Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zabawa jako strategia edukacyjna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PPW12ZJP-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zabawa jako strategia edukacyjna
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 2 sem., pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [SJ]
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tatiana Grabowska
Prowadzący grup: Tatiana Grabowska, Agnieszka Wierzchosławska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci;

K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy;

K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku;

K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości;

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru.


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Plieth-Kalinowska
Prowadzący grup: Izabela Plieth-Kalinowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci;

K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy;

K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku;

K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości;

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru.


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Plieth-Kalinowska
Prowadzący grup: Izabela Plieth-Kalinowska, Sylwia Wilczyńska-Aleksandrowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci;

K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy;

K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku;

K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości;

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru.


Bilans pracy studenta:

Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 60 h. 30 h z udziałem prowadzącego i 30 h pracy własnej studenta. Praca własna studenta

obejmuje: zaangażowanie w dyskusję (w trybie stacjonarnym lub zdalnym) w zakresie przeczytanych lektur (przygotowanie jednej

wybranej do prezentacji).

Wykonanie i przedstawienie projektu zabaw dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, samoocena efektów kształcenia

oraz jakości wykonania zadania praktycznego w grupie i indywidualnie.

Razem: 60h (2 pkt ECTS)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Plieth-Kalinowska
Prowadzący grup: Izabela Plieth-Kalinowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci;

K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy;

K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku;

K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości;

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru.


Bilans pracy studenta:

Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 60 h. 30 h z udziałem prowadzącego i 30 h pracy własnej studenta. Praca własna studenta

obejmuje: zaangażowanie w dyskusję (w trybie stacjonarnym lub zdalnym) w zakresie przeczytanych lektur (przygotowanie jednej

wybranej do prezentacji).

Wykonanie i przedstawienie projektu zabaw dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, samoocena efektów kształcenia

oraz jakości wykonania zadania praktycznego w grupie i indywidualnie.

Razem: 60h (2 pkt ECTS)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Plieth-Kalinowska
Prowadzący grup: Izabela Plieth-Kalinowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci;

K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy;

K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku;

K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości;

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru.


Bilans pracy studenta:

Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 60 h. 30 h z udziałem prowadzącego i 30 h pracy własnej studenta. Praca własna studenta

obejmuje: zaangażowanie w dyskusję (w trybie stacjonarnym lub zdalnym) w zakresie przeczytanych lektur (przygotowanie jednej

wybranej do prezentacji).

Wykonanie i przedstawienie projektu zabaw dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, samoocena efektów kształcenia

oraz jakości wykonania zadania praktycznego w grupie i indywidualnie.

Razem: 60h (2 pkt ECTS)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)