Wsparcie w sytuacjach trudnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP36WWT-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wsparcie w sytuacjach trudnych |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
3 rok, 6 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Ma podstawową wiedzę na temat istoty procesu wspierania, jego rodzajów oraz znaczenia w radzeniu sobie z sytuacja trudną W02 Ma uporządkowaną wiedzę na temat etyki procesu wspierania, zasad udzielania wsparcia w instytucjach, organizacjach pozarządowych, środowiskach naturalnych W03 Posiada podstawową wiedzę dotyczącą tworzenia warunków optymalnego wsparcia służącemu optymalnemu rozwojowi jednostki i grup społecznych W04 Ma wiedzę na temat edukacji społeczeństwa w zakresie poszukiwania źródeł wsparcia w sytuacjach trudnych U01 Potrafi diagnozować potrzeby w sytuacji trudnej, projektować działania pomocowe i dokonać ich ewaluacji |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | zapoznanie sie z literatura, przygotowanie sie do zajęć, zaliczenie pisemne- test wiedzy- 51% ocena dostateczna |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktoria Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Wiktoria Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 – Student/ka zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu pedagogiki [zwłaszcza pedagogiki opiekuńczej i społecznej, teorii wychowania] i innych nauk społecznych stanowiącą teoretyczne podstawy dla realizacji zadań, do których student się przygotowuje (K_W01) U-1 – Student/ka potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać typowe i nietypowe problemy związane z opieką, wychowaniem i realizacją zadań z zakresu profilaktyki uzależnień w pracy z dziećmi i na rzecz dzieci w wieku od 0 do 15 roku życia oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: - właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji, - dobór oraz stosowanie właściwych metod w celu zwiększania efektywności swojej pracy zawodowej, między innymi w pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych (K_U01) U-2- Student/ka potrafi planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, zwłaszcza w zakresie związanym z wykonywaniem zadań zawodowych pedagoga-profilaktyka, doskonalić jakość swojej pracy skutecznie korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych (K_U16) K-1 – Student/ka potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju z uwzględnieniem samokształcenia, doskonalenia własnych kompetencji oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu (K_ K14) |
|
Bilans pracy studenta: | Zapoznanie z literaturą, przygotowanie zadań zleconych na zajęcia oraz test pisemny. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.