Profilaktyka uzależnień w szkole podstawowej (e)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP12PU-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Profilaktyka uzależnień w szkole podstawowej (e) |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 (K_W04) - zna cele działań profilaktycznych i kryteria doboru oddziaływań profilaktycznych (stopnie zagrożenia, rodzaje profilaktyki oraz strategie profilaktyczne i ich skuteczność); potrafi scharakteryzować cele profilaktyki uniwersalnej, selektywnej i wskazującej; W02 (K_W07) - posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania głównych środowisk wychowawczych dzieci i młodzieży, potrafi wskazać środowiskowe czynniki ryzyka (rodzinne, szkolne, rówieśnicze, związane ze środowiskiem lokalnym) i scharakteryzować patomechanizm powstawania zaburzeń emocjonalnych u dzieci wskazując na zakłócenia w realizacji ról rodzicielskich - zna pojęcie indywidualnej ścieżki ryzyka oraz potrafi scharakteryzować rozwój dwóch ścieżek rozwoju ryzyka u dzieci i młodzieży; W03 (K_W10) - zna sposoby diagnozowania czynników ryzyka i czynników chroniących oraz narzędzia badawcze do diagnozowania rozmiarów i uwarunkowań zjawiska używania substancji psychoaktywnych przez młodzież oraz innych zagrożeń rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży, w tym zachowań nałogowych, zwłaszcza związanych z używaniem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez dzieci i młodzież; W04 (K_W11) - posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań wychowawczo-profilaktycznych. Potrafi wymienić kluczowe elementy programu profilaktycznego oraz scharakteryzować standardy jakości programów profilaktycznych; K01 (K_K02) - charakteryzuje zalecenia etyczne dotyczące postępowania diagnostycznego i profilaktycznego. Umie postępować zgodnie z zasadami etyki w pracy wychowawczo-profilaktycznej z dziećmi, młodzieżą i jej rodzicami oraz wychowawcami. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczone następujące przedmioty: Podstawy pedagogiki dla nauczycieli Podstawy psychologii dla nauczycieli Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 (K_W04) - zna cele działań profilaktycznych i kryteria doboru oddziaływań profilaktycznych (stopnie zagrożenia, rodzaje profilaktyki oraz strategie profilaktyczne i ich skuteczność); potrafi scharakteryzować cele profilaktyki uniwersalnej, selektywnej i wskazującej; W02 (K_W07) - posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania głównych środowisk wychowawczych dzieci i młodzieży, potrafi wskazać środowiskowe czynniki ryzyka (rodzinne, szkolne, rówieśnicze, związane ze środowiskiem lokalnym) i scharakteryzować patomechanizm powstawania zaburzeń emocjonalnych u dzieci wskazując na zakłócenia w realizacji ról rodzicielskich - zna pojęcie indywidualnej ścieżki ryzyka oraz potrafi scharakteryzować rozwój dwóch ścieżek rozwoju ryzyka u dzieci i młodzieży; W03 (K_W10) - zna sposoby diagnozowania czynników ryzyka i czynników chroniących oraz narzędzia badawcze do diagnozowania rozmiarów i uwarunkowań zjawiska używania substancji psychoaktywnych przez młodzież oraz innych zagrożeń rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży, w tym zachowań nałogowych, zwłaszcza związanych z używaniem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez dzieci i młodzież; W04 (K_W11) - posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań wychowawczo-profilaktycznych. Potrafi wymienić kluczowe elementy programu profilaktycznego oraz scharakteryzować standardy jakości programów profilaktycznych; K01 (K_K02) - charakteryzuje zalecenia etyczne dotyczące postępowania diagnostycznego i profilaktycznego. Umie postępować zgodnie z zasadami etyki w pracy wychowawczo-profilaktycznej z dziećmi, młodzieżą i jej rodzicami oraz wychowawcami. