Praktyka zawodowa śródroczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP24PRZ-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka zawodowa śródroczna |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | praktyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PRZ
|
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska, Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska, Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 Posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań opiekuńczo-wychowawczych i zadań z zakresu profilaktyki – norm, procedur i dobrych praktyk w obszarze działalności pedagogicznej, wychowawczej i profilaktycznej [K_W11]; U-1 Potrafi (uwzględniając zrożnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 15 roku życia) dostosowywać metody pracy z wychowankiem/podopiecznym, zindywidualizować treści zadań oraz sposoby udzielania mu informacji zwrotnej o jego działaniu i uzyskaniych rezultatach [K_U04]; U-2 Potrafi zastosować adekwatne metody i techniki pracy (np. metodę interwencji profilaktycznej, metodę dialogu motywujacego) oraz właściwe strategie profilaktyczne w celu projektowania i efektywnego realizowania działań wychowawczych, opiekuńczych i profilaktycznych [K_U05]; U-3 Potrafi projektować i realizować programy wychowawczo-profilaktyczne skierowane do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli; potrafi udzielać dzieciom/nastolatkom/rodzicom (od 0 do 15 lat) informacji zwrotnej do stymulowania ich do pracy nad własnym rozwojem [K_U08]; U-4 Potrafi pracować z dziećmi/nastolatkami (od 0 do 15 lat) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z grup ryzka, np. wykazującymi trudności adaptacyjne związane z doświadczeniem migracyjnym, pochodzącymi ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego, z dziećmi z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, wykluczonymi i zagrożonymi wykluczeniem [K_U09]; U-5 Potrafi odpowiedzialnie, w sposób ukierunkowany na cel, organizować czasowo zajęci z dziećmi/nastolatkami oraz organizować ich aktywność poza szkołą/placówką z poszanowaniem ich praw, w tym prawa do odpoczynku [K_U10] K-1 Wykazuje się wrażliwością etyczną, empatią otwartością, refleksyjnością, postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za rozwój uczniów i podejmowane działania cze, opiekuńwychowawcze, profilaktyczne oraz za własny rozwój zawodowy [K_K08]. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PRZ
|
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska, Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska, Blanka Poćwiardowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 Posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań opiekuńczo-wychowawczych i zadań z zakresu profilaktyki – norm, procedur i dobrych praktyk w obszarze działalności pedagogicznej, wychowawczej i profilaktycznej [K_W11]; U-1 Potrafi (uwzględniając zrożnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 15 roku życia) dostosowywać metody pracy z wychowankiem/podopiecznym, zindywidualizować treści zadań oraz sposoby udzielania mu informacji zwrotnej o jego działaniu i uzyskaniych rezultatach [K_U04]; U-2 Potrafi zastosować adekwatne metody i techniki pracy (np. metodę interwencji profilaktycznej, metodę dialogu motywujacego) oraz właściwe strategie profilaktyczne w celu projektowania i efektywnego realizowania działań wychowawczych, opiekuńczych i profilaktycznych [K_U05]; U-3 Potrafi projektować i realizować programy wychowawczo-profilaktyczne skierowane do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli; potrafi udzielać dzieciom/nastolatkom/rodzicom (od 0 do 15 lat) informacji zwrotnej do stymulowania ich do pracy nad własnym rozwojem [K_U08]; U-4 Potrafi pracować z dziećmi/nastolatkami (od 0 do 15 lat) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z grup ryzka, np. wykazującymi trudności adaptacyjne związane z doświadczeniem migracyjnym, pochodzącymi ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego, z dziećmi z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, wykluczonymi i zagrożonymi wykluczeniem [K_U09]; U-5 Potrafi odpowiedzialnie, w sposób ukierunkowany na cel, organizować czasowo zajęci z dziećmi/nastolatkami oraz organizować ich aktywność poza szkołą/placówką z poszanowaniem ich praw, w tym prawa do odpoczynku [K_U10] K-1 Wykazuje się wrażliwością etyczną, empatią otwartością, refleksyjnością, postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za rozwój uczniów i podejmowane działania cze, opiekuńwychowawcze, profilaktyczne oraz za własny rozwój zawodowy [K_K08]. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN PRZ
