Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP11PPR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ KON
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Głogowska, Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student posiada przydatną w codziennej pracy wiedzę psychologiczną umożliwającą rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, nauczania i uczenia oraz ich wybranych uwarunkowań; zna wybrane klasyczne i współczesne teorie dotyczące rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania; potrafi je krytycznie ocenić i twórczo z nich korzystać w procesie wspierania integralnego rozwoju dziecka/nastolatka (0-15 lat) oraz udzielania pomocy psychopedagogicznej rodzicom w wychowywaniu ich dziecka (K_W03) Student posiada pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie niezbędnym do efektywnego wspierania rozwoju psychospołecznego osoby od urodzenia do 15 roku życia, w tym zwłaszcza dotyczącą dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju z powodu deficytów osobistych i/lub wychowywania się / uczenia się w niesprzyjających warunkach (K_W04) Student posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń (K_W07) Student posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej uwzględniającą zróżnicowane potrzeby i warunki życia dzieci od 0 do 15 lat oraz potrzeby edukacyjne uczniów w szkole podstawowej; zna specyfikę funkcjonowania uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych oraz dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, z rodzin z trudnościami w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowaczych; dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w żłobku, przedszkolu, szkole i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, student zna kompetencje pedagoga i psychologa w procesie diagnostycznym (K_W10) Student potrafi diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności dziecka/nastolatka od 0 do 15 roku życia oraz projektować i realizować adekwatne do nich programy opieki, wychowania, edukacji i profilaktyki (K_U04) Student potrafi rozbudzać zainteresowania dzieci/nastolatków (od 0 do 15 lat) i wspierać ich w rozwoju uzdolnień poprzez m.in. dobór treści i form propnowanej im aktywności samokształceniowej oraz promowanie ich osiągnięć; tworzyć sytuacje motywujące dzieci/nastolatków do rozwoju (w tym do nauki), analizować skuteczność tego działania i modyfikować swoje działania w celu uzyskania pożądanych efektów (K_U07) Student jest gotowy do analizowania i oceniania własnych działań opiekuńczych i wychowawczych oraz do określania obszarów wymagających zmian i systematycznego doskonalenia swojej pracy, by była coraz bardziej skuteczna i efektywna (K_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Głogowska, Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student posiada przydatną w codziennej pracy wiedzę psychologiczną umożliwającą rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, nauczania i uczenia oraz ich wybranych uwarunkowań; zna wybrane klasyczne i współczesne teorie dotyczące rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania; potrafi je krytycznie ocenić i twórczo z nich korzystać w procesie wspierania integralnego rozwoju dziecka/nastolatka (0-15 lat) oraz udzielania pomocy psychopedagogicznej rodzicom w wychowywaniu ich dziecka (K_W03) Student posiada pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie niezbędnym do efektywnego wspierania rozwoju psychospołecznego osoby od urodzenia do 15 roku życia, w tym zwłaszcza dotyczącą dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju z powodu deficytów osobistych i/lub wychowywania się / uczenia się w niesprzyjających warunkach (K_W04) Student posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń (K_W07) Student posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej uwzględniającą zróżnicowane potrzeby i warunki życia dzieci od 0 do 15 lat oraz potrzeby edukacyjne uczniów w szkole podstawowej; zna specyfikę funkcjonowania uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych oraz dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, z rodzin z trudnościami w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowaczych; dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w żłobku, przedszkolu, szkole i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, student zna kompetencje pedagoga i psychologa w procesie diagnostycznym (K_W10) Student potrafi diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności dziecka/nastolatka od 0 do 15 roku życia oraz projektować i realizować adekwatne do nich programy opieki, wychowania, edukacji i profilaktyki (K_U04) Student potrafi rozbudzać zainteresowania dzieci/nastolatków (od 0 do 15 lat) i wspierać ich w rozwoju uzdolnień poprzez m.in. dobór treści i form propnowanej im aktywności samokształceniowej oraz promowanie ich osiągnięć; tworzyć sytuacje motywujące dzieci/nastolatków do rozwoju (w tym do nauki), analizować skuteczność tego działania i modyfikować swoje działania w celu uzyskania pożądanych efektów (K_U07) Student jest gotowy do analizowania i oceniania własnych działań opiekuńczych i wychowawczych oraz do określania obszarów wymagających zmian i systematycznego doskonalenia swojej pracy, by była coraz bardziej skuteczna i efektywna (K_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Głogowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Dąbrowska, Karolina Głogowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student posiada przydatną w codziennej pracy wiedzę psychologiczną umożliwającą rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, nauczania i uczenia oraz ich wybranych uwarunkowań; zna wybrane klasyczne i współczesne teorie dotyczące rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania; potrafi je krytycznie ocenić i twórczo z nich korzystać w procesie wspierania integralnego rozwoju dziecka/nastolatka (0-15 lat) oraz udzielania pomocy psychopedagogicznej rodzicom w wychowywaniu ich dziecka (K_W03) Student posiada pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie niezbędnym do efektywnego wspierania rozwoju psychospołecznego osoby od urodzenia do 15 roku życia, w tym zwłaszcza dotyczącą dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju z powodu deficytów osobistych i/lub wychowywania się / uczenia się w niesprzyjających warunkach (K_W04) Student posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń (K_W07) Student posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej uwzględniającą zróżnicowane potrzeby i warunki życia dzieci od 0 do 15 lat oraz potrzeby edukacyjne uczniów w szkole podstawowej; zna specyfikę funkcjonowania uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych oraz dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, z rodzin z trudnościami w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowaczych; dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w żłobku, przedszkolu, szkole i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, student zna kompetencje pedagoga i psychologa w procesie diagnostycznym (K_W10) Student potrafi diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności dziecka/nastolatka od 0 do 15 roku życia oraz projektować i realizować adekwatne do nich programy opieki, wychowania, edukacji i profilaktyki (K_U04) Student potrafi rozbudzać zainteresowania dzieci/nastolatków (od 0 do 15 lat) i wspierać ich w rozwoju uzdolnień poprzez m.in. dobór treści i form propnowanej im aktywności samokształceniowej oraz promowanie ich osiągnięć; tworzyć sytuacje motywujące dzieci/nastolatków do rozwoju (w tym do nauki), analizować skuteczność tego działania i modyfikować swoje działania w celu uzyskania pożądanych efektów (K_U07) Student jest gotowy do analizowania i oceniania własnych działań opiekuńczych i wychowawczych oraz do określania obszarów wymagających zmian i systematycznego doskonalenia swojej pracy, by była coraz bardziej skuteczna i efektywna (K_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Głogowska, Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student posiada przydatną w codziennej pracy wiedzę psychologiczną umożliwającą rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, nauczania i uczenia oraz ich wybranych uwarunkowań; zna wybrane klasyczne i współczesne teorie dotyczące rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania; potrafi je krytycznie ocenić i twórczo z nich korzystać w procesie wspierania integralnego rozwoju dziecka/nastolatka (0-15 lat) oraz udzielania pomocy psychopedagogicznej rodzicom w wychowywaniu ich dziecka (K_W03) Student posiada pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie niezbędnym do efektywnego wspierania rozwoju psychospołecznego osoby od urodzenia do 15 roku życia, w tym zwłaszcza dotyczącą dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju z powodu deficytów osobistych i/lub wychowywania się / uczenia się w niesprzyjających warunkach (K_W04) Student posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń (K_W07) Student posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej uwzględniającą zróżnicowane potrzeby i warunki życia dzieci od 0 do 15 lat oraz potrzeby edukacyjne uczniów w szkole podstawowej; zna specyfikę funkcjonowania uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych oraz dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, z rodzin z trudnościami w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowaczych; dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w żłobku, przedszkolu, szkole i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, student zna kompetencje pedagoga i psychologa w procesie diagnostycznym (K_W10) Student potrafi diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności dziecka/nastolatka od 0 do 15 roku życia oraz projektować i realizować adekwatne do nich programy opieki, wychowania, edukacji i profilaktyki (K_U04) Student potrafi rozbudzać zainteresowania dzieci/nastolatków (od 0 do 15 lat) i wspierać ich w rozwoju uzdolnień poprzez m.in. dobór treści i form propnowanej im aktywności samokształceniowej oraz promowanie ich osiągnięć; tworzyć sytuacje motywujące dzieci/nastolatków do rozwoju (w tym do nauki), analizować skuteczność tego działania i modyfikować swoje działania w celu uzyskania pożądanych efektów (K_U07) Student jest gotowy do analizowania i oceniania własnych działań opiekuńczych i wychowawczych oraz do określania obszarów wymagających zmian i systematycznego doskonalenia swojej pracy, by była coraz bardziej skuteczna i efektywna (K_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Głogowska, Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.