Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PPW1PDE-NJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [NJ]
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Deptuła
Prowadzący grup: Maria Deptuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1: Student posiada podstawową wiedzę o specyficznych i niespecyficznych warunkach rozwoju psychospołecznego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym i sposobach ich diagnozowania w podstawowych środowiskach życia: w rodzinie, przedszkolu i szkole (klasy I-III). [K_W04]

W-2: Student rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie kompetencji emocjonalnych i społecznych oraz zna wybrane metody i techniki ich poznawania [K_W13]

W-3: Student zna sposoby zbierania informacji zwrotnych od dzieci na temat swojej pracy i relacji z nimi [K_W15]

U-1 Student potrafi zaprojektować obserwację dotyczącą warunków rozwoju psychospołecznego tworzonych dziecku w przedszkolu i klasie szkolnej [K_U04]

U-2 Student potrafi zaprojektować obserwację dotyczącą wybranych efektów rozwoju psychospołecznego dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym [K_U10]

K-1 Student zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych i potrafi je zastosować we własnym projekcie postępowania diagnostycznego [K_K01]


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Plieth-Kalinowska
Prowadzący grup: Izabela Plieth-Kalinowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1: Student/ka posiada podstawową wiedzę o specyficznych i niespecyficznych warunkach rozwoju psychospołecznego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym i sposobach ich diagnozowania w podstawowych środowiskach życia: w rodzinie, przedszkolu i szkole (klasy I-III). [K_W04]

W-2: Student/ka rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie kompetencji emocjonalnych i społecznych oraz zna wybrane metody i techniki ich poznawania [K_W13]

W-3: Student/ka zna sposoby zbierania informacji zwrotnych od dzieci na temat swojej pracy i relacji z nimi [K_W15]

U-1 Student/ka potrafi zaprojektować obserwację dotyczącą warunków rozwoju psychospołecznego tworzonych dziecku w przedszkolu i klasie szkolnej [K_U04]

U-2 Student/ka potrafi zaprojektować obserwację dotyczącą wybranych efektów rozwoju psychospołecznego dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym [K_U10]

K-1 Student/ka zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych i potrafi je zastosować we własnym projekcie postępowania diagnostycznego [K_K01]


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Plieth-Kalinowska
Prowadzący grup: Izabela Plieth-Kalinowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1: Student/ka posiada podstawową wiedzę o specyficznych i niespecyficznych warunkach rozwoju psychospołecznego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym i sposobach ich diagnozowania w podstawowych środowiskach życia: w rodzinie, przedszkolu i szkole (klasy I-III). [K_W04]

W-2: Student/ka rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie kompetencji emocjonalnych i społecznych oraz zna wybrane metody i techniki ich poznawania [K_W13]

W-3: Student/ka zna sposoby zbierania informacji zwrotnych od dzieci na temat swojej pracy i relacji z nimi [K_W15]

U-1 Student/ka potrafi zaprojektować obserwację dotyczącą warunków rozwoju psychospołecznego tworzonych dziecku w przedszkolu i klasie szkolnej [K_U04]

U-2 Student/ka potrafi zaprojektować obserwację dotyczącą wybranych efektów rozwoju psychospołecznego dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym [K_U10]

K-1 Student/ka zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych i potrafi je zastosować we własnym projekcie postępowania diagnostycznego [K_K01]


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Zgodnie z programem kształcenia

Bilans pracy studenta:

wykłady i konsultacje indywidualne - 15 h


godziny niekontaktowe (praca własna studenta):


- przygotowanie do zajęć - 15h


- przygotowanie do zaliczeń / prac kontrolnych - 15h


- studiowanie literatury przedmiotu - 15h


Razem: 60h = 2ECTS

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Plieth-Kalinowska
Prowadzący grup: Izabela Plieth-Kalinowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1: Student/ka posiada podstawową wiedzę o specyficznych i niespecyficznych warunkach rozwoju psychospołecznego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym i sposobach ich diagnozowania w podstawowych środowiskach życia: w rodzinie, przedszkolu i szkole (klasy I-III). [K_W04]

W-2: Student/ka rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie kompetencji emocjonalnych i społecznych oraz zna wybrane metody i techniki ich poznawania [K_W13]

W-3: Student/ka zna sposoby zbierania informacji zwrotnych od dzieci na temat swojej pracy i relacji z nimi [K_W15]

U-1 Student/ka potrafi zaprojektować obserwację dotyczącą warunków rozwoju psychospołecznego tworzonych dziecku w przedszkolu i klasie szkolnej [K_U04]

U-2 Student/ka potrafi zaprojektować obserwację dotyczącą wybranych efektów rozwoju psychospołecznego dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym [K_U10]

K-1 Student/ka zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych i potrafi je zastosować we własnym projekcie postępowania diagnostycznego [K_K01]


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Zgodnie z programem kształcenia

Bilans pracy studenta:

wykłady i konsultacje indywidualne - 15 h


godziny niekontaktowe (praca własna studenta):


- przygotowanie do zajęć - 15h


- przygotowanie do zaliczeń / prac kontrolnych - 15h


- studiowanie literatury przedmiotu - 15h


Razem: 60h = 2ECTS

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Plieth-Kalinowska
Prowadzący grup: Izabela Plieth-Kalinowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1: Student posiada podstawową wiedzę o specyficznych i niespecyficznych warunkach rozwoju psychospołecznego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym i sposobach ich diagnozowania w podstawowych środowiskach życia: w rodzinie, przedszkolu i szkole (klasy I-III). [K_W04]

W-2: Student rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie kompetencji emocjonalnych i społecznych oraz zna wybrane metody i techniki ich poznawania [K_W13]

W-3: Student zna sposoby zbierania informacji zwrotnych od dzieci na temat swojej pracy i relacji z nimi [K_W15]

U-1 Student potrafi zaprojektować obserwację dotyczącą warunków rozwoju psychospołecznego tworzonych dziecku w przedszkolu i klasie szkolnej [K_U04]

U-2 Student potrafi zaprojektować obserwację dotyczącą wybranych efektów rozwoju psychospołecznego dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym [K_U10]

K-1 Student zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych i potrafi je zastosować we własnym projekcie postępowania diagnostycznego [K_K01]


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)