Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka zawodowa śródroczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-POP24PRZ-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka zawodowa śródroczna
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 4 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP]
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

praktyki

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Jarczyńska, Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz
Prowadzący grup: Jolanta Jarczyńska, Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań opiekuńczo-wychowawczych i zadań z zakresu profilaktyki – norm, procedur i dobrych praktyk w obszarze działalności pedagogicznej, wychowawczej i profilaktycznej [K_W11];

U-1 Potrafi (uwzględniając zrożnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 15 roku życia) dostosowywać metody pracy z wychowankiem/podopiecznym, zindywidualizować treści zadań oraz sposoby udzielania mu informacji zwrotnej o jego działaniu i uzyskaniych rezultatach [K_U04];

U-2 Potrafi zastosować adekwatne metody i techniki pracy (np. metodę interwencji profilaktycznej, metodę dialogu motywujacego) oraz właściwe strategie profilaktyczne w celu projektowania i efektywnego realizowania działań wychowawczych, opiekuńczych i profilaktycznych [K_U05];

U-3 Potrafi projektować i realizować programy wychowawczo-profilaktyczne skierowane do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli; potrafi udzielać dzieciom/nastolatkom/rodzicom (od 0 do 15 lat) informacji zwrotnej do stymulowania ich do pracy nad własnym rozwojem [K_U08];

U-4 Potrafi pracować z dziećmi/nastolatkami (od 0 do 15 lat) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z grup ryzka, np. wykazującymi trudności adaptacyjne związane z doświadczeniem migracyjnym, pochodzącymi ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego, z dziećmi z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, wykluczonymi i zagrożonymi wykluczeniem [K_U09];

U-5 Potrafi odpowiedzialnie, w sposób ukierunkowany na cel, organizować czasowo zajęci z dziećmi/nastolatkami oraz organizować ich aktywność poza szkołą/placówką z poszanowaniem ich praw, w tym prawa do odpoczynku [K_U10]

K-1 Wykazuje się wrażliwością etyczną, empatią otwartością, refleksyjnością, postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za rozwój uczniów i podejmowane działania cze, opiekuńwychowawcze, profilaktyczne oraz za własny rozwój zawodowy [K_K08].

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Jarczyńska, Blanka Poćwiardowska
Prowadzący grup: Jolanta Jarczyńska, Blanka Poćwiardowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań opiekuńczo-wychowawczych i zadań z zakresu profilaktyki – norm, procedur i dobrych praktyk w obszarze działalności pedagogicznej, wychowawczej i profilaktycznej [K_W11];

U-1 Potrafi (uwzględniając zrożnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 15 roku życia) dostosowywać metody pracy z wychowankiem/podopiecznym, zindywidualizować treści zadań oraz sposoby udzielania mu informacji zwrotnej o jego działaniu i uzyskaniych rezultatach [K_U04];

U-2 Potrafi zastosować adekwatne metody i techniki pracy (np. metodę interwencji profilaktycznej, metodę dialogu motywujacego) oraz właściwe strategie profilaktyczne w celu projektowania i efektywnego realizowania działań wychowawczych, opiekuńczych i profilaktycznych [K_U05];

U-3 Potrafi projektować i realizować programy wychowawczo-profilaktyczne skierowane do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli; potrafi udzielać dzieciom/nastolatkom/rodzicom (od 0 do 15 lat) informacji zwrotnej do stymulowania ich do pracy nad własnym rozwojem [K_U08];

U-4 Potrafi pracować z dziećmi/nastolatkami (od 0 do 15 lat) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z grup ryzka, np. wykazującymi trudności adaptacyjne związane z doświadczeniem migracyjnym, pochodzącymi ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego, z dziećmi z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, wykluczonymi i zagrożonymi wykluczeniem [K_U09];

U-5 Potrafi odpowiedzialnie, w sposób ukierunkowany na cel, organizować czasowo zajęci z dziećmi/nastolatkami oraz organizować ich aktywność poza szkołą/placówką z poszanowaniem ich praw, w tym prawa do odpoczynku [K_U10]

K-1 Wykazuje się wrażliwością etyczną, empatią otwartością, refleksyjnością, postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za rozwój uczniów i podejmowane działania cze, opiekuńwychowawcze, profilaktyczne oraz za własny rozwój zawodowy [K_K08].

