Zabawa jako strategia edukacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PPW12ZJP-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zabawa jako strategia edukacyjna |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [SJ] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tatiana Grabowska | |
Prowadzący grup: | Tatiana Grabowska, Agnieszka Wierzchosławska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci; K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy; K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Prowadzący grup: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci; K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy; K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR KON
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Prowadzący grup: | Izabela Plieth-Kalinowska, Sylwia Wilczyńska-Aleksandrowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci; K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy; K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru. |
|
Bilans pracy studenta: | Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 60 h. 30 h z udziałem prowadzącego i 30 h pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: zaangażowanie w dyskusję (w trybie stacjonarnym lub zdalnym) w zakresie przeczytanych lektur (przygotowanie jednej wybranej do prezentacji). Wykonanie i przedstawienie projektu zabaw dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, samoocena efektów kształcenia oraz jakości wykonania zadania praktycznego w grupie i indywidualnie. Razem: 60h (2 pkt ECTS) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
WYK
ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Prowadzący grup: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci; K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy; K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru. |
|
Bilans pracy studenta: | Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 60 h. 30 h z udziałem prowadzącego i 30 h pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: zaangażowanie w dyskusję (w trybie stacjonarnym lub zdalnym) w zakresie przeczytanych lektur (przygotowanie jednej wybranej do prezentacji). Wykonanie i przedstawienie projektu zabaw dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, samoocena efektów kształcenia oraz jakości wykonania zadania praktycznego w grupie i indywidualnie. Razem: 60h (2 pkt ECTS) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Prowadzący grup: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci; K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy; K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru. |
|
Bilans pracy studenta: | Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 60 h. 30 h z udziałem prowadzącego i 30 h pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: zaangażowanie w dyskusję (w trybie stacjonarnym lub zdalnym) w zakresie przeczytanych lektur (przygotowanie jednej wybranej do prezentacji). Wykonanie i przedstawienie projektu zabaw dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, samoocena efektów kształcenia oraz jakości wykonania zadania praktycznego w grupie i indywidualnie. Razem: 60h (2 pkt ECTS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.