Wspomaganie rozwoju społeczno- emocjonalnego dzieci do 6 roku życia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP24WRS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wspomaganie rozwoju społeczno- emocjonalnego dzieci do 6 roku życia |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Blanka Poćwiardowska, Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - student/ka ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie niezbędnym do efektywnego wczesnego wspomagania i wspierania rozwoju psychospołecznego dziecka od urodzenia do 6 roku życia, w tym zwłaszcza dotyczącą dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju z powodu deficytów osobistych i/lub wychowywania się/ uczenia się w niesprzyjających warunkach K_W04 W02 - student/ka posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań opiekuńczo-wychowawczych i zadań z zakresu profilaktyki uzależnień - norm, procedur i dobrych praktyk w obszarze działalności pedagogicznej, do której się przygotowuje [w żłobku, przedszkolu]; zna efektywne metody i środki oddziaływań z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów K_W11 U01 - student/ka potrafi (uwzględniając zróżnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 6 roku życia oraz zmiany zachodzące w świecie i w wiedzy naukowej) indywidualizować zadania, dostosowywać metody pracy i treści zadań oraz sposoby udzielania mu informacji zwrotnej o jego działaniu i uzyskiwanych rezultatach K_U04 U02 - student/ka potrafi dobrać lub stworzyć i sprawdzić w praktyce materiały, środki, metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych oraz z zakresu profilaktyki uzależnień) K_U05 U03 - student/ka potrafi projektować działania wychowawczo-profilaktyczne skierowane do dzieci, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli; monitorować postępy dzieci, ich aktywność; potrafi udzielać dzieciom/rodzicom informacji zwrotnej do zachęcania ich do pracy nad własnym rozwojem K_U08 K01 - student/ka jest gotowa/y do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z działalnością zawodową pedagoga-profilaktyka oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu K_K06 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Diagnozowanie efektów i warunków rozwoju dziecka do 6 roku życia, Teoria i metodyka projektowania, realizacji i ewaluacji warunków rozwoju dzieci do 6 roku życia |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Pluta, Blanka Poćwiardowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Marta Nikel, Blanka Poćwiardowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Marta Nikel, Blanka Poćwiardowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - student/ka ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie niezbędnym do efektywnego wczesnego wspomagania i wspierania rozwoju psychospołecznego dziecka od urodzenia do 6 roku życia, w tym zwłaszcza dotyczącą dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju z powodu deficytów osobistych i/lub wychowywania się/ uczenia się w niesprzyjających warunkach K_W04 W02 - student/ka posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań opiekuńczo-wychowawczych i zadań z zakresu profilaktyki uzależnień - norm, procedur i dobrych praktyk w obszarze działalności pedagogicznej, do której się przygotowuje [w żłobku, przedszkolu]; zna efektywne metody i środki oddziaływań z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów K_W11 U01 - student/ka potrafi (uwzględniając zróżnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 6 roku życia oraz zmiany zachodzące w świecie i w wiedzy naukowej) indywidualizować zadania, dostosowywać metody pracy i treści zadań oraz sposoby udzielania mu informacji zwrotnej o jego działaniu i uzyskiwanych rezultatach K_U04 U02 - student/ka potrafi dobrać lub stworzyć i sprawdzić w praktyce materiały, środki, metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych oraz z zakresu profilaktyki uzależnień) K_U05 U03 - student/ka potrafi projektować działania wychowawczo-profilaktyczne skierowane do dzieci, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli; monitorować postępy dzieci, ich aktywność; potrafi udzielać dzieciom/rodzicom informacji zwrotnej do zachęcania ich do pracy nad własnym rozwojem K_U08 K01 - student/ka jest gotowa/y do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z działalnością zawodową pedagoga-profilaktyka oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu K_K06 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Diagnozowanie efektów i warunków rozwoju dziecka do 6 roku życia, Teoria i metodyka projektowania, realizacji i ewaluacji warunków rozwoju dzieci do 6 roku życia |
|
Bilans pracy studenta: | 35h pracy w kontakcie z wykładowczyniami = 30h zajęć dydatycznych + 5h konsultacji 15h pracy własnej (wykonanie zadań zleconych przez prowadzących, przygotowanie do zaliczeń) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.