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Blanka Poćwiardowska
Prowadzący grup: Blanka Poćwiardowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań opiekuńczo-wychowawczych i zadań z zakresu profilaktyki – norm, procedur i dobrych praktyk w obszarze działalności pedagogicznej, wychowawczej i profilaktycznej [K_W11];

U-1 Potrafi (uwzględniając zrożnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 15 roku życia) dostosowywać metody pracy z wychowankiem/podopiecznym, zindywidualizować treści zadań oraz sposoby udzielania mu informacji zwrotnej o jego działaniu i uzyskaniych rezultatach [K_U04];

U-2 Potrafi zastosować adekwatne metody i techniki pracy (np. metodę interwencji profilaktycznej, metodę dialogu motywujacego) oraz właściwe strategie profilaktyczne w celu projektowania i efektywnego realizowania działań wychowawczych, opiekuńczych i profilaktycznych [K_U05];

U-3 Potrafi projektować i realizować programy wychowawczo-profilaktyczne skierowane do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli; potrafi udzielać dzieciom/nastolatkom/rodzicom (od 0 do 15 lat) informacji zwrotnej do stymulowania ich do pracy nad własnym rozwojem [K_U08];

U-4 Potrafi pracować z dziećmi/nastolatkami (od 0 do 15 lat) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z grup ryzka, np. wykazującymi trudności adaptacyjne związane z doświadczeniem migracyjnym, pochodzącymi ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego, z dziećmi z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, wykluczonymi i zagrożonymi wykluczeniem [K_U09];

U-5 Potrafi odpowiedzialnie, w sposób ukierunkowany na cel, organizować czasowo zajęci z dziećmi/nastolatkami oraz organizować ich aktywność poza szkołą/placówką z poszanowaniem ich praw, w tym prawa do odpoczynku [K_U10]

K-1 Wykazuje się wrażliwością etyczną, empatią otwartością, refleksyjnością, postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za rozwój uczniów i podejmowane działania cze, opiekuńwychowawcze, profilaktyczne oraz za własny rozwój zawodowy [K_K08].

Bilans pracy studenta:

cała praktyka zawodowa śródroczna to 250h w tym 10h konsultacji z opiekunem praktyk,


60h pracy własnej studenta związanej z wykonaniem zleconych zadań (możliwych do realizacji w danej placówce) i 3h i 20 min. konsultacji z opiekunem praktyk

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Nikel
Prowadzący grup: Marta Nikel, Wiktoria Rutkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań opiekuńczo-wychowawczych i zadań z zakresu profilaktyki – norm, procedur i dobrych praktyk w obszarze działalności pedagogicznej, wychowawczej i profilaktycznej [K_W11];

U-1 Potrafi (uwzględniając zrożnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 15 roku życia) dostosowywać metody pracy z wychowankiem/podopiecznym, zindywidualizować treści zadań oraz sposoby udzielania mu informacji zwrotnej o jego działaniu i uzyskaniych rezultatach [K_U04];

U-2 Potrafi zastosować adekwatne metody i techniki pracy (np. metodę interwencji profilaktycznej, metodę dialogu motywujacego) oraz właściwe strategie profilaktyczne w celu projektowania i efektywnego realizowania działań wychowawczych, opiekuńczych i profilaktycznych [K_U05];

U-3 Potrafi projektować i realizować programy wychowawczo-profilaktyczne skierowane do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli; potrafi udzielać dzieciom/nastolatkom/rodzicom (od 0 do 15 lat) informacji zwrotnej do stymulowania ich do pracy nad własnym rozwojem [K_U08];

U-4 Potrafi pracować z dziećmi/nastolatkami (od 0 do 15 lat) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z grup ryzka, np. wykazującymi trudności adaptacyjne związane z doświadczeniem migracyjnym, pochodzącymi ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego, z dziećmi z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, wykluczonymi i zagrożonymi wykluczeniem [K_U09];

U-5 Potrafi odpowiedzialnie, w sposób ukierunkowany na cel, organizować czasowo zajęci z dziećmi/nastolatkami oraz organizować ich aktywność poza szkołą/placówką z poszanowaniem ich praw, w tym prawa do odpoczynku [K_U10]

K-1 Wykazuje się wrażliwością etyczną, empatią otwartością, refleksyjnością, postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za rozwój uczniów i podejmowane działania cze, opiekuńwychowawcze, profilaktyczne oraz za własny rozwój zawodowy [K_K08].

Bilans pracy studenta:

cała praktyka zawodowa śródroczna to 250h w tym 10h konsultacji z opiekunem praktyk,


60h pracy własnej studenta związanej z wykonaniem zleconych zadań (możliwych do realizacji w danej placówce) i 3h i 20 min. konsultacji z opiekunem praktyk

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)