Ewaluacja edukacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PPW12EE-SJ | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ewaluacja edukacyjna | ||
Jednostka: | Kolegium II | ||
Grupy: |
rok 1, semestr 2, kierunek pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, SJ |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Profil: | praktyczny |
||
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Blanka Poćwiardowska, Alicja Potorska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma wiedzę dotyczącą klasycznych i współczesnych teorii rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania (kształcenia) oraz ich wartości aplikacyjnych; potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W05) W02 - ma wiedzę dotyczącą projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych, uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne, w tym zakres i jakość wsparcia społecznego (K_W07) U01 - projektuje badania pedagogiczne oraz posiada umiejętności w zakresie: rozpoznawania potrzeb, możliwości, uzdolnień każdego dziecka/ucznia, a także planowania, realizacji i oceny metod działania nauczycieli (K_U02) U02 - adekwatnie do celów wychowania i kształcenia dobiera, tworzy, testuje metody stosowane w badaniach ewaluacyjnych (K_U04) U03 - wykorzystuje proces oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania dzieci/uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem (K_U10) K01 - skutecznie animuje i monitoruje realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci/uczniów, wykorzystując między innymi różne formy zabawy (K_K09) K02 - projektuje działania zmierzające do rozwoju przedszkola/szkoły oraz stymulacji poprawy jakości pracy tych instytucji (K_K15) K03 - analizuje i ocenia prawidłowość zaplanowanego procesu ewaluacji (tzw. refleksyjny praktyk) (K_K18) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W02, K_W14, K_U11, K_K08 Efekty przedmiotowe: W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: H.W1. teorie, koncepcje i modele rozpoznawania cech rozwoju i funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i ucznia w młodszym wieku szkolnym odpowiednio u progu wychowania przedszkolnego i pierwszego etapu edukacji ogólnokształcącej (klasa I szkoły podstawowej) jako podstawy wspomagania rozwoju dziecka lub ucznia na etapie wczesnej edukacji; H.W5. zagadnienia ewaluacji edukacyjnej i edukacyjnej wartości dodanej, w tym ich zasady i formy. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: H.U3. rozpoznać potrzeby edukacyjne i zainteresowania dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów w młodszym wieku szkolnym oraz na tej podstawie zaprojektować działania pedagogiczne; H.U5. projektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego i dokonywać jego autoewaluacji. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: H.K1. etycznego postępowania w procesie oceniania rezultatów procesu wychowania i kształcenia z punktu widzenia osiągnięć dziecka lub ucznia. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.