Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wsparcie w sytuacjach trudnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-POP36WWT-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wsparcie w sytuacjach trudnych
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 3 rok, 6 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP]
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz
Prowadzący grup: Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Ma podstawową wiedzę na temat istoty procesu wspierania, jego rodzajów oraz znaczenia w radzeniu sobie z sytuacja trudną

W02 Ma uporządkowaną wiedzę na temat etyki procesu wspierania, zasad udzielania wsparcia w instytucjach, organizacjach pozarządowych, środowiskach naturalnych

W03 Posiada podstawową wiedzę dotyczącą tworzenia warunków optymalnego wsparcia służącemu optymalnemu rozwojowi jednostki i grup społecznych

W04 Ma wiedzę na temat edukacji społeczeństwa w zakresie poszukiwania źródeł wsparcia w sytuacjach trudnych

U01 Potrafi diagnozować potrzeby w sytuacji trudnej, projektować działania pomocowe i dokonać ich ewaluacji


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Bilans pracy studenta:

zapoznanie sie z literatura, przygotowanie sie do zajęć, zaliczenie pisemne- test wiedzy- 51% ocena dostateczna

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiktoria Rutkowska
Prowadzący grup: Wiktoria Rutkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 – Student/ka zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu pedagogiki [zwłaszcza pedagogiki opiekuńczej i społecznej, teorii wychowania] i innych nauk społecznych stanowiącą teoretyczne podstawy dla realizacji zadań, do których student się przygotowuje (K_W01)

U-1 – Student/ka potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać typowe i nietypowe problemy związane z opieką, wychowaniem i realizacją zadań z zakresu profilaktyki uzależnień w pracy z dziećmi i na rzecz dzieci w wieku od 0 do 15 roku życia oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:

- właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji,

- dobór oraz stosowanie właściwych metod w celu zwiększania efektywności swojej pracy zawodowej, między innymi w pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych (K_U01)

U-2- Student/ka potrafi planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, zwłaszcza w zakresie związanym z wykonywaniem zadań zawodowych pedagoga-profilaktyka, doskonalić jakość swojej pracy skutecznie korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych (K_U16)

K-1 – Student/ka potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju z uwzględnieniem samokształcenia, doskonalenia własnych kompetencji oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu (K_ K14)

Bilans pracy studenta:

Zapoznanie z literaturą, przygotowanie zadań zleconych na zajęcia oraz test pisemny.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)