Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki nauczania - uczenia się

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PPW1TNU-NJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Techniki nauczania - uczenia się
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [NJ]
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Mroczkowski
Prowadzący grup: Adam Mroczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Mroczkowski
Prowadzący grup: Adam Mroczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Mroczkowski
Prowadzący grup: Adam Mroczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy student:

1) zna i rozumie strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych (K_W05)

2) zna i rozumie projektowanie i prowadzenie działań diagnostycznych uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne, w tym zakres i jakość wsparcia ze strony nauczyciela (K_W14)

3) zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów związanych z uczeniem się (K_W16)


W zakresie umiejętności student:

1) potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów oraz projektować i prowadzić działania pedagogiczne, a także planować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania (K_U02)

2) potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci lub uczniów oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia (K_U06)


W zakresie kompetencji student:

1) jest gotów do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów wobec procesu uczenia się (K_K02)

2) jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (K_K07)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wiedza uprzednia

Bilans pracy studenta:

10 h konwersatoriów + 15 h pracy studenta=25 godzin pracy studenta=1ECTS (praca własna studenta obejmuje: napisanie eseju lub recenzji książki związanych z problematyką nauczania/uczenia się; opracowanie pojęcia uczenie się wraz z opisem bibliograficznym; stworzenie mapy myśli na temat uczenia się; nadanie formy praktycznej dwóm strategiom uczenia się spośród tych, które charakteryzuje R. Arends; opracowanie artykułu dotyczącego uczenia się przy pomocy wybranej strategii opracowywania informacji; przygotowanie planu uczenia się do egzaminu z dowolnego przedmiotu; przygotowanie prezentacji zagadnienia związanego z tematyką zajęć - praca zespołowa)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Karwasz
Prowadzący grup: Małgorzata Karwasz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy student:

1) zna i rozumie strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych (K_W05)

2) zna i rozumie projektowanie i prowadzenie działań diagnostycznych uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne, w tym zakres i jakość wsparcia ze strony nauczyciela (K_W14)

3) zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów związanych z uczeniem się (K_W16)


W zakresie umiejętności student:

1) potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów oraz projektować i prowadzić działania pedagogiczne, a także planować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania (K_U02)

2) potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci lub uczniów oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia (K_U06)


W zakresie kompetencji student:

1) jest gotów do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów wobec procesu uczenia się (K_K02)

2) jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (K_K07)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wiedza uprzednia

Bilans pracy studenta:

10 h konwersatoriów + 15 h pracy studenta=25 godzin pracy studenta=1ECTS (praca własna studenta obejmuje: napisanie eseju lub recenzji książki związanych z problematyką nauczania/uczenia się; opracowanie pojęcia uczenie się wraz z opisem bibliograficznym; stworzenie mapy myśli na temat uczenia się; nadanie formy praktycznej dwóm strategiom uczenia się spośród tych, które charakteryzuje R. Arends; opracowanie artykułu dotyczącego uczenia się przy pomocy wybranej strategii opracowywania informacji; przygotowanie planu uczenia się do egzaminu z dowolnego przedmiotu; przygotowanie prezentacji zagadnienia związanego z tematyką zajęć - praca zespołowa)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Karwasz
Prowadzący grup: Małgorzata Karwasz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy student:

1) zna i rozumie strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych (K_W05)

2) zna i rozumie projektowanie i prowadzenie działań diagnostycznych uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne, w tym zakres i jakość wsparcia ze strony nauczyciela (K_W14)

3) zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów związanych z uczeniem się (K_W16)


W zakresie umiejętności student:

1) potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów oraz projektować i prowadzić działania pedagogiczne, a także planować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania (K_U02)

2) potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci lub uczniów oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia (K_U06)


W zakresie kompetencji student:

1) jest gotów do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów wobec procesu uczenia się (K_K02)

2) jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (K_K07)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wiedza uprzednia

Bilans pracy studenta:

10 h konwersatoriów + 15 h pracy studenta=25 godzin pracy studenta=1ECTS (praca własna studenta obejmuje: napisanie eseju lub recenzji książki związanych z problematyką nauczania/uczenia się; opracowanie pojęcia uczenie się wraz z opisem bibliograficznym; stworzenie mapy myśli na temat uczenia się; nadanie formy praktycznej dwóm strategiom uczenia się spośród tych, które charakteryzuje R. Arends; opracowanie artykułu dotyczącego uczenia się przy pomocy wybranej strategii opracowywania informacji; przygotowanie planu uczenia się do egzaminu z dowolnego przedmiotu; przygotowanie prezentacji zagadnienia związanego z tematyką zajęć - praca zespołowa)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)