Techniki nauczania - uczenia się
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PPW1TNU-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Techniki nauczania - uczenia się |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [NJ] |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mroczkowski | |
Prowadzący grup: | Adam Mroczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mroczkowski | |
Prowadzący grup: | Adam Mroczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mroczkowski | |
Prowadzący grup: | Adam Mroczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: 1) zna i rozumie strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych (K_W05) 2) zna i rozumie projektowanie i prowadzenie działań diagnostycznych uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne, w tym zakres i jakość wsparcia ze strony nauczyciela (K_W14) 3) zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów związanych z uczeniem się (K_W16) W zakresie umiejętności student: 1) potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów oraz projektować i prowadzić działania pedagogiczne, a także planować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania (K_U02) 2) potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci lub uczniów oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia (K_U06) W zakresie kompetencji student: 1) jest gotów do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów wobec procesu uczenia się (K_K02) 2) jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wiedza uprzednia |
|
Bilans pracy studenta: | 10 h konwersatoriów + 15 h pracy studenta=25 godzin pracy studenta=1ECTS (praca własna studenta obejmuje: napisanie eseju lub recenzji książki związanych z problematyką nauczania/uczenia się; opracowanie pojęcia uczenie się wraz z opisem bibliograficznym; stworzenie mapy myśli na temat uczenia się; nadanie formy praktycznej dwóm strategiom uczenia się spośród tych, które charakteryzuje R. Arends; opracowanie artykułu dotyczącego uczenia się przy pomocy wybranej strategii opracowywania informacji; przygotowanie planu uczenia się do egzaminu z dowolnego przedmiotu; przygotowanie prezentacji zagadnienia związanego z tematyką zajęć - praca zespołowa) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Karwasz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Karwasz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: 1) zna i rozumie strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych (K_W05) 2) zna i rozumie projektowanie i prowadzenie działań diagnostycznych uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne, w tym zakres i jakość wsparcia ze strony nauczyciela (K_W14) 3) zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów związanych z uczeniem się (K_W16) W zakresie umiejętności student: 1) potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów oraz projektować i prowadzić działania pedagogiczne, a także planować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania (K_U02) 2) potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci lub uczniów oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia (K_U06) W zakresie kompetencji student: 1) jest gotów do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów wobec procesu uczenia się (K_K02) 2) jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wiedza uprzednia |
|
Bilans pracy studenta: | 10 h konwersatoriów + 15 h pracy studenta=25 godzin pracy studenta=1ECTS (praca własna studenta obejmuje: napisanie eseju lub recenzji książki związanych z problematyką nauczania/uczenia się; opracowanie pojęcia uczenie się wraz z opisem bibliograficznym; stworzenie mapy myśli na temat uczenia się; nadanie formy praktycznej dwóm strategiom uczenia się spośród tych, które charakteryzuje R. Arends; opracowanie artykułu dotyczącego uczenia się przy pomocy wybranej strategii opracowywania informacji; przygotowanie planu uczenia się do egzaminu z dowolnego przedmiotu; przygotowanie prezentacji zagadnienia związanego z tematyką zajęć - praca zespołowa) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Karwasz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Karwasz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: 1) zna i rozumie strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych (K_W05) 2) zna i rozumie projektowanie i prowadzenie działań diagnostycznych uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne, w tym zakres i jakość wsparcia ze strony nauczyciela (K_W14) 3) zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów związanych z uczeniem się (K_W16) W zakresie umiejętności student: 1) potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów oraz projektować i prowadzić działania pedagogiczne, a także planować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania (K_U02) 2) potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci lub uczniów oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia (K_U06) W zakresie kompetencji student: 1) jest gotów do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów wobec procesu uczenia się (K_K02) 2) jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wiedza uprzednia |
|
Bilans pracy studenta: | 10 h konwersatoriów + 15 h pracy studenta=25 godzin pracy studenta=1ECTS (praca własna studenta obejmuje: napisanie eseju lub recenzji książki związanych z problematyką nauczania/uczenia się; opracowanie pojęcia uczenie się wraz z opisem bibliograficznym; stworzenie mapy myśli na temat uczenia się; nadanie formy praktycznej dwóm strategiom uczenia się spośród tych, które charakteryzuje R. Arends; opracowanie artykułu dotyczącego uczenia się przy pomocy wybranej strategii opracowywania informacji; przygotowanie planu uczenia się do egzaminu z dowolnego przedmiotu; przygotowanie prezentacji zagadnienia związanego z tematyką zajęć - praca zespołowa) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.