Adaptacja dziecka w przedszkolu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PPW1ADP-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Adaptacja dziecka w przedszkolu |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojciechowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka; K_W04 zna i rozumie główne środowiska wychowawcze, ich specyfiki i procesy w nich zachodzące; K_W13 zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych; K_U06 potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci lub uczniów oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość przebiegu procesu rozwoju dziecka w róznych aspektach i jego uwarunkowania. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojciechowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka; K_W04 zna i rozumie główne środowiska wychowawcze, ich specyfiki i procesy w nich zachodzące; K_W13 zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych; K_U06 potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci lub uczniów oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość przebiegu procesu rozwoju dziecka w róznych aspektach i jego uwarunkowania. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojciechowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka; K_W04 zna i rozumie główne środowiska wychowawcze, ich specyfiki i procesy w nich zachodzące; K_W13 zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym , wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych; K_U06 potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość przebiegu procesu rozwoju dziecka w różnych aspektach i jego uwarunkowania. |
|
Bilans pracy studenta: | 10 godz. wykładów + 10 godz. konwersatyoriów + 80 godz. pracy własnej studenta Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, przygotowanie konspektu zajęć adaptacyjnych dziecka w przedszkolu, opracowanie projektu programu wczesnej adaptacji dziecka do przedszkola, przygotowanie scenariusza zebrania z rodzicami dzieci wstępujących do przedszkola, przygotowanie do egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojciechowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka; K_W04 zna i rozumie główne środowiska wychowawcze, ich specyfiki i procesy w nich zachodzące; K_W13 zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym , wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych; K_U06 potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość przebiegu procesu rozwoju dziecka w różnych aspektach i jego uwarunkowania. |
|
Bilans pracy studenta: | 10 godz. wykładów + 10 godz. konwersatyoriów + 80 godz. pracy własnej studenta Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, przygotowanie konspektu zajęć adaptacyjnych dziecka w przedszkolu, opracowanie projektu programu wczesnej adaptacji dziecka do przedszkola, przygotowanie scenariusza zebrania z rodzicami dzieci wstępujących do przedszkola, przygotowanie do egzaminu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.