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczone następujące przedmioty: Podstawy pedagogiki dla nauczycieli Podstawy psychologii dla nauczycieli Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 (K_W04) - zna cele działań profilaktycznych i kryteria doboru oddziaływań profilaktycznych (stopnie zagrożenia, rodzaje profilaktyki oraz strategie profilaktyczne i ich skuteczność); potrafi scharakteryzować cele profilaktyki uniwersalnej, selektywnej i wskazującej; W02 (K_W07) - posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania głównych środowisk wychowawczych dzieci i młodzieży, potrafi wskazać środowiskowe czynniki ryzyka (rodzinne, szkolne, rówieśnicze, związane ze środowiskiem lokalnym) i scharakteryzować patomechanizm powstawania zaburzeń emocjonalnych u dzieci wskazując na zakłócenia w realizacji ról rodzicielskich - zna pojęcie indywidualnej ścieżki ryzyka oraz potrafi scharakteryzować rozwój dwóch ścieżek rozwoju ryzyka u dzieci i młodzieży; W03 (K_W10) - zna sposoby diagnozowania czynników ryzyka i czynników chroniących oraz narzędzia badawcze do diagnozowania rozmiarów i uwarunkowań zjawiska używania substancji psychoaktywnych przez młodzież oraz innych zagrożeń rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży, w tym zachowań nałogowych, zwłaszcza związanych z używaniem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez dzieci i młodzież; W04 (K_W11) - posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań wychowawczo-profilaktycznych. Potrafi wymienić kluczowe elementy programu profilaktycznego oraz scharakteryzować standardy jakości programów profilaktycznych; K01 (K_K02) - charakteryzuje zalecenia etyczne dotyczące postępowania diagnostycznego i profilaktycznego. Umie postępować zgodnie z zasadami etyki w pracy wychowawczo-profilaktycznej z dziećmi, młodzieżą i jej rodzicami oraz wychowawcami. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczone następujące przedmioty: Podstawy pedagogiki dla nauczycieli Podstawy psychologii dla nauczycieli Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 (K_W04) - zna cele działań profilaktycznych i kryteria doboru oddziaływań profilaktycznych (stopnie zagrożenia, rodzaje profilaktyki oraz strategie profilaktyczne i ich skuteczność); potrafi scharakteryzować cele profilaktyki uniwersalnej, selektywnej i wskazującej; W02 (K_W07) - posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania głównych środowisk wychowawczych dzieci i młodzieży, potrafi wskazać środowiskowe czynniki ryzyka (rodzinne, szkolne, rówieśnicze, związane ze środowiskiem lokalnym) i scharakteryzować patomechanizm powstawania zaburzeń emocjonalnych u dzieci wskazując na zakłócenia w realizacji ról rodzicielskich - zna pojęcie indywidualnej ścieżki ryzyka oraz potrafi scharakteryzować rozwój dwóch ścieżek rozwoju ryzyka u dzieci i młodzieży; W03 (K_W10) - zna sposoby diagnozowania czynników ryzyka i czynników chroniących oraz narzędzia badawcze do diagnozowania rozmiarów i uwarunkowań zjawiska używania substancji psychoaktywnych przez młodzież oraz innych zagrożeń rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży, w tym zachowań nałogowych, zwłaszcza związanych z używaniem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez dzieci i młodzież; W04 (K_W11) - posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań wychowawczo-profilaktycznych. Potrafi wymienić kluczowe elementy programu profilaktycznego oraz scharakteryzować standardy jakości programów profilaktycznych; K01 (K_K02) - charakteryzuje zalecenia etyczne dotyczące postępowania diagnostycznego i profilaktycznego. Umie postępować zgodnie z zasadami etyki w pracy wychowawczo-profilaktycznej z dziećmi, młodzieżą i jej rodzicami oraz wychowawcami. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczone następujące przedmioty: Podstawy pedagogiki dla nauczycieli Podstawy psychologii dla nauczycieli Etyczne i prawne aspekty pracy pedagoga Psychologiczne podstawy rozwoju i wychowania |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + (3h egzamin +2 h konsultacji praca w kontakcie ze studentem) + 15 godzin pracy własnej studenta = 50 godzin = 2 ECTS Praca własna studenta obejmuje przygotowanie dwóch prac zaliczeniowych (ich rodzaje, sposób prezentacji i kryteria oceny opisane są w innej części sylabusa: metody weryfikacji i kryteria oceny stopnia osiągnięcia efektów uczenia się). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.