Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PPW11PPO-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Deptuła
Prowadzący grup: Maria Deptuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Wie jak zmieniało się myślenie o dziecku i dzieciństwie na przełomie XX i XXI wieku, w tym o przemocy wobec dzieci. [K_W03]

W-2 Zna i rozumie przyczyny i skutki odrzucenia dzieci przez rówieśników oraz rolę nauczyciela w tym procesie. [K_W13]

U-1 Zna sposoby rozbudzania zainteresowania dzieci przeżywany mi przez nie trudnymi uczuciami i wspierania ich w uczeniu się zdrowych sposobów radzenia sobie z nimi. [K_U06]

U-2 Zna sposoby wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym w odpowiedzi na ich spontaniczne zachowania w relacjach społecznych. [K_U09]

K-1 Zna sposoby komunikowania się sprzyjające budowaniu zaufania w relacjach nauczyciel-dziecko, nauczyciel-rodzic. [K_K03]

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Plieth-Kalinowska
Prowadzący grup: Izabela Plieth-Kalinowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Wie jak zmieniało się myślenie o dziecku i dzieciństwie na przełomie XX i XXI wieku, w tym o przemocy wobec dzieci. [K_W03]

W-2 Zna i rozumie przyczyny i skutki odrzucenia dzieci przez rówieśników oraz rolę nauczyciela w tym procesie. [K_W13]

U-1 Zna sposoby rozbudzania zainteresowania dzieci przeżywany mi przez nie trudnymi uczuciami i wspierania ich w uczeniu się zdrowych sposobów radzenia sobie z nimi. [K_U06]

U-2 Zna sposoby wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym w odpowiedzi na ich spontaniczne zachowania w relacjach społecznych. [K_U09]

K-1 Zna sposoby komunikowania się sprzyjające budowaniu zaufania w relacjach nauczyciel-dziecko, nauczyciel-rodzic. [K_K03]

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Sobieszczyk
Prowadzący grup: Maria Sobieszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Wie jak zmieniało się myślenie o dziecku i dzieciństwie na przełomie XX i XXI wieku, w tym o przemocy wobec dzieci. [K_W03]

W-2 Zna i rozumie przyczyny i skutki odrzucenia dzieci przez rówieśników oraz rolę nauczyciela w tym procesie. [K_W13]

U-1 Zna sposoby rozbudzania zainteresowania dzieci przeżywany mi przez nie trudnymi uczuciami i wspierania ich w uczeniu się zdrowych sposobów radzenia sobie z nimi. [K_U06]

U-2 Zna sposoby wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym w odpowiedzi na ich spontaniczne zachowania w relacjach społecznych. [K_U09]

K-1 Zna sposoby komunikowania się sprzyjające budowaniu zaufania w relacjach nauczyciel-dziecko, nauczyciel-rodzic. [K_K03]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika ogólna

Bilans pracy studenta:

15 h wykładów + 10 godzin samodzielnej pracy studenta .


Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, opracowanie wybranych zagadnień do zaliczenia , wysłuchanie podcastów wskazanych przez prowadzącego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Sobieszczyk
Prowadzący grup: Maria Sobieszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Wie jak zmieniało się myślenie o dziecku i dzieciństwie na przełomie XX i XXI wieku, w tym o przemocy wobec dzieci. [K_W03]

W-2 Zna i rozumie przyczyny i skutki odrzucenia dzieci przez rówieśników oraz rolę nauczyciela w tym procesie. [K_W13]

U-1 Zna sposoby rozbudzania zainteresowania dzieci przeżywany mi przez nie trudnymi uczuciami i wspierania ich w uczeniu się zdrowych sposobów radzenia sobie z nimi. [K_U06]

U-2 Zna sposoby wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym w odpowiedzi na ich spontaniczne zachowania w relacjach społecznych. [K_U09]

K-1 Zna sposoby komunikowania się sprzyjające budowaniu zaufania w relacjach nauczyciel-dziecko, nauczyciel-rodzic. [K_K03]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika ogólna

Bilans pracy studenta:

15 h wykładów + 10 godzin samodzielnej pracy studenta .


Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, opracowanie wybranych zagadnień do zaliczenia , wysłuchanie podcastów wskazanych przez prowadzącego , przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)