Część I Diagnozowanie warunków i efektów rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP12DW-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Część I Diagnozowanie warunków i efektów rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WYK
WT ŚR WYK
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Deptuła | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich, Maria Deptuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1- student potrafi odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej zaprojektować postępowanie diagnostyczne w klasach I-III/ IV-VI/ VII-VIII mające na celu dostarczenie wiedzy o warunkach rozwoju psychospołecznego w tym zespole, które będzie podstawą projektowania pracy wychowawczej z klasą [K-W02] W-2 Student posiada wiedzę o niespecyficznych i specyficznych warunkach sprzyjających rozwojowi psychospołecznemu w okresach 7-9/ 10-12/ 13-15 roku życia, w tym zwłaszcza o roli rówieśników z zespołu klasowego i nauczycieli, występujących prawidłowościach i zakłóceniach w tym zakresie [K-W07] W-3 Student posiada podstawową wiedzę o specyficznych trudnościach dzieci nieśmiałych, impulsywnych bądź agresywnych oraz dzieci z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym [SES] i potrafi zastosować ją w projektowaniu obserwacji w środowisku szkolnym U-1 Student potrafi odwołując się do wiedzy naukowej prezentowanej na zajęciach i podanej w sylabusie literaturze wskazać możliwe przyczyny wybranych problemów / zaburzeń w rozwoju psychospołecznym ucznia związane z warunkami rozwoju, jakie tworzą mu dorośli i dotychczasowymi efektami jego rozwoju. U-2 Student potrafi sformułować oparte na naukowych podstawach hipotezy dotyczące przyczyn wybranych trudności dzieci/nastolatków w realizowaniu zadań rozwojowych, przejawiających niewłaściwe zachowania i zaprojektować adekwatne do nich postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia ich przyczyn uwzględniając zarówno efekty rozwoju, jak i warunki rozwoju tworzone dzieciom /nastolatkom przez dorosłych w rodzinie i szkole [K_U04] K-1 – Student potrafi korzystać z technologii ułatwiających gromadzenie, przetwarzanie i prezentowanie danych z badań warunków i efektów rozwoju w zespole klasowym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WYK
WT ŚR WYK
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Deptuła | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich, Maria Deptuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1- student potrafi odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej zaprojektować postępowanie diagnostyczne w klasach I-III/ IV-VI mające na celu dostarczenie wiedzy o wybranych warunkach i efektach rozwoju psychospołecznego w tym zespole, które będzie podstawą projektowania pracy wychowawczej z klasą [K-W02] W-2 Student posiada wiedzę o niespecyficznych i specyficznych warunkach sprzyjających rozwojowi psychospołecznemu w okresach 7-9/ 10-12 roku życia, w tym zwłaszcza o roli rówieśników z zespołu klasowego i nauczycieli, występujących prawidłowościach i zakłóceniach w tym zakresie [K-W07] W-3 Student posiada podstawową wiedzę o specyficznych trudnościach dzieci odrzucanych przez rówieśników i zagrożonych odrzuceniem oraz dzieci z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym [SES] i potrafi zastosować ją w projektowaniu obserwacji w środowisku szkolnym. [K_W10] U-1 Student potrafi odwołując się do wiedzy naukowej prezentowanej na zajęciach i w literaturze podanej w sylabusie wskazać możliwe przyczyny wybranych problemów / zaburzeń w rozwoju psychospołecznym ucznia związane z warunkami rozwoju, jakie tworzą mu dorośli i dotychczasowymi efektami jego rozwoju [K_U03]. U-2 Student potrafi sformułować oparte na naukowych podstawach hipotezy dotyczące przyczyn wybranych trudności dzieci/nastolatków w realizowaniu zadań rozwojowych, przejawiających niewłaściwe zachowania i zaprojektować adekwatne do nich postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia ich przyczyn uwzględniając zarówno efekty rozwoju, jak i warunki rozwoju tworzone dzieciom /nastolatkom przez dorosłych w rodzinie i szkole [K_U04] K-1 – Student potrafi korzystać z technologii ułatwiających gromadzenie, przetwarzanie i prezentowanie danych z badań warunków i efektów rozwoju w zespole klasowym [K_K13]. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT WYK
