz potrafi zweryfikować informacje z nich pochodzące, dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji dotyczących procesów edukacyjnych [K_U01] U_2: potrafi zaproponować rozwiązania patologii nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych [K_U02] U_3: na podstawie analizy źródeł proponuje innowacyjne rozwiązania służące rozwiązaniu problemów związanych z patologią nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych uzasadnia je odwołując się do wiedzy naukowej [K_K11] K_1: przygotowuje raport z realizacji projektu zespołowego w postaci krótkiej prezentacji w programie PowerPoint [K_K13] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin wykładów+ 30 godzin konwersatoriów+40 godzin pracy własnej= 100 godzin= 4 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Strona przedmiotu: | https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_1: posiada wiedzę o przedmiocie badań pedagogicznych i rozumie pojęcia tworzące mapę pojęciową współczesnej pedagogiki: edukacja, procesy edukacyjne i pedagogie; [K_W03] W_2: posiada wiedzę na temat struktury systemu edukacji w tym zwłaszcza znaczenia instytucji edukacyjnych, funkcji i celów edukacji szkolnej, i równoległej modeli współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły i alternatywnych form edukacji [K_W06] W_3: wie czym się charakteryzuje wiedza racjonalna i irracjonalna. Rozumie różnice pomiędzy wiedzą potoczną, naukową, spekulatywną, literacką [K_W07] W_4: posiada wiedzę o problemach współczesnej pedagogii [KW09] U_1: Potrafi dokonać doboru źródeł oraz potrafi zweryfikować informacje z nich pochodzące, dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji dotyczących procesów edukacyjnych [K_U01] U_2: potrafi zaproponować rozwiązania patologii nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych [K_U02] U_3: na podstawie analizy źródeł proponuje innowacyjne rozwiązania służące rozwiązaniu problemów związanych z patologią nadmiaru i niedoboru procesów edukacyjnych uzasadnia je odwołując się do wiedzy naukowej [K_K11] K_1: przygotowuje raport z realizacji projektu zespołowego w postaci krótkiej prezentacji w programie PowerPoint [K_K13] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | 45 godzin wykładów+ 30 godzin konwersatoriów+50 godzin pracy własnej (studiowanie literatury przygotowanie projektu, notatek z zajęć, przygotowanie do egzaminu)= 125 godzin= 5 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.