Psychologiczne uwarunkowania zachowań ryzykownych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP24PUZ-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologiczne uwarunkowania zachowań ryzykownych |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Ocalewski, Beata Ziółkowska | |
Prowadzący grup: | Jarosław Ocalewski, Beata Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_02 Student zna i rozumie wybrane zagadanienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej do realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych i z zakresu profilaktyki uzależnień w odniesieniu do dzieci od 0 do 15 roku życia oraz jej zastosowania praktyczne w działałalności zawodowej pedagoga - profilaktyka W_04 Student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie niezbędnym do efektywnego wspierania rozwoju psychospołecznego osoby od urodzenia do 15 roku życia, w tym zwłaszcza dotyczącą dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju z powodu deficytów osobistych i/lub wychowywania się / uczenia się w niesprzyjających warunkach U_01 Stuent "potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać typowe i nietypowe problemy związane z opieką, wychowaniem i realizacją zadań z zakresu profilaktyki uzależnień w pracy z dziećmi i na rzecz dzieci w wieku od 0 do 15 roku życia oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: - właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji, - dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w celu zwiększania efektywności swojej pracy zawodowej, między innymi w pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych" U_04 Student potrafi (uwzględniając zrożnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 15 roku życia oraz zmiany zachodzące w świecie i w wiedzy naukowej) indywidualizować zadania, dostosowywać metody pracy i treści zadań oraz sposoby udzielania mu informacji zwrotnej o jego działaniu i uzyskaniych rezultatach K_07 Student jest gotowy do wypełniania zobowiązań społecznych - rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska, a zwłaszcza na rzecz dzieci i młodzieży zagrożonych wykluczeniem społecznym i wykluczanych, w tym dzieci i młodzieży z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, rodzin z problemem alkoholowym, mających trudności w realizacji zadań rozwojowych oraz do podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Ocalewski, Beata Ziółkowska | |
Prowadzący grup: | Jarosław Ocalewski, Beata Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_02 Student zna i rozumie wybrane zagadanienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej do realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych i z zakresu profilaktyki uzależnień w odniesieniu do dzieci od 0 do 15 roku życia oraz jej zastosowania praktyczne w działałalności zawodowej pedagoga - profilaktyka W_04 Student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie niezbędnym do efektywnego wspierania rozwoju psychospołecznego osoby od urodzenia do 15 roku życia, w tym zwłaszcza dotyczącą dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju z powodu deficytów osobistych i/lub wychowywania się / uczenia się w niesprzyjających warunkach U_01 Stuent "potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać typowe i nietypowe problemy związane z opieką, wychowaniem i realizacją zadań z zakresu profilaktyki uzależnień w pracy z dziećmi i na rzecz dzieci w wieku od 0 do 15 roku życia oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: - właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji, - dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w celu zwiększania efektywności swojej pracy zawodowej, między innymi w pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych" U_04 Student potrafi (uwzględniając zrożnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 15 roku życia oraz zmiany zachodzące w świecie i w wiedzy naukowej) indywidualizować zadania, dostosowywać metody pracy i treści zadań oraz sposoby udzielania mu informacji zwrotnej o jego działaniu i uzyskaniych rezultatach K_07 Student jest gotowy do wypełniania zobowiązań społecznych - rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska, a zwłaszcza na rzecz dzieci i młodzieży zagrożonych wykluczeniem społecznym i wykluczanych, w tym dzieci i młodzieży z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, rodzin z problemem alkoholowym, mających trudności w realizacji zadań rozwojowych oraz do podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.