Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwojowa i różnic indywidualnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PPW1PRR-NJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia rozwojowa i różnic indywidualnych
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [NJ]
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Deja
Prowadzący grup: Monika Deja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W02).

Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (ze szczególnym uwzględnieniem dzieciństwa) z punktu widzenia zarówno psychologii rozwoju, jak i psychologii różnic indywidualnych (K_W03).

Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania edukacyjne (K_W06).

Student potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwojowej przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w przedszkolu i szkole (K_U01).

Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_U14).

Student potrafi podjąć współpracę ze środowiskiem lokalnym i regionalnym na rzecz dobra i rozwoju swoich podopiecznych (K_K06).



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Bitner-Szulc
Prowadzący grup: Joanna Bitner-Szulc
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W02).

Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (ze szczególnym uwzględnieniem dzieciństwa) z punktu widzenia zarówno psychologii rozwoju, jak i psychologii różnic indywidualnych (K_W03).

Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania edukacyjne (K_W06).

Student potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwojowej przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w przedszkolu i szkole (K_U01).

Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_U14).

Student potrafi podjąć współpracę ze środowiskiem lokalnym i regionalnym na rzecz dobra i rozwoju swoich podopiecznych (K_K06).



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szymanik-Kostrzewska
Prowadzący grup: Paulina Michalska, Anna Szymanik-Kostrzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy:

Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W02).

Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (ze szczególnym uwzględnieniem dzieciństwa) z punktu widzenia zarówno psychologii rozwoju, jak i psychologii różnic indywidualnych (K_W03).

Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania edukacyjne (K_W06).

W zakresie umiejętności:

Student potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwojowej przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w przedszkolu i szkole (K_U01).

Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_U14).

W zakresie kompetencji:

Student potrafi podjąć współpracę ze środowiskiem lokalnym i regionalnym na rzecz dobra i rozwoju swoich podopiecznych (K_K06).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Bilans pracy studenta:

1,2 pkt. ECTS - udział w wykładach i konwersatoriach

1,2 pkt. ECTS - przygotowanie do zaliczenia

0,8 pkt. ECTS - opracowanie prezentacji zagadnienia na konwersatoria

2 pkt. ECTS - przygotowanie go egzaminu

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szymanik-Kostrzewska
Prowadzący grup: Anna Szymanik-Kostrzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy:

Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W02).

Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (ze szczególnym uwzględnieniem dzieciństwa) z punktu widzenia zarówno psychologii rozwoju, jak i psychologii różnic indywidualnych (K_W03).

Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania edukacyjne (K_W06).

W zakresie umiejętności:

Student potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwojowej przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w przedszkolu i szkole (K_U01).

Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_U14).

W zakresie kompetencji:

Student potrafi podjąć współpracę ze środowiskiem lokalnym i regionalnym na rzecz dobra i rozwoju swoich podopiecznych (K_K06).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Bilans pracy studenta:

30 h (1,2 pkt. ECTS) - udział w wykładach i konwersatoriach

30 h (1,2 pkt. ECTS) - przygotowanie do zaliczenia

20 h (0,8 pkt. ECTS) - opracowanie prezentacji zagadnienia na konwersatoria

50 h (2 pkt. ECTS) - przygotowanie do egzaminu

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szymanik-Kostrzewska
Prowadzący grup: Paulina Michalska, Anna Szymanik-Kostrzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy:

Student zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W02).

Student charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (ze szczególnym uwzględnieniem dzieciństwa) z punktu widzenia zarówno psychologii rozwoju, jak i psychologii różnic indywidualnych (K_W03).

Student, na podstawie zdobytej wiedzy z psychologii rozwoju i wychowania, prawidłowo planuje oddziaływania edukacyjne (K_W06).

W zakresie umiejętności:

Student potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy z psychologii rozwojowej przy definiowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów w przedszkolu i szkole (K_U01).

Student dostrzega konieczność efektywnej współpracy z innymi specjalistami oraz z rodziną podopiecznych celem skutecznego udzielania pomocy (K_U14).

W zakresie kompetencji:

Student potrafi podjąć współpracę ze środowiskiem lokalnym i regionalnym na rzecz dobra i rozwoju swoich podopiecznych (K_K06).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Bilans pracy studenta:

30 h (1,2 pkt. ECTS) - udział w wykładach i konwersatoriach

30 h (1,2 pkt. ECTS) - przygotowanie do zaliczenia

20 h (0,8 pkt. ECTS) - opracowanie prezentacji zagadnienia na konwersatoria

50 h (2 pkt. ECTS) - przygotowanie do egzaminu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)