Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Adaptacja dziecka w przedszkolu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PPW1ADP-NJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Adaptacja dziecka w przedszkolu
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W03 zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka;

K_W04 zna i rozumie główne środowiska wychowawcze, ich specyfiki i procesy w nich zachodzące;

K_W13 zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych;


K_U06 potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci lub uczniów oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia;


K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości;


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość przebiegu procesu rozwoju dziecka w róznych aspektach i jego uwarunkowania.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W03 zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka;

K_W04 zna i rozumie główne środowiska wychowawcze, ich specyfiki i procesy w nich zachodzące;

K_W13 zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych;


K_U06 potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci lub uczniów oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia;


K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości;


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość przebiegu procesu rozwoju dziecka w róznych aspektach i jego uwarunkowania.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W03 zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka;

K_W04 zna i rozumie główne środowiska wychowawcze, ich specyfiki i procesy w nich zachodzące;

K_W13 zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym , wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych;


K_U06 potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia;


K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci w świat wartości;


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość przebiegu procesu rozwoju dziecka w różnych aspektach i jego uwarunkowania.

Bilans pracy studenta:

10 godz. wykładów + 10 godz. konwersatyoriów + 80 godz. pracy własnej studenta

Praca własna studenta obejmuje:

przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, przygotowanie konspektu zajęć adaptacyjnych dziecka w przedszkolu, opracowanie projektu programu wczesnej adaptacji dziecka do przedszkola, przygotowanie scenariusza zebrania z rodzicami dzieci wstępujących do przedszkola, przygotowanie do egzaminu.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojciechowska
Prowadzący grup: Katarzyna Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W03 zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka;

K_W04 zna i rozumie główne środowiska wychowawcze, ich specyfiki i procesy w nich zachodzące;

K_W13 zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym , wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych;


K_U06 potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia;


K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci w świat wartości;


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość przebiegu procesu rozwoju dziecka w różnych aspektach i jego uwarunkowania.

Bilans pracy studenta:

10 godz. wykładów + 10 godz. konwersatyoriów + 80 godz. pracy własnej studenta

Praca własna studenta obejmuje:

przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, przygotowanie konspektu zajęć adaptacyjnych dziecka w przedszkolu, opracowanie projektu programu wczesnej adaptacji dziecka do przedszkola, przygotowanie scenariusza zebrania z rodzicami dzieci wstępujących do przedszkola, przygotowanie do egzaminu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)