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Deptuła | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich, Maria Deptuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1- student potrafi odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej zaprojektować postępowanie diagnostyczne w klasach I-III/ IV-VI mające na celu dostarczenie wiedzy o wybranych warunkach i efektach rozwoju psychospołecznego w tym zespole, które będzie podstawą projektowania pracy wychowawczej z klasą [K-W02] W-2 Student posiada wiedzę o niespecyficznych i specyficznych warunkach sprzyjających rozwojowi psychospołecznemu w okresach 7-9/ 10-12 roku życia, w tym zwłaszcza o roli rówieśników z zespołu klasowego i nauczycieli, występujących prawidłowościach i zakłóceniach w tym zakresie [K-W07] W-3 Student posiada podstawową wiedzę o specyficznych trudnościach dzieci odrzucanych przez rówieśników i zagrożonych odrzuceniem oraz dzieci z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym [SES] i potrafi zastosować ją w projektowaniu obserwacji w środowisku szkolnym. [K_W10] U-1 Student potrafi odwołując się do wiedzy naukowej prezentowanej na zajęciach i w literaturze podanej w sylabusie wskazać możliwe przyczyny wybranych problemów / zaburzeń w rozwoju psychospołecznym ucznia związane z warunkami rozwoju, jakie tworzą mu dorośli i dotychczasowymi efektami jego rozwoju [K_U03]. U-2 Student potrafi sformułować oparte na naukowych podstawach hipotezy dotyczące przyczyn wybranych trudności dzieci/nastolatków w realizowaniu zadań rozwojowych, przejawiających niewłaściwe zachowania i zaprojektować adekwatne do nich postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia ich przyczyn uwzględniając zarówno efekty rozwoju, jak i warunki rozwoju tworzone dzieciom /nastolatkom przez dorosłych w rodzinie i szkole [K_U04] K-1 – Student potrafi korzystać z technologii ułatwiających gromadzenie, przetwarzanie i prezentowanie danych z badań warunków i efektów rozwoju w zespole klasowym [K_K13]. |
|
Bilans pracy studenta: | 3 pkt. ECTS - 75 godzin, w tym godziny kontaktowe 45, praca własna studenta 30. Wykład godziny kontaktowe: 30 Praca własna studenta: samodzielne studiowanie literatury 10 godzin, przygotowanie pracy na zaliczenie 10 godzin (praca w grupach) Konwersatoria: godziny kontaktowe 15. Praca własna studenta: 10 |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik, Marta Nikel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1- student potrafi odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej zaprojektować postępowanie diagnostyczne w klasach I-III/ IV-VI mające na celu dostarczenie wiedzy o wybranych warunkach i efektach rozwoju psychospołecznego w tym zespole, które będzie podstawą projektowania pracy wychowawczej z klasą [K-W02] W-2 Student posiada wiedzę o niespecyficznych i specyficznych warunkach sprzyjających rozwojowi psychospołecznemu w okresach 7-9/ 10-12 roku życia, w tym zwłaszcza o roli rówieśników z zespołu klasowego i nauczycieli, występujących prawidłowościach i zakłóceniach w tym zakresie [K-W07] W-3 Student posiada podstawową wiedzę o specyficznych trudnościach dzieci odrzucanych przez rówieśników i zagrożonych odrzuceniem oraz dzieci z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym [SES] i potrafi zastosować ją w projektowaniu obserwacji w środowisku szkolnym. [K_W10] U-1 Student potrafi odwołując się do wiedzy naukowej prezentowanej na zajęciach i w literaturze podanej w sylabusie wskazać możliwe przyczyny wybranych problemów / zaburzeń w rozwoju psychospołecznym ucznia związane z warunkami rozwoju, jakie tworzą mu dorośli i dotychczasowymi efektami jego rozwoju [K_U03]. U-2 Student potrafi sformułować oparte na naukowych podstawach hipotezy dotyczące przyczyn wybranych trudności dzieci/nastolatków w realizowaniu zadań rozwojowych, przejawiających niewłaściwe zachowania i zaprojektować adekwatne do nich postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia ich przyczyn uwzględniając zarówno efekty rozwoju, jak i warunki rozwoju tworzone dzieciom /nastolatkom przez dorosłych w rodzinie i szkole [K_U04] K-1 – Student potrafi korzystać z technologii ułatwiających gromadzenie, przetwarzanie i prezentowanie danych z badań warunków i efektów rozwoju w zespole klasowym [K_K13]. |
|
Bilans pracy studenta: | 3 pkt. ECTS - 75 godzin, w tym godziny kontaktowe 45, praca własna studenta 30. Wykład godziny kontaktowe: 30 Praca własna studenta: samodzielne studiowanie literatury 10 godzin, przygotowanie pracy na zaliczenie 10 godzin (praca w grupach) Konwersatoria: godziny kontaktowe 15. Praca własna studenta: 10 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.