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Blanka Poćwiardowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 Posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań opiekuńczo-wychowawczych i zadań z zakresu profilaktyki – norm, procedur i dobrych praktyk w obszarze działalności pedagogicznej, wychowawczej i profilaktycznej [K_W11]; U-1 Potrafi (uwzględniając zrożnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 15 roku życia) dostosowywać metody pracy z wychowankiem/podopiecznym, zindywidualizować treści zadań oraz sposoby udzielania mu informacji zwrotnej o jego działaniu i uzyskaniych rezultatach [K_U04]; U-2 Potrafi zastosować adekwatne metody i techniki pracy (np. metodę interwencji profilaktycznej, metodę dialogu motywujacego) oraz właściwe strategie profilaktyczne w celu projektowania i efektywnego realizowania działań wychowawczych, opiekuńczych i profilaktycznych [K_U05]; U-3 Potrafi projektować i realizować programy wychowawczo-profilaktyczne skierowane do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli; potrafi udzielać dzieciom/nastolatkom/rodzicom (od 0 do 15 lat) informacji zwrotnej do stymulowania ich do pracy nad własnym rozwojem [K_U08]; U-4 Potrafi pracować z dziećmi/nastolatkami (od 0 do 15 lat) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z grup ryzka, np. wykazującymi trudności adaptacyjne związane z doświadczeniem migracyjnym, pochodzącymi ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego, z dziećmi z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, wykluczonymi i zagrożonymi wykluczeniem [K_U09]; U-5 Potrafi odpowiedzialnie, w sposób ukierunkowany na cel, organizować czasowo zajęci z dziećmi/nastolatkami oraz organizować ich aktywność poza szkołą/placówką z poszanowaniem ich praw, w tym prawa do odpoczynku [K_U10] K-1 Wykazuje się wrażliwością etyczną, empatią otwartością, refleksyjnością, postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za rozwój uczniów i podejmowane działania cze, opiekuńwychowawcze, profilaktyczne oraz za własny rozwój zawodowy [K_K08]. |
|
Bilans pracy studenta: | cała praktyka zawodowa śródroczna to 250h w tym 10h konsultacji z opiekunem praktyk, 60h pracy własnej studenta związanej z wykonaniem zleconych zadań (możliwych do realizacji w danej placówce) i 3h i 20 min. konsultacji z opiekunem praktyk |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PRZ
PRZ
|
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Nikel | |
Prowadzący grup: | Marta Nikel, Wiktoria Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 Posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań opiekuńczo-wychowawczych i zadań z zakresu profilaktyki – norm, procedur i dobrych praktyk w obszarze działalności pedagogicznej, wychowawczej i profilaktycznej [K_W11]; U-1 Potrafi (uwzględniając zrożnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 15 roku życia) dostosowywać metody pracy z wychowankiem/podopiecznym, zindywidualizować treści zadań oraz sposoby udzielania mu informacji zwrotnej o jego działaniu i uzyskaniych rezultatach [K_U04]; U-2 Potrafi zastosować adekwatne metody i techniki pracy (np. metodę interwencji profilaktycznej, metodę dialogu motywujacego) oraz właściwe strategie profilaktyczne w celu projektowania i efektywnego realizowania działań wychowawczych, opiekuńczych i profilaktycznych [K_U05]; U-3 Potrafi projektować i realizować programy wychowawczo-profilaktyczne skierowane do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli; potrafi udzielać dzieciom/nastolatkom/rodzicom (od 0 do 15 lat) informacji zwrotnej do stymulowania ich do pracy nad własnym rozwojem [K_U08]; U-4 Potrafi pracować z dziećmi/nastolatkami (od 0 do 15 lat) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z grup ryzka, np. wykazującymi trudności adaptacyjne związane z doświadczeniem migracyjnym, pochodzącymi ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego, z dziećmi z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, wykluczonymi i zagrożonymi wykluczeniem [K_U09]; U-5 Potrafi odpowiedzialnie, w sposób ukierunkowany na cel, organizować czasowo zajęci z dziećmi/nastolatkami oraz organizować ich aktywność poza szkołą/placówką z poszanowaniem ich praw, w tym prawa do odpoczynku [K_U10] K-1 Wykazuje się wrażliwością etyczną, empatią otwartością, refleksyjnością, postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za rozwój uczniów i podejmowane działania cze, opiekuńwychowawcze, profilaktyczne oraz za własny rozwój zawodowy [K_K08]. |
|
Bilans pracy studenta: | cała praktyka zawodowa śródroczna to 250h w tym 10h konsultacji z opiekunem praktyk, 60h pracy własnej studenta związanej z wykonaniem zleconych zadań (możliwych do realizacji w danej placówce) i 3h i 20 min. konsultacji z opiekunem praktyk |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.