Psychologia rozwojowa i różnic indywidualnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PPW1PRR-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia rozwojowa i różnic indywidualnych |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [NJ] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Deja | |
Prowadzący grup: | Monika Deja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W02). Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (ze szczególnym uwzględnieniem dzieciństwa) z punktu widzenia zarówno psychologii rozwoju, jak i psychologii różnic indywidualnych (K_W03). Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania edukacyjne (K_W06). Student potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwojowej przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w przedszkolu i szkole (K_U01). Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_U14). Student potrafi podjąć współpracę ze środowiskiem lokalnym i regionalnym na rzecz dobra i rozwoju swoich podopiecznych (K_K06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Bitner-Szulc | |
Prowadzący grup: | Joanna Bitner-Szulc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W02). Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (ze szczególnym uwzględnieniem dzieciństwa) z punktu widzenia zarówno psychologii rozwoju, jak i psychologii różnic indywidualnych (K_W03). Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania edukacyjne (K_W06). Student potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwojowej przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w przedszkolu i szkole (K_U01). Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_U14). Student potrafi podjąć współpracę ze środowiskiem lokalnym i regionalnym na rzecz dobra i rozwoju swoich podopiecznych (K_K06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Prowadzący grup: | Paulina Michalska, Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy: Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W02). Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (ze szczególnym uwzględnieniem dzieciństwa) z punktu widzenia zarówno psychologii rozwoju, jak i psychologii różnic indywidualnych (K_W03). Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania edukacyjne (K_W06). W zakresie umiejętności: Student potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwojowej przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w przedszkolu i szkole (K_U01). Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_U14). W zakresie kompetencji: Student potrafi podjąć współpracę ze środowiskiem lokalnym i regionalnym na rzecz dobra i rozwoju swoich podopiecznych (K_K06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | 1,2 pkt. ECTS - udział w wykładach i konwersatoriach 1,2 pkt. ECTS - przygotowanie do zaliczenia 0,8 pkt. ECTS - opracowanie prezentacji zagadnienia na konwersatoria 2 pkt. ECTS - przygotowanie go egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Prowadzący grup: | Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy: Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W02). Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (ze szczególnym uwzględnieniem dzieciństwa) z punktu widzenia zarówno psychologii rozwoju, jak i psychologii różnic indywidualnych (K_W03). Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania edukacyjne (K_W06). W zakresie umiejętności: Student potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwojowej przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w przedszkolu i szkole (K_U01). Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_U14). W zakresie kompetencji: Student potrafi podjąć współpracę ze środowiskiem lokalnym i regionalnym na rzecz dobra i rozwoju swoich podopiecznych (K_K06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h (1,2 pkt. ECTS) - udział w wykładach i konwersatoriach 30 h (1,2 pkt. ECTS) - przygotowanie do zaliczenia 20 h (0,8 pkt. ECTS) - opracowanie prezentacji zagadnienia na konwersatoria 50 h (2 pkt. ECTS) - przygotowanie do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Prowadzący grup: | Paulina Michalska, Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy: Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W02). Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (ze szczególnym uwzględnieniem dzieciństwa) z punktu widzenia zarówno psychologii rozwoju, jak i psychologii różnic indywidualnych (K_W03). Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania edukacyjne (K_W06). W zakresie umiejętności: Student potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwojowej przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w przedszkolu i szkole (K_U01). Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_U14). W zakresie kompetencji: Student potrafi podjąć współpracę ze środowiskiem lokalnym i regionalnym na rzecz dobra i rozwoju swoich podopiecznych (K_K06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h (1,2 pkt. ECTS) - udział w wykładach i konwersatoriach 30 h (1,2 pkt. ECTS) - przygotowanie do zaliczenia 20 h (0,8 pkt. ECTS) - opracowanie prezentacji zagadnienia na konwersatoria 50 h (2 pkt. ECTS) - przygotowanie do egzaminu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.